Skip to main content

Ik heb sinds een week last van packet loss,
heb gecontroleerd dat het niet aan de kabel ligt of aan het apparaat, het probleem speelt op mijn pc en mij mobiel (en laptop).

Als ik inlog in mijn T50 (zou volgens mij een T54 moeten zijn misschien is dat het probleem?) zie ik dat er alleen de ontvangen packets een probleem hebben. Het zou geen bandwidth issue moeten zijn, aangezien ik een 1gig abbonement heb en dit gebeurd terwijl er op 1 pc 1 stream/game aanstaat of als ik alleen een packetloss test op mijn mobiel doe. 
Ik heb de modem al meerdere malen gerestart, en laatst ook “factory reset” echter het probleem blijft. Het is niet altijd een probleem maar wel regelmatig rond etenstijd en nu in het weekend (13u).

Alvast bedankt

Dylan

 

@Dylan1997 geeft helemaal niks! Liever via het topic, anders raken onze inboxen zo vol en is er geen overzicht meer. 


Hoi @Dylan1997, onze specialisten willen graag een recente speedtest hebben om te vergelijken. Die van 22 februari zijn jammer genoeg niet geactualiseerd en momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar. Sorry voor de herhaling! Kun je me vandaag een drietal speedtests aanleveren, alsjeblieft? Dan beloof ik dat dit stante pede opgepakt wordt!


Hoi @Jason bedankt voor de reactie.
Dat wil ik best weer opsturen, zal ik vanmiddag doen tot hoe ver ik het nu heb en vanavond als het weer gebeurd.


Ik heb zelf de afgelopen 2 weken regelmatig een speedtest naar kpn amsterdam gedaan en elke dag gebeurd er exact hetzelfde zoals in de grafiek te zien is; rond een uur of 7 gaat de snelheid omlaag en de ping omhoog en rond half 11 verbeterd dit weer de upload is altijd ~900

Twee vragen, welke servers willen jullie zien? 
Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?

Tweede vraag “momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?

Ik stel deze vraag omdat ik heel goed snap dat overdag er geen probleem te zien is, aangezien er geen probleem is overdag.

 


Beste @Dylan1997 
Volgende week donderdag komt er een KPN monteur bij mij langs, zodra er een verbetering is of iets dergelijks laat ik het je weten via hier. Wel jammer dat het pas vanaf volgende week donderdag is maar goed beter dan niks.

Hopelijk kan de monteur iets betekenen aangezien die tussen 13:00 - 17:00 komt wanneer het probleem zich niet voordoet.

Je hoort van me!


@Dylan1997, ontzettend bedankt voor de moeite! Om antwoord te geven op je vragen:

 

Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?

Graag op de dichtsbijzijnde server testen.

“momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?

Dit is op basis van de testen die onze specialisten hebben uitgevoerd.
 


ik zal er wat speedtests uitgooien als ik thuis ben maar deze zullen “goed” zijn aangezien het nog te vroeg is.
Ik zal de eerste resultaten proberen voor het eind van de werkdag te sturen. Echter heb ik op dat moment dus alleen testen van KPN Amsterdam tijdens de “probleemuren” en niet van de servers in deventer/arnhem/apeldoorn.

Ik snap dat jij/jullie misschien niet precies kunnen zien wat er gedaan is, maar ik wil graag blijven benadrukken dat ik een tijdspecifiek probleem is en dat volgens mij de testen dus ook hierop afgesteld moeten worden. Hopelijk (en waarschijnlijk) hebben de engineers hier zelf ook aan gedacht, het is meer dat ik het graag duidelijk en goed voor ogen heb zodat we niet langs elkaar praten.

