Skip to main content

t  mobile ik ben helemaal klaar met jullie 
en jullie mooie helpdesk
zit nu al langer dan een maand te proben een reactie van jullie te krijgen 
over dat mijn ip belgisch is een niet nederlands dus

en jullie zeggen  kan niet 
nog nooit van gehoord 
voorbeelden geven 
nou hier heb je een voor beeld 
zie screen short
ik ben nederlander 
en wil dus ook gewoon een nederlands ip adress 
zoek het uit en los het op
anders los ik het zelf op 
en ben ik genoodzaakt jullie te verlaten 
mvg 
law nope
 

 

@law nope Dit gebeurt wel vaker. Een blok ip-adressen kan zo de hele wereld over gaan.

Dat kan en mag ook gewoon en daar is niets verkeerds aan. Je registreert dat bij Ripe configureert je router en binnen 20minuten weet de hele wereld dat het ip-adres niet meer in België zit maar in Nederland. Zover gaat alles zoals het moet.

Het gaat mis omdat de website gebruikt maakt van een geoip dienst. Zoals maxmind deze commerciële partijen geeft een land en stad bij  ipadressen alleen deze klopt niet meer. En daar zit het probleem. Omdat de website deze dienst afneemt zal deze hem dus moeten oplossen. Ze gebruiken een verouderde data set.


Hallo @law nope 

Je maakt geen gebruik van een VPN oid? En wat geeft bijvoorbeeld Deze website aan als locatie?


t  mobile ik ben helemaal klaar met jullie en jullie mooie helpdesk
zit nu al langer dan een maand te proben een reactie van jullie te krijgen 
over dat mijn ip belgisch is een niet nederlands dus

 

De klantenservice kan helaas bar weinig zeggen en zijn vaak minder technisch onderlegd dan dat webcare (hier op de Community de moderators) dit zijn en anders is er altijd wel een mede-klant die wellicht een antwoord of oplossing heeft.

 

en jullie zeggen  kan niet  nog nooit van gehoord 

voorbeelden geven 
nou hier heb je een voor beeld zie screen short
ik ben nederlander en wil dus ook gewoon een nederlands ip adress 

 

Acer maakt zoals @Hidden.nld al aangeeft, gebruik van z.g.n. Geo Databases. Partijen die deze lijsten aanbieden zijn Maxmind en IP2Location. Als deze partijen of de gebruikers de database niet actualiseren (of hierin een vertraging ontstaat) kan er bij de overname van een IP-Subnet (dus een reeks IP-Adressen) een probleem ontstaan.

In dit geval kan T-Mobile van een bedrijf uit België een grote bulk aan IP-Adressen hebben ingekocht, heeft T-Mobile dit wel juist doorgevoerd maar hebben Maxmind of IP2Location hun database niet geactualiseerd. Als ze wel hun database hebben geactualiseerd, dan kan het zijn dat Acer niet de laatste database met Geografische gegevens heeft geplaatst.

Helaas is dit vaak een geautomatiseerde procedure en updaten de gebruikers van deze database  (in geval van Maxmind; geoipupdate) vaak eens per maand.

Helaas weet T-Mobile klantenservice hier nagenoeg niets vanaf omdat dit verder gaat dan een T-Mobile Thuis gerelateerd iets. T-Mobile heeft hierop dan dus ook nagenoeg geen invloed tenzij het issue wordt veroorzaakt door iets wat @Waqqas al aanhaalt “een VPN".


oke dat is idd het probleem 
dat de helpdesk er geen verstand van heeft 
maar goed mijn abbo is opgezegd 
van af 26 november 
1 gig glasvezel van delta 
veel succes verder t mobile


oke dat is idd het probleem 
dat de helpdesk er geen verstand van heeft 
maar goed mijn abbo is opgezegd 
van af 26 november 
1 gig glasvezel van delta 
veel succes verder t mobile

Gelukkig heeft Delta nooit last van zulke problemen, tenminste ….

 

Een gebruiker meldt op Allestoringen.nl dat er sinds vorige week woensdag ook geen televisie meer is in Malden. Ook meldt hij dat zijn ip-adres aangeeft dat hij zich in Estland bevindt. Dat probleem met ip-adressen wordt ook gemeld door andere gebruikers. Een gebruiker uit het Noord-Hollandse Uithoorn meldt dat zijn internetverbinding meer dan eens per dag wegvalt, dat de snelheid enorm fluctueert en dat de normale snelheid niet gehaald wordt.

Bron

Nu is dit rondom een storing, maar ook zonder storing komen buitenlandse IP-Adressen bij webhosters en internet providers zo nu en dan voor.

 

In principe kan iedere provider dit probleem krijgen omdat het aantal IP-Adressen dat providers hebben is namelijk lang niet altijd toereikend voor het aantal aansluitingen. De komende tijd verwacht ik dat Delta hier vaker problemen mee gaat krijgen omdat ook Delta grootschaliger haar diensten ( en dus infrastructuur ) gaat uitrollen en ook daarbij heb je dan weer te maken met de inkoop van extra IP-Adressen vanuit andere landen die ook weer zullen moeten worden ge-update in de betreffende geo-databases.

Maar goed, dat dus even terzijde.


allemaal aandelen t mobile 
dan snap ik het 
bedankt voor de info allemaal 


@law nope Wat onvriendelijk.
Het is niemand zijn schuld dat jij niet weet hoe de community van TM werkt.

Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de hardwerkende moderators.

Komen de klanten er niet uit kan een moderator helpen. Ze lezen uiteraard allemaal mee.

Iedereen doet zijn best om je te helpen, ze steken daar hun vrije tijd in.

Inplaats dat je het een beetje waardeert ga je ze betichten van TM aandelen.

Nu ik zal je iets zeggen “was dat maar waar” veel succes bij #Delta waar veel mensen weglopen door de storingen. 
zwaai zwaai! 


allemaal aandelen t mobile 
dan snap ik het 
bedankt voor de info allemaal 

Dus als iemand je een antwoord geeft die jouw niet aan staat - en dit nota bene onderbouwd met uitleg en dat nagenoeg alle providers er last van hebben (en dan ook door middel van een bron laat zien dat ook Delta daarmee te maken heeft) - dan hebben ze aandelen in T-Mobile?

:joy:


Sorry moderators en klanten die een reactie hebben gegeven
nee dit was niet voor jullie bedoeld 
en ik weet idd niet hoe het werkt hier
maar gewoon voor t mobile
maar goed we zullen zien of delta zoveel slechter is als jullie beweren
maar dat is mijn eigen keus 
in ieder geval wel meer snelheid dan mijn max  100 mb tel lijn ni van t mobile
Bedankt voor de reacties allemaal 


ik weet dat alle providers er last van hebben 
bijvoorbeeld caiway een hele reeks amerikaanse ip  heeft gekocht 
maar daar zegt de klantenservice niet we kunnen er niets aan doen 
wat t mobile mij wel zegt 
Maar hoopte op een reactie van t mobile zelf 
maar die zal wel niet komen 
dus einde discussue en een slotje aub moderators en of admin
mvg law nope


Bedankt voor het delen van je update en geen enkel probleem. Dit topic gaat nu op slot. Mooi weekend alvast! 😊