Ineens tijdens het thuiswerken stopte de internetverbinding ermee vanmorgen. Alleen het rode lampje op het Nokia ONT kastje brandt constant rood, de andere 2 groen.
Zowel de ONT als het modem diverse keren van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten, maar dat haalde niks uit.
Dus Odido Klantenservice gebeld, er werd snel opgenomen, probleem uitgelegd en daarna best lang moeten wachten. Er werd mij verteld dat er een monteur van Guidion moet komen.
ik heb nu een kleine 8 maanden glasvezel van Odido (netwerk Delta). Na een frustrerende installatie, 3x een monteur van Guidion en 3x een monteur van Odido had ik na een maand een goed werkende internetverbinding. Ik had het idee dat er tussen beide partijen niet echt efficiënt werd gewerkt. Er werd naar elkaar gewezen (Delta vs Odido). Ik had het idee dat minimaal 5x een monteur voor niets is gekomen, omdat het uiteindelijk ergens in de wijkcentrale of backoffice is opgelost. Puntje bij paaltje.. het had te maken met de activatie.
Dit hele verhaal wil ik niet nog een keer meemaken, en zodoende dagen/weken zonder internet te zitten en steeds thuis moeten blijven omdat er weer een monteur voor Jan met de korte achternaam langskomt.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ook dit keer een monteur overbodig is en dat het van afstand opgelost kan worden.
Ik ga nu eerst een weekje op vakantie en hopelijk werkt alles weer goed als ik volgende week terugkom van vakantie en dat ik de monteur van Guidion kan afzeggen.
Het zou fijn zijn als Odido in de tussentijd zijn best gaat doen om alles nog eens van afstand goed te checken en ook aan de wijkcentrale een bezoekje brengt.
Wellicht kan ik hier door een moderator op de hoogte gehouden worden van de voortgang, of hopelijk het bericht dat de verbinding weer werkt.