Skip to main content

Hallo,

ik had toen ik bij ziggo zat continue last van packet loss, ping en jitter. Na veel heen en weer bellen hebben ze uiteindelijk een monteur gestuurd en die zei dat het signaal wat naar binnen kwam niet sterk genoeg was en toen heeft hij er volgens mij een splitter tussen gezet? Het probleem is toen verholpen en de verbinding was perfect.

Nou zitten we bij Odido glasvezel en heb ik weer hetzelfde probleem. Continue schiet de ping van 13/15 naar 100+ en krijg ik rode symbooltjes in beeld die packet loss ping en jitter betekenen.

Ik heb zaterdag met Odido gebeld en de jongen aan de lijn zei dat hij een monteur ging inplannen. Ik heb na een paar dagen opnieuw gebeld omdat ik nergens een bevestiging zag en nou zegt deze persoon dat het laatste contact van november zou zijn en er nergens terug te vinden is wat er zaterdag afgesproken was en dat ze een monteur sturen zowiezo niet doen omdat ik wel de beloofde snelheid haal van wat zij kan zien.

heb de ps5 in dmz gezet maar helpt ook niets. Kan iemand mij hier verder mee helpen want wordt hier echt moedeloos van.

PS5 is het enige wat bedraad is aangesloten in huis.

Je bent helaas één van de vele gamers, waaronder ikzelf die hier last van hebben. Sinds oktober overgestapt en nog altijd geen oplossing. Mocht het bij jou wel lukken geef even dan een seintje aub! 

Ik moest hier een topic aanmaken, dan zou ik wel geholpen worden. Maar na 48 uur nog steeds geen enkele hulp. Had al zo’n vermoeden dat ik weer van het kastje naar de muur gestuurd zou worden.

Ik moest hier een topic aanmaken, dan zou ik wel geholpen worden. Maar na 48 uur nog steeds geen enkele hulp. Had al zo’n vermoeden dat ik weer van het kastje naar de muur gestuurd zou worden.

Is natuurlijk weekend, dan heb je best kans dat ze dan niet werken.
Hoop voor je dat ze iets kunnen vinden, bij mij is het helaas nog niet het geval.

Hey @CBL, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik heb een aantal testen van je nodig om dit grondig door te zetten. Zou je deze kunnen uitvoeren en daarna screenshots in het topic willen delen? Dan kan ik het met zoveel mogelijke informatie doorzetten. Thanks.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

• Open CMD en typ de volgende commands: Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8

Graag een screenshot sturen van de pingresults. 

hallo, duurde even want ik had me laptop niet thuis.

Heb alle gevraagde screenshots gemaakt. 

Hey @CBL, bedankt voor alle testen. Tot mijn verbazing zien deze testen er goed uit. Ik zie twee keer een verhoging op de ping naar 1.1.1.1 van 24ms, verder ziet het er goed uit. Kan je mij vertellen over welke game dit gaat? Zitten er tijdens het gamen meer mensen op het netwerk of voer je een grote download uit tijdens het gamen?

Hoi, het gaat om Call of Duty en om EA FC. 

ik speel meestal savonds als de kinderen op bed liggen, voor de rest zit er niemand op internet. Ik doe verder ook niets downloaden op de achtergrond. De ps5 is bekabeld aangesloten en het Odido kastje is ook bekabeld aangesloten, de rest zit op wifi/5g.

volgens de klantenservice moet ik opwaarderen naar 400MB want 100MB is veel te laag om op te gamen😂

Helaas loop je, net als tientallen mensen hier op het forum, tegen het zelfde probleem aan.

Mijn vraag dateert al van ruim 5 weken geleden met nog altijd geen oplossing.

Mij is beloofd dat er vandaag naar gekeken word, ik hoop dat er een oplossing komt maar velen zijn alweer vertrokken bij Odido.

Ik hoop dat ze een oplossing voor je vinden. 

