Hoe stel ik de DNS in de modem ZyXel -54 in. ik heb 3 deco X50 die heb ik ingesteld in accent point want alleen de 2 deco's geeft aan offline.(Glasvezel 500 mbit).
Hallo
Ik denk niet dat de DNS servers het probleem zijn. Kan je de Deco eens in router modus aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel? In de Deco app ha je dan naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0 en klik op toepassen.
Als je dan de mediaconverter herstart werkt dan alles?
Kan niet helemaal uitvinden waarom een afzonderlijke Deco uit een mesh systeem een DNS input nodig heeft.
Standaard gebruikt de Zyxel router van Odido hun toegewezen DNS server, waardoor alles min of meer out of the box zou moeten werken.
Heb je internet problemen, zoals je kan helemaal geen website bereiken o.i.d.?
Je opzet is min of meer als volgt, heb je al deze stappen ook uitgevoerd zoals in deze YT?
1 Deco is de ‘Master’, welke is aangesloten op de Zyxel. De andere Deco’s zullen zich aanmelden op de ‘Master’, zodat er een mesh netwerk kan worden opgezet.
Elke probleem met een Deco zou je voor nu bij de Deco’s zelf moeten zoeken, daarna komt de Zyxel pas in beeld.
Heb je al eens een factory reset gedaan op alle Dexo’s, om te zien of dit dan wel werkt?
De Deco’s maken een eigen SSID netwerk aan, heb je die hetzelfde gemaakt als je Zyxel Wifi? Dat zou wel eens de reden kunnen zijn, dat de losse Deco’s de ‘Master’ niet kunnen vinden.
Zet de Wifi op de Zyxel eens uit, zeker als de SSID gelijk is aan die van het Deco Wifi netwerk.
Ik heb de modem en de 2 anderen deco's ook gereset en de wifi van de modem uitgeschakeld.
De andere 2 deco's geven nu geen offline melding meer. Dankjewel voor jullie advies.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.