Skip to main content

Sinds gistermiddag heb ik geen internet meer via mijn WBA+ verbdingin. Mijn (pfsense) router krijgt 0.0.0.0 als IP adres en dat was het dan.

Na contact met de helpdesk was iig duidelijk dat er geen fysieke problemen met mijn vezel waren, men kon namelijk wel via het management vlan bij de Zyxel komen (die ik voor de test even uit de doos had gehaald).|
Na diverse, standaard testen werd mij verteld dat de call doorgezet zou worden naar de volgende afdeling. Dit kon wel even duren.

Pas later viel het kwartje dat ook IPTV gewoon werkte. Toch maar weer even bellen en vragen naar mijn call om deze informatie te delen.

Daar werd mij echter uitgelegd dat ik men niet alleen wist wat er met mijn verbinding aan de hand was, maar dat dit ook een bekende lopende storing zou zijn (waarom is dit dan nergens terug te vinden?). Die informatie is mij niet gedeeld eerder die dag. Had mij een hoop uitzoekwerk gescheeld, maar goed.

Als ik hier zoek zie ik dat er eerder een soortgelijke storing is geweest en dat klanten die er last van hebben op een andere BNG server zijn gezet,

Kan iemand mij meer vertellen over dit issue? Kan ik iets doen? In deze thuiswerktijd is het uiteraard bijzonder vervelend om zonder internet te zitten en alles met ee hotspot op de telefoon te moeten doen.

Inmiddels weer verbinding, en als ik terugreken vrijwel precies 24 uur nadat de problemen begonnen. Toch een DHCP release issue?


@KoffieNL de lease tijd is 1 uur bij T Mobile


Hoi @KoffieNL,

 

Ik kijk graag met je mee! Aangezien de opdracht bij onze technische dienst nog open staat, ben ik benieuwd hoe er nu bij jou uitziet. Werkt internet goed? Zo ja, dan kan ik het onderzoek stopzetten. Zo niet, dan hoor ik graag welke lampjes er branden op het modem en of het modem nog steeds die 0.0.0.0 als IP krijgt. Ik hoor graag van je! 


Reageer