Skip to main content

Ik heb problemen met bedraad internet. Zowel mijn smart tv als mijn playstation 4 zijn bedraad met Cat8 internet kabels vanaf mijn Zyxel modum, ik heb verder geen glasvezel. Elke dag zodra ik beide apparaten aanzet bugt mijn internet, mijn tv switcht hele tijd tussen wifi en kabel en mijn playstation spamt de melding ‘LAN cable not connected’, alsof er in beide kabels een breuk zit en hij hele tijd opnieuw contact maakt. Dit kan niet t geval zijn aangezien beide kabels gloednieuw zijn, aangelegd zijn op de correcte manier en verder niet aangeraakt worden of ergens knel tussen zitten. Dit probleem duurt meestal een kwartier en daarna heb ik er meestal de rest van de dag geen last meer van, al is het wel zo dat mijn netflix en youtube apps op de tv het de hele dag door vaag doet omdat mn tv wel steeds blijft schakelen tussen wifi en kabel. Het is erg frustrerend dat dit gebeurt aangezien alles nieuw, onderhouden en goed is maar ik toch continu dit probleem blijf houden. Wie heeft t gouden antwoord hier op? Zou eventueel overstappen naar glasvezel dit oplossen?

Hallo @Vincent030 

Als je kan overstappen naar T-Mobile glasvezel, zou ik het zeker doen. Met DSL zou je overigens geen problemen moeten hebben als alles goed is aangesloten 

Misschien kan je eerst alles loskoppelen en daarna 1 voor 1 aansluiten en even kijken of het zonder problemen werkt om er zo achter te komen waar het mis gaat.


Hey @Vincent030, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je internet. Zou je allereerst het modem een powerflip kunnen geven? Ik zie namelijk dat deze al meer dan 2 weken online is. Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het  modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.


Daarnaast zie ik op mijn lijnmeting best veel ruis omhoog komen, dit houd in dat er een stoorzender in de buurt of op het netwerk zit. Waar heb je precies het modem staan? Staat het modem toevallig in de buurt van een bluetooth apparaat of ander (draadloos) apparatuur wat het signaal kan verstoren? Je kunt het signaal testen als je het modem op een andere plek zet. Ik hoor graag of je iets aan deze tips gehad hebt. Zo niet, stuur ik graag een monteur op bezoek!

 


Hey @Vincent030, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je internet. Zou je allereerst het modem een powerflip kunnen geven? Ik zie namelijk dat deze al meer dan 2 weken online is. Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het  modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.


Daarnaast zie ik op mijn lijnmeting best veel ruis omhoog komen, dit houd in dat er een stoorzender in de buurt of op het netwerk zit. Waar heb je precies het modem staan? Staat het modem toevallig in de buurt van een bluetooth apparaat of ander (draadloos) apparatuur wat het signaal kan verstoren? Je kunt het signaal testen als je het modem op een andere plek zet. Ik hoor graag of je iets aan deze tips gehad hebt. Zo niet, stuur ik graag een monteur op bezoek!

 

Goeiedag Tommie! Mijn modum hangt in mijn meterkast waar enkel t standaard apparatuur hangt zoals in elke meterkast, ik gebruik verder geen bluetooth of draadloze apparaten omdat bekabeld altijd sneller/beter werkt zo ver ik weet. Ik zal de modum eens opnieuw opstarten en hopelijk werkt dit, wat kan ik doen mocht dit niet t geval zijn?


Hey @Vincent030, bedankt voor je snelle reactie.

Als dit niet werkt wil ik je vragen om het modem een harde factory reset te geven, dit doe je zo:

 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Werkt dit als nog niet? Dan zal ik een monteur voor je aansturen. Graag hoor ik of dit wel of niet gewerkt heeft.

 


Hey @Vincent030, bedankt voor je snelle reactie.

Als dit niet werkt wil ik je vragen om het modem een harde factory reset te geven, dit doe je zo:

 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Werkt dit als nog niet? Dan zal ik een monteur voor je aansturen. Graag hoor ik of dit wel of niet gewerkt heeft.

 

Ah top! In heb mn modem zojuist op de normale manier even uit en aangezet, ik zal t even een paar dagen aankijken of t nu wel goed verloopt. Mocht t nog niet werken zal ik de hard reset/factory reset even doen en als dat niet werkt laat ik het wel even weten en dan kunnen we een afspraak maken met een monteur. Hartelijk dank voor je snelle en adequate hulp! Fijn weekend nog gewenst!


Hey @Vincent030, bedankt dat je alles gaat uitproberen. Laat vooral weten als het weer misgaat, dan gaan we het verder onderzoeken. Jij ook een heel fijn weekend gewenst! 


Reageer