Ik overweeg de overstap van KPN naar T-Mobile te maken.
Al jaren heb ik internet via glasvezel van KPN en mijn FritzBox is aangesloten op het NT kastje via een netwerkkabel.
Als ik nu overstap, krijg ik dan toch de mediaconverter van T-Mobile of kan mijn huidige NT gewoon gebruikt worden?
Dit is wat ik nu heb:
M.v.g. Wim
Beste antwoord door eric
Eerst zal de monteur de T-Mobile ONT ophangen en aansluiten via een standaard ethernet kabel op het T-mobile Zyxcel modem/router. Als dan alles werkt is de dienst opgeleverd en zal de monteur afscheid nemen. Daarna mag jij de installatie aanpassen, dus bijvoorbeeld de ethernetkabel van jouw eigen router in de ONT aansluiten. Als je dan in je router VLAN300 kan definieren voor internet zou e.e.a. weer moeten werken. Indien niet, dan hang je de Zyxcel weer terug.
Eerst zal de monteur de T-Mobile ONT ophangen en aansluiten via een standaard ethernet kabel op het T-mobile Zyxcel modem/router. Als dan alles werkt is de dienst opgeleverd en zal de monteur afscheid nemen. Daarna mag jij de installatie aanpassen, dus bijvoorbeeld de ethernetkabel van jouw eigen router in de ONT aansluiten. Als je dan in je router VLAN300 kan definieren voor internet zou e.e.a. weer moeten werken. Indien niet, dan hang je de Zyxcel weer terug.
T-Mobile gebruikte eerst VLAN 640 voor IPTV en via het profiel heb je 2 poorten voor internet en 2 voor IPTV.
Nu werkt IPTV via internet dus het is beter om in de lijst voor other ISP te kiezen en daarna kun je de instellingen instellen zoals VLAN id, hiermee heb je op alle 4 de LAN poorten internet en tv.
Hi @WimH, super tof om te lezen dat je de overstap bent gaan maken naar T-Mobile voor thuis! 😁 We ontvangen je met open armen. Weet dat je al jouw vragen hier kunt stellen en dan helpt de Community je met liefde. Dus laat het gerust weten als we ergens bij kunnen helpen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.