Bedankt voor de reactie en hopelijk komen we er toch redelijk snel achter. 


https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/e/2PACX-1vSJ-l7gCMG4O0ZaJf9VC9D-DrxqXtYTihSAIxaE7WBPRl5w1vE8NUHHJxkOE-L5_f28QvXuTUERzDZV/pubhtml

Dit zijn alle tests die ik de afgelopen tijd van “KPN amsterdam”

Heel duidelijk alle testen over meerdere dagen geven eigenlijk exact dezelfde grafiek
Hieronder alleen download (y-axis) v time (x-axis)
 

 




 

Id
Date Latency Download Upload ConnType ServerName Lat Lon
89ce6620-271c-4ac3-bc5c-78f353be151d Mar/10/2023 16:08 6.808 946.4873 917.5453 Ethernet Arnhem 52.2539 6.2097
ef7c426b-79b3-4f52-a83d-4373aedc4603 Mar/10/2023 16:08 3.707 947.124 665.4629 Ethernet Arnhem 52.2539 6.2097
4c0a3abf-3a2d-49cf-ac52-20a65289dfed Mar/10/2023 16:07 4.825 946.7717 850.4611 Ethernet Apeldoorn 52.2539 6.2097
46850f96-2c70-4417-8519-fcccea33c210 Mar/10/2023 16:05 7.335 170.7566 105.6039 Ethernet Deventer 52.2539 6.2097

De tabel hierboven:
Hier de testen naar de 4 servers die dichtbij staan met 
Arnhem      VodafoneZiggo
Arnhem      signetbreedband
Apeldoorn  Solcon internetdiensten
Deventer    Daxis-ICT

Ik heb op dit moment geen problemen met het internet, de snelheid naar de Daxis-ICT server is waarschijnlijk gelimiteerd aan hun kant.

Ik zal vanavond de zelfde 4 servers periodiek testen en invoegen.


@Dylan1997, super bedankt voor de moeite! Zodra je vanavond de testen hebt gedaan en doorgestuurd hebt, voeg ik dit allemaal toe aan het ticket. Zo heeft onze technische dienst zoveel mogelijk informatie om dit euvel te verhelpen!  


https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSG1txDju2RJyPmqfJts9yKHQ_4d523IHrxupK3ZkiGKaI6opuj8m6sQgNJ4Ms3vf8R0PYX4FUs4Pum/pubhtml
De data van de speedtests van de 4 servers zoals hierboven beschreven staat, 
ik zal proberen deze ~1x per uur te updaten zodat er weer een duidelijk beeld naar voren komt.


@Tommie Zie bericht hierboven voor de nieuwe speedtests.

Alle 4 de servers geven hetzelfde beeld en is weer rond dezelfde tijd als de vorige tests.


@Dylan1997 bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit gelijk aan het ticket toegevoegd. Ook heb ik een melding gemaakt bij onze techneuten dat dit met spoed opgepakt moet worden! Ik wacht hun reactie af. 


@Dylan1997 
Zoals beloofd zou ik nog een update geven over de KPN monteur, die kon gelukkig al vandaag langskomen inplaats van aankomende Donderdag. Kort gezegd aangezien ik het al ook in mijn eigen topic heb beschreven, heeft de wijzigingen geen verbetering toegepast op het internet probleem die wij ervaren.

Wat de monteur vandaag heeft gedaan:

Glasvezel lijn demping gecontroleerd (zat ergens aan de 2,5)

Portswitch gedaan in de centrale

bekabeling gecontroleerd in mijn huis, (allemaal in orde)

 

Mijn geduld houdt nu eigenlijk op, als er geen andere oplossingen vanuit T-Mobile kan gegeven wordt stap ik over naar KPN aangezien mijn buren daar wel de volledige 950/950 behalen de hele dag door.

 


Hi @Dylan1997, het ticket staat open maar onze techneuten missen alleen nog een onderdeel van de speedtest, namelijk de ipconfiguratie. Zou je deze nog kunnen aanleveren, dan voeg ik die meteen bij het openstaande ticket. Excuus voor het ongemak.

 

  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

@Tommie 

Volgens mij niks anders t.o.v. vorige keer 


@Dylan1997 ontzettend bedankt! Ze gaan dit met spoed oppakken.


We zijn weer een week verder, al een update?

 


Hi @Dylan1997, op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover! Ik houd het ticket in de gaten, zodra ik meer weet, laat ik het direct weten. 


