Hallo,
Wij zijn sinds 1 mei klant bij T-Mobile. Helaas bleek bij de installatie dat er geen ‘licht’ door de glasvezelkabel ging, dus pas vanaf vandaag 11 mei hebben we een werkende verbinding.
Ik denk dat er niet direct problemen zijn met de verbinding vanuit T-Mobile, tenminste dat hoop ik, maar na het opzetten van het thuisnetwerk heb ik alleen maar ellende met de verbinding.
Ik had voorheen een Ziggo abonnement met een AP opzet met een drietal Deco M5's. Alles werkte naar behoren. Ik heb dezelfde opstelling nu, maar met een andere provider / modem en ik krijg dit niet correct aan de praat. Ik heb het meerdere keren vanaf het begin opgebouwd;
- Mediaconverter uit en aan
- Zyxel T50 uit en aan
- Eerste Deco M5 bekabeld aangesloten
- Tweede Deco M5 draadloos aangesloten
- Derde Deco M5 draadloos aangesloten
- Het nieuwe thuisnetwerk omgezet van draadloze router naar AP modus
- Tweede en derde Deco M5 bekabeld
En vanaf dat moment vindt er een complete willekeur plaats aan wel/geen verbinding. Zo heb ik een minuut volledig dekkende Wifi en dan is alles weer weg. Zo ben ik bekabeld vanuit mijn tweede deco M5 aan het surfen en dan valt ineens alles weer weg.
Wat ik al geprobeerd heb;
Wifi (2,4 en 5 Ghz) uitgezet vanuit de Zyxel T50 om interference te voorkomen
Deco netwerk meerdere keren opnieuw opgezet
Alle Deco units naar de laatste firmware
Alle Deco units een reset gegeven (knopje onderop indrukken met een pen)
Dit forum gelezen met een aantal oplossingen voor deco systemen
Als ik nu een speedtest draai met een kabel direct vanuit de Zyxel naar mijn desktop kom ik op;
1.39
Mbps (downloaden)
0.35
Mbps (uploaden)
Maar ook dat varieert enorm, zelfs tijdens de test zelf. Alsof het geknepen wordt ergens. Het begint op 90 Mbps en dan zakt het langzaam aan terug tot bijna 0.
Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen gehad en dit weten op te lossen?
Alvast bedankt voor de reacties!