Skip to main content

Omdat we binnenkort gaan verhuizen heb ik een op het nieuwe adres ook een nieuw abonnement gekozen. Gezien de toen lopende actie heb ik voor een 2Gbps verbinding gekozen, voor de prijs maakte het niet uit. Ja, ik weet dat mijn netwerk devices slechts 1Gbps aan kunnen en ik geen games speel en ook nauwelijks download. Maar het is gewoon leuk. Althans dat dacht ik…

Als ik bedraad metingen aan mijn verbinding doe dan haal ik tot mijn verbazing niet de verwachte snelheid. Inderdaad snelheid en niet snelheden. Mijn netwerk device kan 1Gbps aan en dat haal ik alleen ook ongeveer (940Mbps) als upload snelheid. Dit is super.

Echter mijn download snelheid ligt rond de 500Mbps (max 579Mbps). En dat is niet wat ik zou verwachten. 1Gbps is prima, mijn apparatuur kan niet meer, maar die 500Mbps is toch wel laag.

Ik heb hierover op 26 augustus al een ticket (ref 72708490) voor laten aanmaken, maar tot op heden nog niets vernomen.

Hallo @mk_040 

Kan je de instructies in dit topic eens volgen en de screenshots hier plaatsen?

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/internet-snelheid-te-laag-353890?postid=1721953#post1721953

Test het ook eens met een andere laptop/pc.

Reageer