Skip to main content

Ineens tijdens het thuiswerken stopte de internetverbinding ermee vanmorgen. Alleen het rode lampje op het Nokia ONT kastje brandt constant rood, de andere 2 groen.

Zowel de ONT als het modem diverse keren van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten, maar dat haalde niks uit. 
Dus Odido Klantenservice gebeld, er werd snel opgenomen, probleem uitgelegd en daarna best lang moeten wachten. Er werd mij verteld dat er een monteur van Guidion moet komen. 
ik heb nu een kleine 8 maanden glasvezel van Odido (netwerk Delta). Na een frustrerende installatie, 3x een monteur van Guidion en 3x een monteur van Odido had ik na een maand een goed werkende internetverbinding. Ik had het idee dat er tussen beide partijen niet echt efficiënt werd gewerkt. Er werd naar elkaar gewezen (Delta vs Odido). Ik had het idee dat minimaal 5x een monteur voor niets is gekomen, omdat het uiteindelijk ergens in de wijkcentrale of backoffice is opgelost.  Puntje bij paaltje.. het had te maken met de activatie. 
Dit hele verhaal wil ik niet nog een keer meemaken, en zodoende dagen/weken zonder internet te zitten en steeds thuis moeten blijven omdat er weer een monteur voor Jan met de korte achternaam langskomt.

Ik ben er vrijwel zeker van dat ook dit keer een monteur overbodig is en dat het van afstand opgelost kan worden.

Ik ga nu eerst een weekje op vakantie en hopelijk werkt alles weer goed als ik volgende week terugkom van vakantie en dat ik de monteur van Guidion kan afzeggen. 
Het zou fijn zijn als Odido in de tussentijd zijn best gaat doen om alles nog eens van afstand goed te checken en ook aan de wijkcentrale een bezoekje brengt.

Wellicht kan ik hier door een moderator op de hoogte gehouden worden van de voortgang, of hopelijk het bericht dat de verbinding weer werkt.

 

 


 

Hoi @RobF72, goed dat je dit aangeeft! Ik heb het meteen nagekeken en er moet hiervoor echt een monteur van Guidion langskomen. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Voor nu wens ik je een hele fijne vakantie! Groetjes, Ishana


Update: ik kwam vanmiddag terug van vakantie, de monteur zou om 17:22 uur komen volgens de sms van vannacht. Krijg ik om 13:24 een sms dat de beste man/vrouw/x niet komt, en de afspraak dus vervalt. Eerst volgende mogelijkheid is pas komende maandag. Lekker is dat, de rest van het weekend geen internet +TV. Toch maar even gebeld met Guidion, maar morgen zat alles vol en de afdeling voor adhoc tussendoortjes is gesloten in het weekend, kansloos dus. Odido dan maar gebeld. Deze meneer wilde Guidion wel bellen, maar zei al dat hij hetzelfde te horen zal krijgen als ik. 
Toen had Guidion ineens zelf maar een afspraak ingepland voor komende maandag, 16:00-20:00 uur. Maar ja, na vakantie moet ik weer werken, dus dat gaat ‘m niet worden. Ik moest anders maar regelen dat er iemand in mijn huis max 4 uur gaat wachten…

ik snap niet dat er zowel door Guidion en Odido zo luchtig wordt gedaan voor iets wat niet meer weg te denken is uit het dagelijks leven. Daarnaast gaf vorige week en ook vandaag weer de medewerker van Odido aan dat het hoogstwaarschijnlijk in de wijkkast zit (per ongeluk het patchkabeltje van mijn adres gehaald?). Ik snap serieus niet waarom er een monteur langs mijn huis moet komen, het ligt 100% niet aan iets in mijn huis. Waarom is er niet iemand in die wijkkast gaan kijken, de hele week de tijd voor gehad.

ik loop dus wederom tegen de grote reus aan die bepaalt hoe en wanneer het wordt opgelost, zoals dat ook bij de aansluiting 8 maanden geleden het geval was. 0,0 flexibiliteit, 0,0 meedenken, maar systeemprocedures volgen, waar geen speld tussen te krijgen is. 
Uiteindelijk gezwicht voor de reuzen, en mijn oude vader geregeld die de monteur zal opvangen. Waarschijnlijk zal hij niet eens tijd hebben voor een kopje koffie, want na het zien van het rode alarmlampje op de ONT, zal de monteur direct doorrijden naar de wijkkast. Hopelijk ook direct, en niet de volgende dag.

