Skip to main content

Hallo,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2023.

Heb een UDMPro draaien met daarin FS sfp module en rechtstreeks aangesloten via glas en deze draaide al een tijdje zonder problemen , maar sinds gisteren na een reboot krijgt deze geen ip adres meer. 

Via de mediaconvertor krijgen zowel de T54 als de UDMPro een ip adres.

Fiber kabeltjes / sfp module heb ik al vervangen en een complete reset van de UDMPro gedaan maar het probleem blijft.

Hi @looooka

Beste wensen! 

Komt de poort op de UDM wel “up” ? Heb in het verleden hetzelfde probleem gezien op het UI Forum. Daar was de oplossing de auto negotiation aan te passen van AUTO naar 1G. 


Hi @looooka

Beste wensen! 

Komt de poort op de UDM wel “up” ? Heb in het verleden hetzelfde probleem gezien op het UI Forum. Daar was de oplossing de auto negotiation aan te passen van AUTO naar 1G. 

Hi @TechRacing93,

Thanks , ja de poort komt wel up , heb deze al op 1G staan ipv auto en andersom maar ook dat helpt niet.

 

 


Geen idee van wat er gebeurd is , heb weer één van de twee sfp modules gepakt en deze in poort 10 (normaal gebruikte ik poort 11) van UDMPro gestopt en deze als WAN en 1G geconfigureerd, daar na aangesloten en warempel ik had een ip adres in de 31.xxx.xxx.xxx reeks.

Shutdown de system, sfp module van poort 11 in poort 10 gestopt en weer aangesloten en herstart van de UDMPro , geen ip adres.

Shutdown de system, werkende sfp module in port 11 gestopt en geconfigureerd, aangesloten en opnieuw opgestart, toen weer een ip adres maar nu in de 85.xxx.xxx.xxx range.

Systeem herstart en ik heb nog steeds verbinding.

 


Reageer