Hoi, het gaat om Call of Duty en om EA FC. 

ik speel meestal savonds als de kinderen op bed liggen, voor de rest zit er niemand op internet. Ik doe verder ook niets downloaden op de achtergrond. De ps5 is bekabeld aangesloten en het Odido kastje is ook bekabeld aangesloten, de rest zit op wifi/5g.

volgens de klantenservice moet ik opwaarderen naar 400MB want 100MB is veel te laag om op te gamen😂

Oh oh oh.. klantenservices… 100Mbit is meer dan voldoende wanneer je inderdaad de enige bent die bezig is, je loopt op elke verbinding uiteindelijk tegen een probleem aan als het hard gebruikt wordt. Het is natuurlijk gewoon mode om te roepen dat je een heel snelle internetverbinding nodig hebt om te gamen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Nu ben ik blijkbaar een van de gelukkigen die blijkbaar geen problemen heeft met gamen (ps5) en dat terwijl er elk uur automatisch een speedtest loopt (dan zou je toch verwachten dat ik elk uur toch op zijn minst een hik heb en zelfs dan is het niet zo).

Waar het dan aan ligt is even de uitdaging. Nu moet ik wel toegeven dat ik de standaard modem (T-56) er bijna direct tussenuit getrokken heb en vervangen voor een fritzbox. (puur omdat ik het prettig vind dat mijn andere voip provider direct op de modem draait aangezien je anders twee apparaten hebt draaien).
De hamvraag: Hoe zit je ps5 bedraad aangesloten? Is dat via een walloutlet of een switch ertussen en dan naar de modem? Indien ja: Is het een idee om een kabel vanaf de ps5 rechstreeks op de modem aan te sluiten om tussenliggende ellende uit te sluiten? (uiteraard niet definitief maar puur om te zien of er tussenliggend iets fout gaat), als het al rechtstreeks zit heb je ook al eens een andere kabel geprobeerd? (ik weet uit ervaring dat er soms ook iets mank kan gaan zonder dat je iets ziet, tot grote frustratie).

Ja, ik dacht ook dat 100mb bekabeld genoeg zou moeten zijn. Ik heb ook voorgesteld om het aller snelste pakket af te nemen met de voorwaarde dat als dat niet helpt ik kosteloos mag overstappen maar dat deden ze niet. 

De ps5 zit rechtstreeks in de modem in poort 2(poort 1 zit het tv kastje)

ik heb de poorten omgewisseld, ik heb andere kabels geprobeerd, de ps5 in dmz modus gezet, upnp aan en uit geprobeerd, en nog een paar tips die ik voorbij zag komen maar niks helpt. De ping schiet elke +-30 sec van ong 15 naar 200+ en dan krijg ik rode packet loss en jitter symbolen in beeld.

Ik heb ook toevallig een eigen router liggen, Asus Nighthawk en daarmee gaat het ook een stuk sneller.

Maar nog steeds niet volledig stabiel. TV kijken is bijvoorbeeld compleet onmogelijk bij mij, helemaal als het een HD kanaal met snelle beelden is.

Ja, ik dacht ook dat 100mb bekabeld genoeg zou moeten zijn. Ik heb ook voorgesteld om het aller snelste pakket af te nemen met de voorwaarde dat als dat niet helpt ik kosteloos mag overstappen maar dat deden ze niet. 

ik heb de poorten omgewisseld, ik heb andere kabels geprobeerd, de ps5 in dmz modus gezet, upnp aan en uit geprobeerd, en nog een paar tips die ik voorbij zag komen maar niks helpt. De ping schiet elke +-30 sec van ong 15 naar 200+ en dan krijg ik rode packet loss en jitter symbolen in beeld.

Wat je kan doen is naar de volgende de link, daar zie je voor EA FC je connectie per wedstrijd:

https://help.ea.com/nl/ea-connection-quality-report/

Ik heb ook toevallig een eigen router liggen, Asus Nighthawk en daarmee gaat het ook een stuk sneller.

Maar nog steeds niet volledig stabiel. TV kijken is bijvoorbeeld compleet onmogelijk bij mij, helemaal als het een HD kanaal met snelle beelden is.

Wat je kan doen is naar de volgende de link, daar zie je voor EA FC je connectie per wedstrijd:

https://help.ea.com/nl/ea-connection-quality-report/

Heb ik naar gekeken, volgens EA alleen maar goed en geweldig met een enkele “slecht”. Ik ervaar het zelf helaas niet als goed laat staan geweldig.

Reageer