Uiteraard laat ik weten hoe dit weer zal aflopen, misschien maandagavond weer internet+TV, anders de volgende dag of misschien weer een andere monteur (dan van Delta?).

Helaas moet ik het dit weekend doen met een hotspot verbinding van mobiel (geen Odido) naar mijn TV, Ik hoor wel of daar nog wat coulance voor gaat komen van Odido.

Amen :-)

  


Helaas zijn er procedures waar men zich aan moet houden. dat betekend dat de internet verbinnding stap voor stap getest word vanaf de stoel tot aan het internet. dus eerst moet alles uitgesloten worden op de klant locatie en dan mag er pas verder gegaan worden. dus ont vervangen door test ont en dan middels een vfl de fout opsporen. Dit is zo bepaald door de netbeheerders met een rede. wellicht was het handiger geweest als je vader tijdens je afwezigheid dit voor je had kunnen regelen.


Hoi @RobF72 ,

De extra coulance die Odido kan bieden bij verstoringen is een echte unlimited data voucher voor een Ben of Odido (prepaid) simkaart. Daarnaast kun je voor de dagen dat je geen internet hebt gehad een compensatie krijgen ter hoogte van je maandbedrag/30 * het aantal storingsdagen.


Update:

Om 16:00 vandaag zou de monteur komen, maar ik kreeg om 16:15 een telefoontje van een sympathieke Guidion monteur dat de oorspronkelijke monteur (wederom) was uitgevallen, en dat hij voor de vervanging zou zorgen. Hij was nog een eindje uit de buurt, dus meldde dat hij later zou komen. En inderdaad, om 18:00 was hij er. Lijn doorgemeten, in mijn huis is alles prima in orde, dus ging hij maar de wijkcentrale. Ook daar was alles ok. Hij heeft met Delta gebeld en het schijnt dat er ondergronds een kabelbreuk is in de buurt van de wijkcentrale. De monteur heeft een ticket aangemaakt, en vertelde mij dat het binnen 48 uur opgelost zou worden!!!!!! Grrrrrrrr…. dus mijn vraag was dat er dan meerdere mensen mijn dorp geen internet moeten hebben. Hij bevestigde dat Delta dat ook tegen hem heeft gezegd.

Ik zet hier echt mijn vraagtekens bij, want mijn buren hebben glasvezel en internet+tv van Delta, maar ervaren geen enkel probleem? Daarnaast heb ik al sinds vrijdag 13 september (ja, het moet zo maar zijn dan) dit probleem. Als andere klanten hier ook last van zouden hebben, dan is dat al vele malen langer dan de 48 uur die ze nu geven om het op te lossen. Die mensen zouden nu dus al ruim een week geen internet hebben. In ons dorp is een Facebook klaagpagina, en daar had het zeker opgestaan, maar ik heb er niets over gelezen. 
Ik word er moedeloos van, zal moeten afwachten hoe lang het nog gaat duren.

Aangezien ik geen mobiel van Odido of Ben heb, ben ik aan de goden overgeleverd. Ik heb zojuist maar een prepaid SIM van Odido besteld, maar dat duurt ook weer 2 dagen.

Het was fijn geweest als Guidion/Odido voor dit soort langdurige gevallen direct een dongel met SIM ter beschikking zou stellen als het probleem niet direct opgelost kan worden en het er naar uitziet dat het nog wel 48 uur of langer kan duren.

Ik voel mij behoorlijk teleurgesteld door Odido, want altijd verbonden zijn gaat bij mij al dagen niet op, en ook een werkende oplossing wordt niet geboden omdat ik blijkbaar geen mobiel van Odido heb.

Ik zou het zeer fijn vinden als Odido uit zichzelf telefonisch contact met mij zou opnemen om de boel eens op te helderen en mij een alternatief bieden zodat ik in ieder geval weer internet heb, op wat voor wijze dan ook.  
Tot over 48 uur, ik heb er een hard hoofd in!

