De DNS Servers van T-Mobile Thuis (Glas) resolven het adres portal.afasonline.com niet. Hierdoor kunnen vele klanten hun boekhouding via AFAS Online niet voeren. Alleen als ze zelf bijvoorbeeld Google DNS als fallback instellen, werkt het wel.
Portal.afasonline.com is een CNAME naar portal.gslb.afasonline.com
Portal.gslb.afasonline.com bevat twee NS-records: n1.afasonline.com en ns2.afasonline.com
Het resolven van het eerste adres, portal.afasonline.com lukt bij T-Mobile Thuis (Glas) klanten niet.
De nameservers die jullie klanten gebruiken zijn (o.a.):
37.143.85.2 & 37.143.85.3
Stel je bijvoorbeeld Google DNS 8.8.8.8 in, dan werkt het direct.
Heeft dit wellicht te maken met het al dan niet afdwingen/controleren op DNSSEC?
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Wellicht handig je bij dit topic aan te sluiten, er zijn nog meer DNS problemen bij T-Mobile.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314/index1.html#post1469066
Groet, Folkert
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314/index1.html#post1469066
Groet, Folkert
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314/index1.html#post1469066
Groet, Folkert
Dank je. Die had ik niet gevonden. Teveel focus op DNSSEC gehad. Ik ga dat topic volgen.
Hoi @DNSSEC
Scherp opgemerkt! We zijn er inderdaad mee bezig. In het topic dat@Folkert (bedankt!) deelde, houden we iedereen op de hoogte!
Scherp opgemerkt! We zijn er inderdaad mee bezig. In het topic dat
Scherp opgemerkt! We zijn er inderdaad mee bezig. In het topic dat
In het andere topic lijkt het enigzins opgelost te zijn. Helaas zijn wij het resolven van de records in de delegated zone nog niet werken via 37.143.85.2 & 37.143.85.3.
Het gaat dus om portal.afasonline.com
Kunnen jullie dit nog verder onderzoeken?
Hoi @DNSSEC
Inderdaad, mij lukt het ook niet om de portal te bereiken (DSL). Wel als ik naar afasonline ga. Nou weet ik dat wij niets blokkeren aan content en het lijkt ook uitgesloten dat het aan jouw IP-adres ligt. Ik zal het hier intern navragen. Weet jij toevallig of afas hier ook een antwoord op heeft? Wat is het verschil tussen die portal en de website bijvoorbeeld?
Inderdaad, mij lukt het ook niet om de portal te bereiken (DSL). Wel als ik naar afasonline ga. Nou weet ik dat wij niets blokkeren aan content en het lijkt ook uitgesloten dat het aan jouw IP-adres ligt. Ik zal het hier intern navragen. Weet jij toevallig of afas hier ook een antwoord op heeft? Wat is het verschil tussen die portal en de website bijvoorbeeld?
Ik post dit namens AFAS, dus ik heb er zeker antwoord op.
Het verschil zit 'm in de delegation. Een willekeurige website (van AFAS) gebruikt dat niet. In het geval van de Citrix connectie, ga je naar een delegated zone:
Portal.afasonline.com is een CNAME naar portal.gslb.afasonline.com
Portal.gslb.afasonline.com bevat twee NS-records: n1.afasonline.com en ns2.afasonline.com
Ik vermoed dat je door die nesting en jullie 'trage' DNS-servers in een time-out terecht komt, maar dat is speculatie, want ik kan het niet aan jullie kan troubleshooten.
Het verschil zit 'm in de delegation. Een willekeurige website (van AFAS) gebruikt dat niet. In het geval van de Citrix connectie, ga je naar een delegated zone:
Portal.afasonline.com is een CNAME naar portal.gslb.afasonline.com
Portal.gslb.afasonline.com bevat twee NS-records: n1.afasonline.com en ns2.afasonline.com
Ik vermoed dat je door die nesting en jullie 'trage' DNS-servers in een time-out terecht komt, maar dat is speculatie, want ik kan het niet aan jullie kan troubleshooten.
Hi @DNSSEC
Superbedankt voor het uitzoekwerk. Ik durf hier geen antwoord op te geven, dus ik schakel de hulp van een expert in. Ik kom erop terug zodra ik meer weet!
Superbedankt voor het uitzoekwerk. Ik durf hier geen antwoord op te geven, dus ik schakel de hulp van een expert in. Ik kom erop terug zodra ik meer weet!
Wanneer ga ik wat horen? De klanten hebben er nog steeds last van.
Het lijkt me niet heel ingewikkeld...
Het lijkt me niet heel ingewikkeld...
Het lijkt me niet heel ingewikkeld...
Sinds enige dagen lijkt het nu stabiel en snel te werken. Zijn er nog aanpassingen gedaan bij T-Mobile en blijven die actief?
Hi DNSSEC, excuses voor het uitblijven van een eerdere reactie. De netwerkbrede DNS issues zijn eind oktober opgelost. Daarnaast waren er nog een aantal specifieke gevallen met uiteenlopende oorzaken die we per geval op hebben gelost (of door hebben verwezen omdat de oorzaak niet in ons netwerk bleek te liggen). Naar mijn weten is vorige week niet specifiek een aanpassingen gedaan op ons netwerk maar we voeren uiteraard wel regelmatig onderhoud uit, mogelijk is hierbij iets aangepast. Mochten er zich nog problemen voor doen, laat het dan zeker weten, dan gaan we hier specifiek naar kijken!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.