Beantwoord

Bridge tap

  • 11 November 2019
  • 30 reacties
  • 745 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Niet kunnen of niet willen:worried: , waar een wil is is een weg.

Zoals ik al zei, voor een stabiele verbinding mag de afstand tussen ISRA en modem maximaal de afstand van het meegeleverde DSL kabeltje zijn, en in jou geval die 10 cm zo ongeveer om het doosje aan te sluiten waar de kabel in past.

Lukt het wel over een langere afstand heb je geluk, voor de rest succes ermee.

Wat is dit nou! Niet willen? Ben hier gvd de hele week mee bezig en dan denk jij dat het lukt met je gebrekkige uitleg waar ik nog steeds niets mee ben opgeschoten!?

Hou voortaan die afgezaagde opmerkingen maar lekker voor je! 

Als dit gebrekkige uitleg is zou ik er mee ophouden als ik jou was, wat is er simpeler dan die doos in de meterkast aansluiten ipv in de woonkamer.

Ik geef voldoende tips, je doet er niks mee en gaat lopen zeuren dat de uitleg die ik geef niet voldoende is.

 

1, Modem aansluiten in de meterkast.

2, stopcontact aan laten leggen.

3, kabel trekken voor de TV naar de woonkamer

Alles opgelost en Klaar.

 

Als dit niet simpel genoeg is laat maar dan, maar nogmaals, je wil gewoon niets oplossen.

want je zegt dat je alles wat ik zei al heb gedaan, maar ondertussen heb je niks gedaan,.

Reputatie 7
Badge +5

@Amintje

Ook goedemorgen.

@Doornekamp33 heeft echt geprobeerd je op weg te helpen om een stabiele verbinding te krijgen.

Helaas heeft hij wat te technische termen en kort door de bocht antwoorden gegeven.

Daar hebben technisch ingestelde mensen soms last van :kissing_smiling_eyes:

We gaan het nogmaals proberen uit te leggen.

Op de door jouw geplaatste foto van je meterkast waar op zo’n kunstige wijze wat houtwerk om het aansluitkastje is gemaakt is toch echt de plaats waar het modem zal moeten komen om zo min mogelijk storingen in je aansluiting te veroorzaken.

In dat aansluitkastje zie ik aan de bovenzijde een rode en blauwe draad aangesloten. Die rode en blauwe draad moeten losgenomen worden

De schroefjes waar deze draden vast zitten kun je net zien door het afdekplaatje boven die schroefjes

Op die vrijgekomen aansluitingen kun je het eenvoudigste het kabeltje plaatsen dat je afknipt bij de streep op de foto van je aansluiting in de woonkamer.

In dat afgeknipte kabeltje kunnen 4 draden zitten maar daar ga je de rode en blauwe van gebruiken omdat dit de kabel is die uit je meterkast komt. Van de rode en blauwe draad haal je aan het einde over ongeveer 1 centimeter de gekleurde isolatie af en maakt de blanke koperdraadjes weer vast in de meterkast waar je die blauwe en rode hebt losgemaakt. Plaats de modem in de meterkast en voorzie hem van stroom. Vaak lastig omdat in meterkasten stopcontacten ontbreken. :tired_face: Hopelijk zit er bij jouw wel een aansluiting voor een bel of zo waar je met een verdeeldoos gebruik van kan maken.

Dan komt het lastigste gedeelte, de kabel van de modem naar je TV kastje.

Helaas weet ik op afstand geen simpele oplossing aan te dragen. Die is er wel namelijk wel. Aan de oude losgemaakte telefoonkabel een netwerk kabel bevestigen en de oude kabel in de kamer waar waarschijnlijk ook een aansluitdoos zit eruit trekken zodat gelijk de nieuwe kabel erin gaat, Stekkertjes eraan knijpen met speciaal gereedschap, testen, aansluiten en TV kijken. MAAAR…. we weten niet hoe lang de netwerkkabel moet zijn en een netwerkkabel met stekkertjes eraan gaat niet door de bestaande leiding. Een kant en klaar UTP netwerk kabel over de plint leggen dan maar??

Nee sorry, als techneuten begrijpen we veel, maar op afstand jouw situatie inschatten wat de beste manier is om het te maken is iets teveel gevraagd.

Om nog terug te komen op jouw opmerking “waar kan de bridge-tap zitten?”

Die kabel in de kamer waar nu de modem op aangesloten is komt ergens “uit de muur” Daar kan een doos zitten waar een splitsing is gemaakt naar b.v. een telefoon aansluiting op een slaapkamer of zo.

Als er sprake is van een dergelijke splitsing (doorlus) kun je in eerste instantie proberen die doorlus los te nemen. Veel verwacht ik hier niet van want misschien is die aansluitdoos niet aanwezig of ooit weg getimmerd.

Slotopmerkingen; Een techneut opscharrelen die je kan helpen en hoe zou je het zelf vinden als je iemand op weg probeert te helpen en die begint tegen je te vloeken?

Reputatie 7

Hoi @Amintje,

 

Een bridge tap verwijderen is niet altijd even makkelijk. Het uitleggen via tekst evenmin. Daarom ben ik juist zo blij dat we hier op de Community elkaar kunnen helpen met behulp van foto's en video's. Ik hoop dat het met bovenstaande uitleg gaat lukken. Als je het eenmaal voor elkaar hebt, kun je weer jaren vooruit met een mooie internetverbinding. 

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Reageer