Ik heb nog maar sinds een paar dagen internet 2gb + tv.
Met de televisie heb ik niks aan te merken dat het goed verloopt en lekker vlotjes gaat met zappen.
Nu het volgende. Sinds de aansluiting haal ik niet de internetsnelheid die ik zou moeten krijgen waarvoor ik betaal. Na meerdere metingen en alles opnieuw opstarten kom ik niet verder dan nog geen 1Gb.
Geen goeie start met Odido zo.
Ik heb een T-56 router.
Hoe kan dit opgelost worden?
Beste antwoord door rvk01
Jetson schreef:
totaleslimmekind schreef:
@Jetson als je een pc/desktop hebt kan je een pcie netwerkadapter 2.5 gig
ik heb wel een oude mini pc. Hoe kan ik zien of het de snelheid wel aankan?
Met rechtermuis op de netwerk/computertje links van de tijd drukken. Dan naar netwerk instellingen. Daar moet je bij ethernet kunnen zien wat voor netwerkkaart je hebt. Kun je het merk en type doorgeven?
Je kunt ook bij de eigenschappen van de netwerkconnectie kijken.
@Jetson Welke hardware heb je aan de T56 hangen? Hangt je computer rechtstreeks aan de router? En heeft je computer wel een netwerkkaart die meer dan 1Gbps aankan? Want vaak zit daar het probleem.
Je kunt bij de status van de netwerk-verbinding zien welke linksnelheid je krijgt. Anders kun je inloggen in de router op 192.168.1.1 (ww staat achterop) en bij systeeminformatie kijken welke snelheid er staat bij de LAN poort waar de computer op zit.
en ook @Jetson kan je een foto verzenden van de achterkent van je router en de paswoorden en info verbergen en aleen de kabels laaten zien en poortenn
Niet erg. Zelfs de moderators hier geven dat advies en denken dat cat5e maar tot 1Gbps gaat. Dat is ook wel officieel volgens de standaard. Maar de praktijk is vaak dat de snelheid hoger kan bij cat5e of het moet een slechte (kwaliteit) kabel zijn.
Niet erg. Zelfs de moderators hier geven dat advies en denken dat cat5e maar tot 1Gbps gaat. Dat is ook wel officieel volgens de standaard. Maar de praktijk is vaak dat de snelheid hoger kan bij cat5e of het moet een slechte (kwaliteit) kabel zijn.
@Jetson als je een pc/desktop hebt kan je een pcie netwerkadapter 2.5 gig
ik heb wel een oude mini pc. Hoe kan ik zien of het de snelheid wel aankan?
Met rechtermuis op de netwerk/computertje links van de tijd drukken. Dan naar netwerk instellingen. Daar moet je bij ethernet kunnen zien wat voor netwerkkaart je hebt. Kun je het merk en type doorgeven?
Je kunt ook bij de eigenschappen van de netwerkconnectie kijken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.