test eens met de speedtest.net desktop app. boven de 100mbit Ijn web tests niet betrouwbaar....
@Hidden.nld Ik kan op mijn werklaptop geen additionele app installeren. Maar ook met de door de T-Mobile klantenservice verstuurde speedtest link, variëren de resultaten niet heel erg. is er een ander alternatief?
andere browser geeft bij mij altijd compleet andere resultaten
Top via een omweg is het installeren van de app nu gelukt. zal het vanavond testen
@Hidden.nld Ook met de speedtest app blijft het rond de 100/100 hangen. Zelfs als ik de router er tussenuit haal. Zou het dan kunnen zijn dat er door de getrokken kabel van de monteur een breuk zit?
Hi Kelvs, begrijp ik het goed dat je zowel via Wifi als bekabeld, via de router én rechtstreeks op de modem niet boven de 100 Mbps download uit komt? Het is vreemd dat de upload wel goed is. Ik heb zojuist even op afstand naar je verbinding gekeken en ik krijg de melding dat de verbinding op poort 1 niet optimaal zou zijn (er wordt 100 Mbit aangegeven ipv 1 Gbit). Wat heb je op dit moment op de modem aangesloten? Ik hoor het graag!
Hi
@Brian Dat is inderdaad correct. Ik haal via de bekabelde verbinding en via Wifi niet meer dan 100Mbps en upload vanaf de modem wel conform specs. Er zit op de modem enkel de internet en TV aansluiting aangesloten. Op poort 1(internet) en 3(TV)
Bijgaand
Hey Kelvs,
Wanneer je een router achter ons modem hangt, zou dit geen snelheidsverlies moeten betekenen. Heb je ook je eigen router van een fabrieksreset voorzien? Ook kan het zijn dat je een paar instellingen moet wijzigen zie dit
topic.
Houd je ons op de hoogte of het is gelukt?
Hi @Piotr Nee dat is inderdaad correct. De snelheidsmetingen die gemeten zijn, komen direct zonder tussenkomst van de eigen router. Dit om te voorkomen dat de router impact zou hebben.
Is het mogelijk dat er eventueel een monteur langs zou kunnen komen. Want het is namelijk ook merkwaardig dat de upload op de modem wel goed is, maar de download niet.
Hoi Kelvs,
We doen er alles aan om jouw snelheid zo optimaal mogelijk te maken! Ik zie dat je naar ons gebeld hebt en dat mijn collega voor je aan de slag is gegaan. Ik ben benieuwd naar de uitslag hiervan!
@Sterre Hi Sterre,
Dat klopt inderdaad. De oorzaak is gevonden!
Samen met de zeer deskundige medewerker (mijn complimenten!) hebben we het via een andere weg bekeken. Hieruit is gebleken dat de kabel die door Guidion van de modem naar de woonkamer is getrokken, waarschijnlijk niet goed is. Hierdoor haalt de Cat5E kabel niet de snelheid boven de 100Mbit.
Nu heb ik dus contact opgenomen met Guidion om de kabel te laten vervangen, daar dit naar alle waarschijnlijkheid al bij installatie niet goed is. Dit komt echter nu pas aan het ligt bij het ophogen naar de 500 mbit lijn.
Kortom we zijn er nog niet 🙂 maar de oorzaak is wel achterhaald.
Hi Kelvs, goed om te horen dat het zo fijn is gelopen met de monteur! Ik zie dat Guidion je inmiddels een nieuwe kabel opgestuurd heeft, heb je deze al ontvangen? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan gerust weten!
Hi @Brian, tot gisteren heb ik nog niets ontvangen. Ik heb niet met de monteur gesproken maar met een T-Mobile Thuis collega van de klantenservice. Die was echt Super!
Ik meld me als ik de kabel tussen de meterkast en woonkamer heb vervangen 🙂
Hi @Kelvs,
Hoe gaat het ermee? Heb je de kabel ontvangen en kunnen vervangen?
Hi @Sterre Ik was een paar dagen weg, maar ik heb tot op heden nog geen kabel ontvangen. Is het handiger c.q. sneller als ik dit via de klantenservice doe? Anders mag je de kabel ook cancellen. het probleem zit namelijk in het koppelstuk. De monteur heeft 1 kabel getrokken voor TV/internet. De koppelswitch die er tussen zit kan namelijk maar 100Mbit/s aan. Hierdoor geeft de kabel de melding dat dit maar een 100Mbit poort is 🙂
Hi Kelvs, nu ben ik hem even kwijt 🙂 Wat is de reden dat de monteur een switch heeft geplaatst bij je? Je maakt gebruik van één TV Box en op de foto die je eerder doorstuurde heb je de TV Box aangesloten op poort 3 en je internetverbinding op poort 1. Dit is ook de jusite opstelling, je TV Box rechtstreeks op de modem en je kan dan poort 1 of 2 gebruiken voor je LAN verbinding. Eventueel kan je hier dan ook een router op aansluiten. Daarnaast gaat er een glasvezel kabel naar de modem toe, bedoel je dat dit koppelstuk niet de juiste is? Excuses voor de vele vragen maar ik probeer het beeld voor mezelf even duidelijk te krijgen! 🙂
Hi @Brian Is het wellicht een optie dat we kunnen bellen? dan kan ik het je namelijk wat beter uitleggen. Ik zal je mijn nummer via een prive bericht sturen