Het volgende heb ik al geprobeerd n.a.v. de helpfunctie van Google:
1. Router een paar minuten uitgezet
2. Chromecast uit en aangezet
3. Wifi op telefoon uit en aan gezet
4. 5GHz band i.p.v. 2.4 GHz
5. AP-isolatie router stond al uit
6. UpnP router stond ook al uit
Het gekke is dat ik de Zyxel router ook niet in de lijst van Google zie staan: https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=nl
Wie heeft de gouden tip waardoor ik heerlijk kan streamen van mijn telefoon naar m'n tv?
probeer eens om de 5ghz uit te schakelen op de zyxel en dan de chomecast te verbinden.
Factory reset van de router
2,4 en 5 ghz niet de zelfde naam geven
wifi uitschakelen met de knop achterop voor 1 minuut.
kanalen vastzetten op 1 en 36
Helaas nog geen verbinding met de Chromecast 😞
Heb je ook al eens geprobeerd om de Chromecast terug te zetten met een factory reset?
Yes, gelukt! Ik ben blij! Dank je wel!
Ik heb hetzelfde probleem. Alle aangegeven oplossingen heb ik geprobeerd, maar het heeft niet geholpen
Factory reset van de router hielp uiteindelijk bij mij
Sinds vandaag overgestapt naar Odido. Wifi doet het goed, alle apparaten kunnen verbinden⊠Behalve de chromecast. Alle voorgaande tips meerdere keren geprobeerd, tot frustratie toe. Toch maar contact gezocht met de klantenservice van Odido.
Â
De medewerker gaf aan dat oudere apparaten vaak niet functioneren met de beveiligde WPA3 verbinding. Dit heeft hij handmatig terug gezet naar het oude WPA2 en nu functioneert het wel!
Â
Wilde dit even delen, voor het geval er nog iemand verwoed van alles zit uit te proberen zonder resultaat ;)
Bedankt voor de tip
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.