 


Hoi Rob,

Ik heb hier een soortgelijke ervaring en ben ook heel benieuwd wat die Guidion monteur morgen gaat doen als ie een rood lampje constateert op de Delta ONT.

Gisterenmorgen is de verbinding, na wel 2,5 dagen functioneren (net overgestapt), eruit geklapt. Rood lichtje op ONT. Helpdesk gebeld. Jammer dat je dan pas dag later mogelijkheid krijgt om afspraak in te plannen met Guidion. Dat had ook dezelfde dag gekund lijkt me.

Dus al (zal velen klinken als pas...) twee dagen geen verbinding. Thuiswerken is dan erg lastig!

Je oplossing om per direct een mifi-router te plaatsen zodat je in ieder geval niet zonder internet/tv zit, lijkt me heel goed te doen voor Odido. Ze bieden 'm zelf ook aan: https://www.odido.nl/zakelijk/alcatel/tcl-mw63vk-lte-cat6-mobile-wi-fi dus die moet iedere Guidion monteur gewoon een paar in z'n auto hebben liggen!

Ik zal morgen ook weer verslag doen!

groet, Peter 


Goedemorgen,

Zoals verwacht komt er een vriendelijke monteur van Guidion vaststellen dat er écht geen signaal zit op de glasvezelkabel. Noteert alles netjes en geeft het door aan netwerkbeheer van Delta.

U wordt nog gebeld…


Hoi Rob,

Ik heb hier een soortgelijke ervaring en ben ook heel benieuwd wat die Guidion monteur morgen gaat doen als ie een rood lampje constateert op de Delta ONT.

Gisterenmorgen is de verbinding, na wel 2,5 dagen functioneren (net overgestapt), eruit geklapt. Rood lichtje op ONT. Helpdesk gebeld. Jammer dat je dan pas dag later mogelijkheid krijgt om afspraak in te plannen met Guidion. Dat had ook dezelfde dag gekund lijkt me.

Dus al (zal velen klinken als pas...) twee dagen geen verbinding. Thuiswerken is dan erg lastig!

Je oplossing om per direct een mifi-router te plaatsen zodat je in ieder geval niet zonder internet/tv zit, lijkt me heel goed te doen voor Odido. Ze bieden 'm zelf ook aan: https://www.odido.nl/zakelijk/alcatel/tcl-mw63vk-lte-cat6-mobile-wi-fi dus die moet iedere Guidion monteur gewoon een paar in z'n auto hebben liggen!

Ik zal morgen ook weer verslag doen!

groet, Peter 

Peter,

Gelukkig vandaag opgelost, zie mijn onderste bericht. 

Ik heb die MiFi-router ook aangedragen, maar dat is alleen voor zakelijke klanten zei de medewerker van de klantenservice. Natuurlijk zijn bedrijven erg afhankelijk van een permanente verbinding, maar de consument mag ook niet in de steek worden gelaten, ben ik van mening.

Wellicht gaan ze er bij Odido nog eens wat aan doen dat je echt maar een hele beperkte tijd zonder internet zit, zeker als je geen mobiel van Odido/BEN hebt. 

Zonder een hele grote technische kennis te hebben, denk ik dat in jouw geval ook jouw adres opnieuw gepatched moeten worden in de wijkcentrale, als er verder niemand in jouw buurt een storing heeft op de glasvezel lijn. 

Ik ben benieuwd naar de oplossing :-)

Groet,

Rob


Goedemorgen,

Zoals verwacht komt er een vriendelijke monteur van Guidion vaststellen dat er écht geen signaal zit op de glasvezelkabel. Noteert alles netjes en geeft het door aan netwerkbeheer van Delta.

U wordt nog gebeld…

Precies, dat is mijn ervaring ook geweest. En dan komt het bij Delta en dan houdt het voor Odido weer even op. Ik heb hierover uitvoerig met een medewerker van de klantenservice van Odido gesproken. Hij vertelde mij dat Delta weer andere systemen gebruikt om meldingen vast te leggen. Odido kan daar niet in kijken, en bij Delta kom je geen steek verder. Dus wordt het afwachten…… Maar het kan ook weleens goed uitpakken, zie mijn bericht hieronder.

