Skip to main content

Ik krijg deze melding tijdens het scannen met avast. Alleen is mij niet duidelijk wat ik precies moet aanpassen op de router bij DNS. Er staat namelijk nergens dat ik kan terug zetten naar begin waarden.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Hoi @sannexx.h,

Welkom op de Community!

Interessante melding! Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Het zou loos alarm kunnen zijn, maar het is goed om dat uit te zoeken. Als je inlogt op de router (192.168.1.1) en je gaat naar Systeeminformatie, dan zie je drie blokken onder elkaar staan. In de middelste zou bij Primaire DNS-server 37.143.84.228 moeten staan en 62.58.48.20 bij Secundaire DNS-server. Check vervolgens of je computer de juiste DNS-server gebruikt. Druk daarvoor op Windowstoets + R, typ cmd en druk op Enter. Typ hier ipconfig /all en controleer of hier bij DNS Servers 192.168.1.1 staat. Als dat allemaal klopt, lijkt er niks aan de hand. Wat deze melding dan triggert, weet ik niet. Misschien heeft iemand anders daar ideeën over. Je kunt ook screenshots van deze stappen maken, zodat we met je mee kunnen kijken. Laat het gerust weten als je er niet uit komt.

Reageer