Beantwoord

De Mpro Mesh APP werkt (bij mij) niet.

  • 18 November 2020
  • 5 reacties
  • 1253 Bekeken

Reputatie 3

De Mpro Mesh APP werkt (bij mij) niet. Na het opstarten van deze APP verschijnt na enige tijd de melding "cannot connect to the WiFi Router".  Volgens de instructies moet ik dan naar de "previous page" teruggaan maar deze menuoptie ontbreekt (lees geen menu aanwezig).
Het gebruik van "<" (android tablet en telefoon geprobeerd) geeft geen respons.
De APP opnieuw instaleren geeft geen positief effect. Een poging met een iPad strandde ook op dezelfde plek.

Configuratie:
VMG8825-T50 (instellingen - draadloos - easymesh - aan)
WAP6807 (current EasyMesh Role: Agent)

Enig idee (wat ik vermoedelijk fout heb gedaan)?

icon

Beste antwoord door Brian 20 November 2020, 14:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WJ4IoT 

Zorg dat je één netwerk hebt. Bij iemand anders die hetzelfde probleem had werkte het om de modem een fabrieksreset te geven, wijzigingen aan de wifi waren blijkbaar het probleem.

Reputatie 7

Hi @WJ4IoT Heb je de WAP toevallig bekabeld aangesloten aan de modem? Zo te zien staat de WAP in Acces Point modus, bij de Zyxel heeft dit niet en kan je hem als versterker gebruiken. Zou je de WAP eens een fabrieksreset willen geven en opnieuw willen koppelen via deze stappen? Daarna zou het als het goed is wel moeten werken.

Reputatie 3

Allereerst dank voor jullie reactie. In het weekend heb ik de nodige testen gedaan en hier is mijn reactie.

@Brian in de voor-instructies staat dat het eerste WiFi-punt bedraad moet worden aangesloten op het modem (T50). Dit was het geval en in deze opstelling deed ik ook de gevraagde fabrieks-reset, dit kan softwarematig of met de onhandige reset knop aan de achterzijde hardwarematig. Beide leken géén effect te hebben tot ik er achter kwam dat de WPS instructies konden worden overgeslagen daar het WiFi-punt tijdens dit proces al werd voorzien van de WiFi-instellingen van de router! Kijk zo hebben we bijna een gebruikersvriendelijk apparaat! Helaas werkte hierna nog steeds de APP niet.

Nieuwe poging. Onbedraad reset van WiFi-punt maar eerst een poging om aan te loggen op het Wifi-punt zelf. Probleempje "Failed to optain IP-address".

Dan maar de beschreven WPS-methode (dus met WiFi-punt onbedraad) geen soulas, had wel de WPS uitgezet op router dus nogmaals na deze weer aan te hebben aangezet geeft wederom geen effect. (overigens hier de kleine opmerking dat met WPS uit je toch op de hardware WPS kan drukken en deze te laten veranderen in oranje, softwarematig lukt dit niet)

Dan maar weer een reset en bedraad en een (volledig?) verslag van de instellingen:

De instellingen van mijn Router (T50)

  • Firmware Version: V5.50(ABPY.1)b14
  • Vaste WiFi-kanalen (conform instructies)
  • Brandbreedte voor beide banden: 20/40 MHz
  • Draadloos Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken
  • EasyMesh aan
  • ip-range, ssid en password aangepast

De instellingen van WiFi-punt (niet aangepast):

  • Firmware Version: V1.00(ABTB.1)b11
  • Work mode AP mode (EasyMesh Enable)
  • EasyMesh Role: Agent

Nog niet vermeld maar ook ik zie met mijn Samsung tablet netwerk "SP Red Test only" zie ook deze discussie alwaar @Jason dit probleem een maand geladen heeft voorgelegd aan de netwerkspecialisten.

Kort samengevat op zich werkt mij de WiFi goed op de de volgende 2/3 punten na:

  • ik moet zelf de wifi op mijn apparaten aan/uit zetten om een beter signaal te krijgen als ik aan de wandel ben
  • De Mpro Mesh APP werkt niet
  • Systemlog WiFi-punt: Sun Nov 22 18:32:55 2020 daemon.err uhttpd[1394]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory

 

Ter info: Hoe mijn tablet wordt gezien door het de T50:

 

Reputatie 3

Vandaag toch maar ook @Waqqas voorstel gevolgd en bij de T50 een fabrieksreset gedaan en langzaam weer opgebouwd, ondanks een kleine hickup kon ik ook de IP-range aanpassen. wijzigen SSID en password gingen hierna eenvoudig. Kortom dit was het het beste antwoord maar blijkbaar kan de gebruiker dit niet zelf bepalen.

Terug naar de instructies ik kan wederom bevestigen dat vanaf versie b11 de WPS stap wordt overgeslagen als de WAP met een LAN kabel is aangesloten op de T50. Dit maakt het proces een stuk eenvoudiger en gebruikersvriendelijk.

@Brian toch werkt eea niet vlekkeloos aangezien ik nu in een vrij korte tijd in de APP al twee keer de WP ben "verloren” de eerste keer zelf toegevoegd, de tweede keer kwam deze automatisch op (deze WAP is nog steeds bedraad aangesloten). Als ik dan kijk naar een apparaat die zeker is aangesloten op de WAP staat daar in de details "connect to N/A” (om even later als de WAP wel weer opduikt wel de correcte informatie te tonen.

 

Al verbeteringen ontdekt? Ik heb dezelfde vage problemen met de app… Zie mijn twee topics hierover

Reageer