Skip to main content
Wow! Zag je dat Mb'tje voorbij vliegen? Niet? Dat kan kloppen, want vanaf 10-01-2018 is het mogelijk om súpersnel te kunnen internetten via T-Mobile Thuis.



Nieuw: 750 mbps

Met onze nieuwe 750/750 mbps glasvezel internet ben je connected without limits. Uploaden met een snelheid van 750 mbps én downloaden met een snelheid van 750 mbps! Dankzij deze extreem snelle internetverbinding kun je met zoveel apparaten als je wilt tegelijkertijd gebruikmaken van het netwerk. Zelfs als alle gezinsleden op hetzelfde moment op het internet zitten, gaat het uploaden van grote bestanden of het downloaden van je favoriete serie ongelooflijk snel. Dus tegelijkertijd Netflixen, online gamen, een tv-programma in HD kwaliteit bekijken, het maken van een back-up in de cloud en vloeiend Skypen met kristalhelder geluid... Het kan allemaal.



Dat wil ik! Wat kost dat?

Voor slechts € 37,50 per maand ben jij de Speedy Gonzales van het internet. Dat is spotgoedkoop! Uiteraard kun je dit ook combineren met TV en/of Vast Bellen. Heb je ook nog eens een Mobiel-abonnement van T-Mobile? Dan ontvang je nóg meer voordelen. Ben je een nieuwe klant en neem je een Alles-in-1-abonnement, ontvang je de eerste zes maanden zelfs extra veel korting.



Hoe bestel ik deze supersnelle internetsnelheid?

Via onze website kun je een bestelling plaatsen. De postcodecheck geeft meteen aan of deze supersnelle internetverbinding mogelijk is op jouw adres.



Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?

Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.





Zijn jullie al klaar voor het magentakleurige tijdperk van supersnel internet? Wij wel! Let's go met die snelheid!



@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...
Hoi Carloes,



Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...



Tja, ik wacht intussen nog op @Sander die voor me "aan de slag" zou gaan. Ik heb ook geen update gehad en we zijn alweer ruim een maand verder.

Het zou T-Mobile sieren als dit niet alleen maar als zoethoudertje bedoeld is en met een update komt. Ben nog steeds erg benieuwd wat zo'n omzetting nu daadwerkelijk zo moeilijk maakt.
https://tenor.com/o3pd.gif
Hi @R0KH



Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.
Hi @R0KH



Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.




Dankje @Sander,



Garanties verwacht ik niet, zeker niet wat de termijn betreft, maar het is wel fijn te weten dat er mogelijkheden zijn om dit alsnog omgezet te krijgen.



Ik wacht het geduldig af weer en ga genieten van het weer en de vakantie.
Hoi Carloes,



Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?




Hoi Sterre,



Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie. Helaas is mijn Internet nog steeds 'gewoon' 100/100. Ik gok dat er iets mis gegaan is met de bestelling want ik zie dat ik wel de rekening krijg voor 750/750 maar niet de snelheid.
Hallo @Carloes



kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?


Hallo @Carloes



kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?





@Hidden.nld Natuurlijk.




Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?
Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?



Ja, maar bij het speedtesten haal ik die bewust er tussen uit (dus sluit ik mijn PC met draad direct op de DrayTek aan). Speedtest haalt ook echt exact 100/100, zoals voorheen. Ik heb voor de volledigheid het ook even mijn de laptop van mijn vriendin geprobeerd, zelfde resultaat. Lijkt er verdacht veel op dat er 'gewoon' nog een oud 100/100 profiel op die lijn zit.
voor de zekerheid nog even vragen.

als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?
voor de zekerheid nog even vragen.

als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?




Groen.



Ik heb (in anticipatie) ook al een nieuwe router besteld, al lost dat natuurlijk niet dit probleem op (want ik zou met een directe verbinding op de DrayTek natuurlijk wel de 750/750 moeten halen), maar wie weet heeft de NIC van m'n vriendin haar laptop kuren en blijft hij daarom op 100/100 haken.
@Sterre Helaas, ook met een derde laptop rechtstreeks op de DrayTek én nieuwe router (voor het geval dat alle NICs van de laptops somehow gecapped zouden zijn) heb ik nog maar hooguit een 160mbit verbinding, terwijl ik wel al betaal voor een 750/750. Is er een check mogelijk of uberhaupt de lijn het aankan? Mijn DrayTek is daarnaast niet super koosjer, want het eerste LAN poortje weigert uberhaupt van 100/100 af te gaan.
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!



