Skip to main content

Beste Odido,

 

Ik wordt hier een beetje moe van.

Het modem dat geleverd wordt kan dit niet aan. Telkens valt de internet verbinding weg zeker in de avond, en dit gaat nu al maanden zo. 

Kunnen jullie geen beter passend modem leveren, als jullie netwerk zoveel last heeft van dergelijke aanvallen, die wel overeind blijft bij dergelijke kleinschalige aanvallen. Hiervoor jaren bij ziggo gezeten zonder ook maar een enkel probleem te hebben ervaren omtrent dergelijke aanvallen.

 

Concreet is de vraag;  hebben jullie geen apparatuur die dit zelf afvangt of af kan handelen? Zo niet, kunnen jullie niet in een betere oplossing voor de eind gebruiker voorzien? Ergo een modem wat dergelijke dingen aankan. 

 

Het modem kan het niet aan, IP's worden niet binnen het modem op een blacklist gezet en direct geweigerd? Dit is nogal een standaard functie van een firewall? IP's zijn niet te blokkeren, alleen mac adressen..  Kortom het schiet ergens tekort, en dat is dan jullie dienstverlening of apparatuur die geleverd wordt.

 

Ik zou graag een passende oplossing ontvangen. En dat betekend niet mijn modem elke 2/3 dagen 24 uur van de stroom halen in de hoop een nieuw IP te krijgen van de DHCP.

 

M.v.g,

 

Bob

Denken we voor het weekend wellicht iets te hebben of ga ik er dan ook volop in zitten? Zou enige communicatie wel op prijs stellen…


Inmiddels kan ik ook niet meer inloggen in het modem.

Account is locked of incorrect… Is er nog wat uitgekomen? @Sven-Odido @Tommie van Odido ????!?!


Je kan altijd de Zyxel router een Factory reset geven. Dan kun je weer inloggen met de default user/pass die op het kaartje op de achterzijde staan.


Je kan altijd de Zyxel router een Factory reset geven. Dan kun je weer inloggen met de default user/pass die op het kaartje op de achterzijde staan.

Dat snap ik, echter is dit dus zonder mijn eigen toedoen gebeurd en ja ik weet/wist mijn wachtwoord zeker nog wel


Uit ellende maar naar de winkel gegaan en een andere router gekocht, krijgen we in elk geval een ander IP addr. Waar mag de factuur heen? :)


Echter na een eigen router/modem plaatsen lijkt het nog steeds niet geheel opgelost. Het is een enorme verbetering, zie comment apparatuur kan het niet aan. Echter dropt de verbinding nu een enkele keer per uuur


Kan de nieuwe router de DDOS / UDP attacks op dat nieuwe IP adres ook niet aan?


Kan de nieuwe router de DDOS / UDP attacks op dat nieuwe IP adres ook niet aan?

Jawel, de verbinding is stabiel op het moment.
Echter blijft een verklaring of geluid vanuit Odido uit, ook op het abuse mail address. 

Ik snap dat een gewone gebruiker een priotje laag heeft, maar het blijft wel erg stil.


Nou “Odido, het kan ook zo’ 

Jullie reclames die overal rondzingen op het moment worden wel niet echt nageleefd.

Leuke marketing, maar verder :) 

 


Hi @BobMans

Sorry voor de vertraging het duurde wat langer om alles na te kijken dan verwacht. 

Zover we kunnen zien doet de CPE netjes wat die moet doen en worden de aanvallen netjes geblokkerd maar daar is de CPE wel de meeste tijd meebezig. 

Gezien dezelfde aanvallen blijven bestaand op het nieuwe IP adres van je eigen modem, denken we dat de trigger ergens vanuit binnen je netwerk komt. Kan het zijn dat er een device geinfecteerd is? Als ik door loggng kijk komen de PING of Death attacks vanaf de 192.168.178.78. 

We zijn bij geen andere klanten hetzelfde gedrag op deze schaal. Daarnaast lijkt het erop dat er gebruikt wordt gemaakt van gespoofed addressen waardoor het lijkt alsof het komt van Odido, Google, Cloudflare, Discord. Om er maar een paar te noemen we die zagen. 


Dat is een intern adres van de Home Assistant

Echter nu met nieuw device/frtizbox gebeurd er verder niks meer


Hoi Bobmans, 

ja  zelf heb ik ook last van een DDos attack. Het erge vond ik dat de telefonische servicedesk geeneens weet wat een DDos Attack was.  het heeft mij ook een compleet weekend gekost om internet weer aan te praat te krijgen .. ( 48 uur wachten is geen oplossing ) Echter werkt dit niet.  ik heb nog steeds hetzelfde IP adres als voor de attack.  any way. een factory reset heeft uiteindelijk geholpen (FOR NOW)  De root cause is nog lang niet verholpen ..  mensen die een UDP flood uitvoeren zouden zeker 24 uur van internet ontsloten moeten worden. Dit is goed te regelen als vanuit het odido netwerk  komt.

  


Reageer