Beste lezers,
Update: Zojuist heb ik van mijn hostingprovider begrepen dat T-Mobile een reeks IP adressen blokkeert waardoor inderdaad een grote groep websites onbereikbaar is geworden voor T-Mobile klanten. T-Mobile zou eerder al gereageerd hebben dat er “geen NOC nummer gepeerd kan worden” (??) en dat ze het gaan oplossen. De geblokkeerde IP adressen zijn: 62.221.202.199 / 62.221.197.54 / 185.107.227.15. Ik hoop dat T-Mobile spoed wil zetten achter het deblokkeren van deze IP adressen zodat de problemen voor mij, alsook voor mijn klanten (en waarschijnlijk dus nog veel meer klanten bij deze hostingprovider) snel opgelost gaat worden.
---
Ik weet dat er al veel topics inzake DNS problemen aangemaakt zijn maar ik heb het idee dat dit toch een ander verhaal is. Ik heb ca. 100 websites draaien bij een provider waar ik een eigen server heb staan. Sinds afgelopen woensdag/donderdag kan ik geen enkele van mijn websites of email bereiken zolang ik verbonden ben via mijn T-Mobile modem in huis (rechtstreeks of via WiFi). Zodra ik overschakel naar 4G is er niks meer aan de hand. Dit heb ik kunnen oplossen door de DNS servers via mijn modem instellingen aan te passen naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1.
Echter… nu schijnt dat een klant van mij, met eveneens T-Mobile, exact hetzelfde probleem ervaart. Hij kan dus ineens zijn mail niet meer ontvangen en zijn eigen website niet meer bekijken. Ik verwacht meer telefoontjes van klanten binnenkort.
Ik kan moeilijk al mijn klanten vertellen dat ze de DNS servers in hun modem moeten aanpassen. De meest logische verklaring is dat er érgens iets mis gaat waardoor mijn website via de T-Mobile modem ineens niet meer te bereiken zijn. Wie kan mij vertellen waar dit probleem zou kunnen zitten en of T-Mobile en/of mijn provider hiervoor verantwoordelijk is en/of dit probleem kan oplossen?
De foutmelding die verschijnt als je naar één van mijn sites wilt surfen is: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. De fout doet zich zowel voor met Chrome, Edge als Safari.
Alvast bedankt!
Justin