Skip to main content

Goedendag,

Het lijkt, sinds enige tijd, dat bepaalde servers op het internet niet te bereiken zijn, zoals op dit moment hosting4u.nl.

$ dig hosting4u.nl

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> hosting4u.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 44970
;; flags: qr rd ra ad; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;hosting4u.nl. IN A

;; ANSWER SECTION:
hosting4u.nl. 3319 IN A 95.211.18.229

;; Query time: 1 msec
;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1)
;; WHEN: Mon Aug 31 19:19:58 CEST 2020
;; MSG SIZE rcvd: 46
$ traceroute hosting4u.nl
traceroute to hosting4u.nl (95.211.18.229), 64 hops max, 52 byte packets
1 home (192.168.1.1) 0.722 ms 0.481 ms 0.527 ms
2 1-48-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.48.1) 8.788 ms 9.218 ms 8.776 ms
3 10.10.10.205 (10.10.10.205) 10.192 ms 9.643 ms 10.986 ms
4 10.10.10.197 (10.10.10.197) 9.398 ms 9.694 ms 9.483 ms
5 ae-104.br01.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.141) 11.341 ms
be-104.br02.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.143) 11.335 ms
ae-104.br01.ams-01.nl.leaseweb.net (31.31.38.141) 10.679 ms
6 te-5-2.ce24.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.177) 9.952 ms
te-5-3.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.161) 10.103 ms
te-5-4.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.163) 10.533 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *
31 * * *
32 * * *
33 * * *
34 * * *

Ik probeer het ook vanaf mobiel. Tracht ik hosting4u.nl te bereiken via 4G (ook T-Mobile), dan werkt het wel. Tracht ik hosting4u.nl vanaf dezelfde mobiel te bereiken via dezelfde wifi verbinding als de trace hierboven, dan werkt het (ook) niet.

Lijkt op routering problemen, als je het mij vraagt. Ik dacht eerder deze week ook al een paar andere websites tegen te komen met dezelfde problemene, maar ik kan dat op dit moment niet herproduceren (of weet de URLs niet meer uit mijn hoofd, omdat ik dacht dat het misschien op één of andere manier “aan mij” lag).

Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik ze graag. Jullie weten me te vinden.

Vanochtend even een traceroute gedaan vanaf mijn eigen server (TransIP) en erachter gekomen dat de server bij de laatste hop van de trace via T-Mobile thuisnetwerk pas verdwijnt (te-5-3.ce23.ams-01.nl.leaseweb.net (81.17.33.161)). Lijkt dus op een gevalletje false-positive op te korte conclusies van mij zelf en allicht heb ik iets “verkeerd” gedaan in de ogen van de regels op de remote server en geblokkeerd geraakt per IP-adres, hoogst vermoedelijk. Helemaal zeker weten doe ik het ook niet, maar gezien deze laatste analyse, vrijwel zeker. Niks aan de hand dus. Forgive me for the wasted bandwidth, please! :sweat_smile:


Good to hear and thanks for the update! Je kan op onze Community altijd al je ervaringen delen dus no apology necessary. :sweat_smile:


Je mag het wel verifiëren, hoor, @Hajar; dan weten we het echt zeker. :-)


We kijken natuurlijk graag met je mee! Mocht je nog problemen ervaren of websites tegen komen die je niet kan bereiken post dan weer even de traceroute zoals je in dit geval ook hebt gedaan dan kunnen we dat nakijken!


Ik begrijp niet wat er nu fout was gegaan in bovenstaand verhaal, maar ik heb een soort gelijk probleem.

Excuus, misschien had ik eerst beter moeten zoeken, dan had ik mijn vraag hier direct geplaatst:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/1-bepaalde-site-niet-bereikbaar-326028

 


Erg fijn dat je jouw antwoord hebt gevonden @AlyZo! Geen probleem hoor, ik begrijp best dat door de vele uiterst getalenteerde gebruikers die hun kennis hier delen het wel een erg grote bibliotheek is geworden. Ik kijk vaak genoeg mijn ogen nog uit. Gelukkig is al die kennis via een server toch wat makkelijker te bewaren dan als het allemaal echte boeken zouden zijn. :wink:


Reageer