I#k ben sinds kort klant bij T-Mobile thuis. Nou valt bij ons de Wi-Fi en de tv regelmatig tot vaak weg.
Zij hebben ons verteld dat dit komt door een bridge tap. Ik heb geen idee wat het is en kom er ook niet verder mee via het forum. Ik heb een fotootje toegevoegd waar bij ons de "bridge tap" zou moeten zitten. Kan iemand ons verder helpen wat wij hier zouden moeten doen?
Met vriendelijke groet,
Hidee Beukema
Bladzijde 1 / 2
Hallo @Hiddeb7
Het was niet de bedoeling om hem zover open te maken maar je blauwe draad hoort naast de rode.
Dat kabeltje hoort dan rechtstreeks in het modem te gaan. zit die toevallig op het kastje er boven aangesloten ?
@Hidden.nld moet ik dan het blauwe draadje aan de bovenkant naast de rode zetten? Ja de blauwe en de rode aan de bovenkant gaan rechtstreeks naar de router.
ja als je kijkt aan de onderkant zit rood op rood en wit op blauw. dit moet blauw op blauw zijn.
herstart hierna je modem
@Hidden.nld Ik ga het proberen! Moet ik nog iets met die andere draadjes?
Nee de onderste draadjes zitten goed. Alleen blauw rechtsboven moet 3 naar rechts.
@Hidden.nld Ik heb het gedaan en heb het even aangekeken, maar helaas valt tv en internet nog steeds weg... wat zou het verder kunnen zijn?
Ik ben ook zo iemand die sinds ik T-mobilethuis heb een bridge tap blijk te hebben. Nooit eerder last van gehad maar oke.
Ik ben door T-Mobile naar het forum verwezen maar tot nog toe wordt ik daar niet wijzer van. Ik heb de boel open gemaakt en zie vooral een hoop losse eindjes. Wat ik heb begrepen verhelp je een bridge tap door de nutteloze draadjes door te knippen. Maar zo te zien heb ik geen nutteloze verbonden draadjes. Iemand een idee?
@Brian Dit begint een beetje uit de hand te lopen. mensen maken zelf het isra open en dat is niet de bedoeling. hierdoor word ook de verzegeling onherstelbaar beschadigd. in beide gevallen is er geen bridgetap te zien.
@Hidden.nld moet je T-mobile aankijken
T-Mobile zegt juist dat ik dit zelf moet oplossen. Logisch dus ook dat ikzelf kijk. Er zat ook helemaal geen verzegeling ergens. Ik heb alleen het kapje eraf gehaald. Gelukkig nu wel de bevestiging dat er geen bridge tap zit. Het is duidelijk dat T-Mobile maar wat zegt om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor hun gepruts. Vanaf dag 1 al gedoe.
@bellefelice juist!
@Hiddeb7 , dat zegt @Hidden.nld toch ook, @Brian is een t-mobile moderator.
Maar ook T-Mobile roept snel.het is een bridgetap, maar 95% van de klanten weten niet wat een bridgetap is en worden met een kluitje in het riet gestuurd.
@bellefelice je weet nu wat je kan doen, T-Mobile de duimschroeven aandraaien, als ze niet willen zou ik ze in gebreke stellen en eventueel opstappen als ze niet bewegen.
Hoi @Hiddeb7, begrijp ik het goed dat de monteur het heeft weten te verhelpen door het modem te vervangen? De monteur geeft aan dat er inderdaad geen bridge tap aanwezig is. Excuus voor de verwarring!
Hi @bellefelice, ik kijk graag met je mee. Allereerst bedankt voor alle stappen die je al doorlopen hebt! Het aansluitpunt dat je laat zien, lijkt inderdaad geen vertakkingen te hebben. Dan is er nog één mogelijkheid. Het kan zijn dat er een ander punt in jouw woning is wat het hoofdaansluitpunt is. Kun je kijken in de meterkast of daar een mogelijk aansluitpunt zit? Wellicht kun je ook aan je buren vragen waar bij hen het modem is aangesloten en kijkt vervolgens op dezelfde plek in jouw huis. Lukt het allemaal niet, laat het mij weten, dan ga ik vervolgstappen zetten. Want weet één ding zeker: wij willen ook dat het bij jou allemaal vlekkeloos werkt!
hier hetzelfde probleem, ineens na 18 maanden! na diverse telefoontjes naar T mobiel mag je he tdus zelf uitzoeken. IK weet niet waar de bridge tap zit! Van de helpdesk wordt je ook niet wijzer en zeker niet vrolijk. wie weet wat er nie
t goed gaat?
Waar gaat de kabel aan de bovenkant naar toe, direkt naar het modem = geen bridgetap, naar een doos in de woonkamer en slaapkamer bijvoorbeeld = wel een bridgetap.
Modem met een korte kabel aansluiten op de twee linker positie's met een goede ronde kabel die niet te lang is is het beste, of het meegeleverde doosje op 10 cm kabel die er al zit aansluiten en daar de meegeleverde DSL kabel in en naar het modem.
Heb je hem in de woonkamer ingeplugt, dan de doos even openmaken en kijken of er nog een paar extra draden naar een volgende doos gaan, deze loskoppelen en kijken of het dan beter gaat, anders blijft toch het advies, bij de ISRA op de foto aansluiten.
de draden bovenzijde gaan direct naar het modem.
Dan heb je geen bridgetap, misschien even een nieuw kabeltje proberen, kan soms stuk gaan of minder contact maken.
Door een bridge tap problemen werkt me internet al weken niet. Ik heb begrepen dat ik een of meerdere dralen los moest kopen maar welke zijn het aub ?
Bedoel los moest maken en niet kopen
@Jalata , Dat is geen ISRA punt, je moet eerst die opzoeken, waarschijnlijk die kabel volgen.
@Jalata
De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.
@Jalata
De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.
Bedankt voor je antwoord. Heb de draden gevolgd zoals je had geadviseerd is dit het juist
Zo jah ps welke moet ik los koppelen aub
@Jalata
Welke kabel gaat naar de hoofdaansluiting? Eigenlijk moet alleen rood en blauw aangesloten zijn en oranje en wit kan je los halen. Je modem dient dan op dit punt te worden aangesloten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.