Skip to main content

Beste,

Ik heb een 1000 Mbit verbinding. Vorige week merkte ik dat ik maar 6 Mbit haalde op mijn laptop (kabel rechtstreeks op modem) en mobiel. Wel gewoon een stabiele verbinding. Ik heb de modem op fabrieksinstellingen gezet en de converter 10 minuten van stroom afgehaald, maar niks heeft geholpen.

Op donderdag 7 december gebeld met de klantenservice. Alle troubleshooting stappen doorlopen en uiteindelijk een ticket aangemaakt, hiervoor moest ik wel nog een screenshot van mijn speedtest mailen. Aan de telefoon begreep ik wel dat het meten van de media converter niet het verwachte resultaat gaf. Ik weet alleen niet wat de medewerker dan precies bedoelde. 

Op vrijdag 8 december heb ik dezelfde media converter van me moeder geleend om te testen of het daaraan lag. Na het aansluiten van deze media converter had ik opeens weer 1000 Mbit. Daarna heb ik nogmaals mijn eigen media converter aangesloten en alle kabels goed aangedrukt om het nog eens dubbel te checken en de snelheid was weer terug naar 6 Mbit. Daarna nog een keer de media converter van me moeder aangesloten en ik had weer 1000 Mbit. Het was duidelijk dat ik een defecte media converter. Ik dus weer bellen met odido en kreeg dezelfde jongen als donderdag aan de lijn. Hij heeft de ticket bij de tecnische dienst geupdate en gaf aan dat ik gewoon de media converter van me moeder aangesloten kon houden in de tussentijd. 

Ik had verwacht dat ik een nieuwe converter zou krijgen, maar tot vandaag niks vernomen. Ik heb vandaag 12 december weer gebeld met de klantenservice en ik heb vernomen dat er een nieuwe modem naar mij wordt gestuurd. Volgens mij gaat er iets mis en via de klantenservice komen we er helaas niet uit. Ik heb dus geen nieuwe modem nodig. Kunt u mij een media converter sturen?

Hey @muhammed42, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en de klantenservice geeft aan dat je een eigen Media Converter aangesloten hebt. Klopt dit? Ook zie ik dat ze een nieuwe T-56 hebben opgestuurd. Als je geen eigen Media Converter hebt aangesloten zal dit waarschijnlijk niet veel gaan uitmaken. Verder zie ik geen rare dingen omhoog komen en zou je gewoon de maximum snelheid moeten kunnen behalen. Zou je mij wat meer informatie kunnen geven over je thuisnetwerk?

Hey @muhammed42, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en de klantenservice geeft aan dat je een eigen Media Converter aangesloten hebt. Klopt dit? Ook zie ik dat ze een nieuwe T-56 hebben opgestuurd. Als je geen eigen Media Converter hebt aangesloten zal dit waarschijnlijk niet veel gaan uitmaken. Verder zie ik geen rare dingen omhoog komen en zou je gewoon de maximum snelheid moeten kunnen behalen. Zou je mij wat meer informatie kunnen geven over je thuisnetwerk?

Ik heb tijdelijk de Media Converter van mijn moeder geleend en deze heb ik nu aangesloten bij mij thuis. Met deze Media Converter heb ik inderdaad gewoon de maximum snelheid. Echter moet ik deze Media Converter binnenkort teruggeven aan me moeder.

Mijn kapotte Media Converter staat op dit moment aangesloten in de woning van mijn moeder. Postcode van me moeder is 3742TJ en huisnummer XXXX. Je kan dat adres eventueel doormeten en dan zie je de resultaten van mijn kapotte Media Converter. Ik heb dus een nieuwe goed werkende Media Converter nodig. 

Moderator edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Hey @muhammed42, zou je je eigen ONT willen aansluiten? Dan kan ik een lijnmeting doen en dit voor je doorzetten. Ik kan je jammer genoeg niet zomaar een nieuwe ONT opsturen. Hier zit een hele procedure achter namelijk. Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido 

Ik heb weer mijn eigen ONT aangesloten. Ik hoop dat het snel is opgeslost, omdat ik niet normaal kan werken met maar 6 Mbit. Succes met de lijnmeting en bij vragen kan je me bellen. 

Zou je toevallig nog een speedtest kunnen doen @muhammed42? Dit heb ik nodig om het door te zetten, alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

​​​​​Speedtest
Taakbeheer
Opdrachtprompt 1
Opdrachtprompt 2

@Tommie van Odido Hierbij de gevraagde gegevens:

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht

@muhammed42 Super, dank je wel! Ik heb gelijk een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt hier over een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Reageer