Beantwoord

Deadlock in Huawei modem. Lan werkt niet, Wifi wel

  • 21 March 2021
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb sinds gisterochtend wederom geen internet meer via de bekabeling, wel nog via Wifi. Heb inmiddels alles weer geprobeerd (reset, kabels check, andere LAN poorten etc), maar tevergeefs. Enkele weken geleden had ik dit probleem ook al, maar na een aantal dagen was het toen weer opgelost en deed alles het weer….

Nu sinds gisterochtend wederom hetzelfde probleem met de modem..

 Kan iemand mij helpen?

 

Mvg,

Martijn

icon

Beste antwoord door Brian 24 March 2021, 14:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

Kun je via de wifi wel op het modem inloggen (192.168.1.1 waarschijnlijk) en eventueel dingen aanpassen?

Wat bedoel je met een reset. Stroom er af of ook een zogenoemde harde reset?
Met dat laatste druk je een verborgen knopje, bereikbaar in een klein gaatje op de modem met een paperclip of iets dergelijks, 10s in. 

Wanneer de (nu niet meer werkende) kabel is aangesloten. Brand er dan nog wel een lampje bij de aansluiting en lukt het ook niet met een andere lokaal apparaat? Aansluiten op de TV kan biv vaak ook mocht je alleen maar een laptop hebben.

Reputatie 2

Ja, kan bij de modem instellingen. Paar keer een harde reset gedaan, maar had geen effect.

 

UPDATE:Hij doet het weer...vreemd. Zelfde als vorige keer, alleen nu na een dag weer alles normaal. Vorige keer duurde het 5 dagen voordat LAN weer werkte. Iemand een idee wat dit nu steeds kan veroorzaken?

Reputatie 7
Badge +4

Maak je gebruik van routers wifi versterkers en of switches ?

Reputatie 2

Nee, maak ik geen gebruik van. Ik gebruik puur en alleen de modem.

Reputatie 7

Hi @Martijn0125 Ik heb even meegekeken naar je verbinding op afstand en wat mee opvalt is dat je modem elke ochtend op het een vast tijdstip online komt. Maak je toevallig gebruik van een tijdschakelaar? Je kan het beste de modem altijd aan laten staan, mocht het zich dan nog steeds voor blijven doen laat het dan zeker weten, dan gaan we dit verder onderzoeken!

Reputatie 2

Hi, 

Nee, maak geen gebruik van een tijdschakelaar. Wel zet ik hem elke avond uit. Waarom is het beter om de modem aan te laten staan? Het moet toch gewoon kunnen om de modem niet dag en nacht aan te hebben staan…?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Martijn0125, het is niet per definitie beter om het modem aan te laten staan, meer een poging tot eliminatie van mogelijke boosdoeners, sorry voor de verwarring!

Mijn vermoedens gaan uit een naar een probleem in de DHCP (server van het modem), dat zou verklaren waarom je bijna elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip een IP-vernieuwing krijgt. Ik ga een kleine aanpassing in de verbinding uitvoeren, hier merk jij verder niets van. Zou je vanavond kunnen checken of dit geholpen heeft? Thanks voor je medewerking en sorry dat het nog niet opgelost is.

 

Reageer