Beste allemaal,
Ik kom hier nadat ik 8! keer aan de lijn heb gehangen met de helpdesk.
Probleem
- Ik krijg mijn eigen TP-Link router niet aan de praat. Zyxel T-50 werkt wel. Maar,
- Zyxel T-50 negeert de ingevoerde DNS servers en knalt alles over google heen.
- Parental control op de Zyxel T-50 is een lachertje als er een wizz-kid in huis rondloopt
Op mijn eigen modem had ik alles met DNS, website / diensten blokkades en reclamefiltering via PiHole 100% op orde en hack-proof. Met de T-50 krijg ik het niet voor elkaar omdat het apparaat gewoon niet werkt.
Situatie / Aanleiding
- Al 1,5 jaar heb ik een eigen router TP link AC2600. Nooit problemen mee gehad.
- Ongeveer 4 weken geleden hadden we opeens geen internet meer; signaal lampje van de WAN poort rood; problemen met signaal. Router reset, power cyclen van Router en media converter. Het mocht allemaal niet baten.
- Nieuwe router gekocht; TP-Link Archer AX10. Zelfde verhaal.
- Nieuwe kabel, cat6e van media converter naar router. Wederom mocht het niet baten.
- T-mobile gebeld. Omdat het originele T-mobile router kapot was konden ze de lijn niet uitlezen. Ik kreeg een nieuwe toegestuurd. Na enkele dagen kreeg ik het zyxel T-50 router en een nieuwe media converter binnen. Deze heb ik aangesloten en wonder boven wonder deed het internet het weer.
- Lijn meting gedaan; alles in orde.
- oud modem weer aangesloten.. Maar wederom problemen met WAN signaal.
MAC adres release mocht ook niet baten
Na een beetje spitten kwam ik er achter dat soms het MAC adress vrijgegeven moet worden.
Ok, over dit stuk ga ik niet uitwijden want het heeft letterlijk 6! medewerkers en belletjes gekost (echt TE frustrerend voor woorden) om er achter te komen dat de demping in de lijn te hoog is en dat daardoor de MAC release niet gedaan kon worden.
Lang verhaal kort: Vandaag is de monteur geweest en deze kwam erachter dat de vezel kabel tussen de media converter en waar de glasvezel het huis binnenkomt niet goed was. (hadden dus een verkeerde meegestuurd toen ik het nieuwe router kreeg). Deze heeft hij vervangen en toen was de demping in de lijn weer goed.
Opgelucht en vol goede moed belde ik de helpdesk om een MAC release te doen maar het mocht niet baten.
Ondanks de 'garantie’ dat vanaf 27 januari alle t-mobile klanten hun eigen router kunnen gebruiken krijg ik hem niet aan de praat.
Vraag / hulp
De vraag is; wat voor mogelijkheiden heb ik nog om mijn eigen router weer aan de praat te krijgen, zonder dat het T-50 er tussen moet..
Alvast heel erg bedankt voor de reacties en moeite
Met vriendelijke groet,
CD1