Bedankt voor het antwoord, maar dit is toch ook vanuit jullie (ik snap dat jij hier niet veel aan kan doen) geen normale timeline meer en krijg ook niet echt een indicatie van wanneer ik deze wel kan verwachten. 
Nou ja ik wacht wel weer af :(


Beste @Dylan1997 
Zoals ik al aangaf zou dit lang duren totdat het opgelost gaat worden. Zelf ben ik al op zoek naar een ander provider, denk dat het uiteindelijk KPN gaat worden.

Heb namelijk het vertrouwen verloren van T-Mobile wegens geen oplossing na zoveel weken verder.
Het kan toch niet normaal zijn dat we naar zoveel weken verder nog geen enkel oplossing hebben of een indicatie betreft het probleem die wij ervaren.

Ook lees ik in ander topics die ouder dan onze topics zijn met hetzelfde probleem waarbij het nog steeds niet opgelost is.


We zijn ondertussen WEER een week verder en ik heb nog steeds niks gehoord.
Niet gehoord wat er is gedaan, wat er gaat gebeuren, wat ik kan verwachten, of het überhaupt opgelost gaat/kan worden, hebben jullie gekeken naar wat er begin feb is gebeurd in regio deventer.

Dit soort vragen lijken me niet meer dan normaal en ik verwacht eigenlijk ook wel een keer antwoord op deze vragen die verder gaan dan “we kijken er naar” of “we zijn er mee bezig”. Want zelfs als dat zo is, waar ik aan begin te twijfelen maar ok laten we hoopvol blijven, heb ik daar natuurlijk niks aan. 

Kunnen jullie aub een keer eerlijk zeggen wat ik kan verwachten en of ik moet overstappen of dat dit daadwerkelijk opgelost gaat worden. 

Ik heb nog nooit iets over kosten o.i.d. gezegd aangezien ik niks heb aan geld terug, ik wil gewoon werkend internet. Echter heb nu al bijna 2 maanden niet het internet waar ik voor betaal en snap niet dat dit als normaal/acceptabel gezien wordt. 

Hieronder nog even wat jullie zelf zeggen, 75% van 1000Mbit/s is volgens mij 750 en als we een kleine marge nemen zou volgens mij mijn snelheid niet onder de ~600 Mbit/s moeten komen. (en ja ik begrijp dat er af en toe een keer een storing kan zijn, echter is dit duidelijk geen storing)

Dus dan is het toch raar dat ik 3u per dag dit niet haal dat is volgens mij een stuk meer dan “nooit” 
 


En nogmaals ik snap heel goed dat jullie hier persoonlijk waarschijnlijk niks aan kunnen doen en ik hoop dat jullie begrijpen dat mijn frustratie niet op jullie persoonlijk gericht is. Ik wil gewoon eerlijk en duidelijk antwoord en een oplossing voor dit probleem. (na 2maanden)


Hoi @Dylan1997, sorry dat we je dit gevoel geven. Ik snap je echt heel goed maar het is nu super lastig hier een tijd aan vast te pinnen. Ik heb mijn collega's intern wel aangeschoten en navraag gedaan. Een vergoeding had ik graag geregeld, maar zolang het issue speelt is dit voor mij niet mogelijk. Hier kunnen we dus achteraf zeker naar kijken, ik ben er dan voor je.

Ik zal mijn navraag scherp in de gaten houden, maar hou er rekening mee dat het onderzoek zeker nog een week zal doorlopen, misschien wel langer. Ik durf echt geen belofte te maken of tijd vast te zetten. Voor nu dank ik je wel hartelijk voor je geduld!


Er komt vandaag rond 1700 een monteur langs om te testen, maar aangezien de omschrijving vanuit t-mobile niet klopte met het probleem en aangezien de monteur langs komt op een tijdstip dat er geen probleem is verwacht ik er weinig van maar zal jullie op de hoogte houden.


Dit kan toch niet serieus zijn… wat heb ik 14 dagen geleden hier nog gepost betreft het guidion monteur en kpn monteur die al alles gecontroleerd heeft. Het is een regio probleem specifiek bij t-mobile en niet bij andere providers.

Denk dat het hierbij wel ophoudt met t mobile voor mij, want dit support is echt lachwekkend.

 

 


Reageer