 

Groet,

Rob


Yesssssss, vandaag opgelost na 12 dagen. De Guidion medewerker is afgelopen maandag gewoon naar de verkeerde wijkcentrale gegaan, en meldde wel dat nav een gesprekje met Delta, dat het ondergronds was en dat hij een ticket naar Delta had gestuurd. Het zou binnen 48 uur worden opgelost, zei hij bedenkelijk. Maar eerlijk is eerlijk, vanmorgen (binnen 48 uur dus !) werd ik door SPIE (iov Delta) gebeld dat er een monteur om 12.00 uur langskwam. Keurig op tijd, zag gelijk dat een gepatched moest worden in de wijkcentrale (dacht al, daar gaan we weer). En wat bleek, het is gewoon een hele andere wijkcentrale dan waar de monteur van Guidion afgelopen maandag was geweest. De SPIE monteur heeft een soort laser vanaf mijn aansluiting aangezet en is naar de wijkcentrale gegaan. Hij was binnen 10 minuten terug met het goede bericht dat inderdaad mijn adres gepatched moest worden. Om onverklaarbare reden was deze patch eruit gehaald (blijkbaar al op 6 september). Overigens zei hij wel dat hij al eerder had geconstateerd dat er in die wijkcentrale een patch probleempje zat. Daar heeft hij verder niks aan gedaan toen, want er was geen melding van een storing, die kwam pas afgelopen maandag bij Delta terecht.

Ik heb wel het gevoel dat de chemie tussen Odido en Delta, en ook hun monteurs, niet echt optimaal is en daar is de klant toch wel de dupe van.

Maar gelukkig werkt alles weer. Nu eerst maar even mijn aangekochte prepaid SIM-kaart declareren en compensatie vragen voor de 12 dagen dat er storting was :-) 

Groet,

Rob


Hoi @RobF72 ,

De extra coulance die Odido kan bieden bij verstoringen is een echte unlimited data voucher voor een Ben of Odido (prepaid) simkaart. Daarnaast kun je voor de dagen dat je geen internet hebt gehad een compensatie krijgen ter hoogte van je maandbedrag/30 * het aantal storingsdagen.

Dankje Eric, de prepaid SIM-kaart heb ik aangeschaft en inmiddels ook gedeclareerd, alsmede de compensatie voor de storingsdagen. Dat laatste ging wel raar, Ik moest maar eind van de maand, als ik de factuur had ontvangen, hiervoor terugbellen. Pas dan kunnen ze het aanpassen/ Ik heb het met de declaratie meegestuurd, en ik zie het wel.

 

Groet,

Rob


Hoi @RobF72,

Natuurlijk niet zelfde dag teruggebeld door Van Gelder (iov Delta) maar weer een dag later. Die dag zat natuurlijk al vol dus afspraak weer volgende ochtend. Monteur uur te vroeg. Had het probleem al opgelost voordat ik thuis was! Hij heeft nog even een fotootje geschoten van de ONT en vertelde nog even dat het 4 nieuwe klanten betrof in de wijkcentrale die door elkaar gehaald waren. Zitten ze samen op dezelfde patch of switch is er niets aan de hand, maar zit je toevallig verkeerd en haalt iemand anders iets los, heb je pech. Blijkbaar.

Kan ik me vergissen, maar klinkt alsof ik wss dus niet de enige was zonder verbinding? Dat had Odido dan ook op kunnen vallen. Overigens kon mijn Guidion monteur niet zelf in de centrale kijken/komen zoals bij jou Rob. Dat had wellicht wel wat gescheeld. Hij kon alleen vaststellen wat we al wisten!

Nogmaals: gewoon iedere Guidion monteur wat mifi-modems in de auto met onbeperkt internet. Wifi uitzetten, gewoon in de meterkast hangen met WAN-kabel van router in een LAN-poort van de mifi-router. Klaar. Misschien retourdoosje erbij leveren voor als het glasvezel-probleem is opgelost.
Haalt de druk van de ketel en kost nix voor Odido. Wel super service waar je pas echt reclame mee kunt maken.

Groetjes en dank ook Rob voor je terugkoppelingen.


Reageer