@Brian kan je deze even uitleggen? Zit er een te hoge of te lage demping op de vezel en wordt dit veroorzaakt door vuil in de vezel en/of een slechte las?
Hoi @Brian , inmiddels is de monteur geweest en ik haal inderdaad 750mbit down. Up nog niet echt (haal ± 350mbit), behalve tijdens de storing van vanmorgen 😂. Is dat nog te fixen?
Hoi Carloes,



Fijn dat de monteur het probleem (deels) heeft kunnen oplossen! Ik heb jouw lijn opnieuw gecheckt, het ziet er goed uit en de juiste snelheid wordt doorgevoerd. Merk jij nog steeds een lagere up snelheid?
Hoi @Sterre ,



Helaas, nog steeds maar 360mbit up.
Hallo @Soundwork008,



Demping is eigenlijk altijd te hoog (er komt niet meer licht in de kabel), maar ook afhankelijk van de wavelength. hoe lager hoe hoger de demping. de kabel in de grond heeft meestal niet een te hoge demping.

Voorkomende problemen:

Patchkabel in een te korte bocht

conector zit er niet goed in

vuil of schade op de connector (NIET IN DE CONECTOR KIJKEN)

Bij ODF kan T-Mobile meten vanaf de glasswitch wat de demping is op de kabel. maar niet zien waar de fout zit. .
@Sterre ik weet niet of jullie iets gedaan hebben maar ik haal nu ook 700+mbit up! Top!
Hoi @Carloes



Ik zou graag met de eer strijken, maar dit lijkt gewoon een gevalletje 'intrainen'. Kennelijk moest de upload nog even wennen aan deze supersnelheden. ;)



Fijn dat nu alles met warpsnelheid gaat. Bedankt voor de update!
Hallo @Sander,



Ik denk dat ik ook last heb van het bovenstaande demping probleem. Zit al een tijdje op 750/750, maar kom rechtstreeks bekabeld niet boven de 160/160. Zouden jullie de demping kunnen meten?







Alvast bedankt!
Hi gustav, ik heb het voor je nagekeken en je demping ziet er prima uit! Negen van de tien keer ligt het halen van de maximale snelheid bij 750 Mbps niet aan de binnenkomende aansluiting maar aan wat er op de modem aan is gesloten. Ik zie een verbinding op poort 1 en een verbinding op poort 3 maar ik heb geen verbinding met je TV Boxen, klopt dat? Zou je mij wat toe kunnen lichten wat je allemaal aan hebt gesloten en op welke manier (heb je er bijvoorbeeld een switch tussen)? Dan kijken we graag met je mee!
Hallo Brian,

Bedankt voor je berichtje. Momenteel gebruik ik maar een setopbox die toevallig al een tijdje echt uit staat. Ik heb hem nu weer aan staan.

Verder heb ik na de draytek een Ubiquiti usg die verbonden is met een TP-link managed switch (hiervoor heb ik een dmz richting de usg ingesteld). De iptv poort is rechtstreeks aangesloten op deze switch op een tweede vlan. Dit om het signaal via een kabel overal te krijgen.



Vanavond heb ik een speedtest naar buiten gedaan rechtstreeks ingeprikt op de draytek waarbij de andere connecties verbroken zijn, helaas krijg ik dan nog steeds 170/144.





Nadat ik de usg en de iptv weer aangesloten had, heb ik ook nog via ssh vanaf mijn laptop (rechtstreeks draytek) via de usg, managed switches naar de nas iets gekopieerd, dat lukte met 120MB/s. Dit om te controlen of de draytek, laptop en het netwerk in huis inderdaad gigabit goed ondersteunen. En dit lijkt vrij goed te gaan.





Is er misschien een instelling of iets nodig op de Draytek om 750/750 te halen?





Alvast bedankt!


Reageer