Skip to main content

Bekabeld internet haalt beloofde snelheid niet

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag,

Ik heb een een internet abonnement afgesloten voor 1 Gbit/s, maar deze snelheid haal ik bekabeld niet. Ook niet met de WiFi.

Ik heb alles al een keer opnieuw opgestart volgens de instructies, en heb dan even wat hogere snelheden. Daarna zakt het echter weer in.

Ik heb een speedtest uitgevoerd door mijn laptop direct te verbinden met de Zyxel T56. 

Kunnen jullie mij helpen onderzoeken waarom ik de volgende resultaten behaal?

Gr. Matthieso

Uitgelichte reactie

6 april 2025

Ik zie de processor daar op 41% staan maar dat zie ik niet in de processen. Welk process neemt zoveel in beslag?

Welke firewall en antivirus software gebruik je?

(Laatst ook al eenzelfde topic tegengekomen waarbij het probleem lag in de virus/firewall software)

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 6 april 2025

Ik zie de processor daar op 41% staan maar dat zie ik niet in de processen. Welk process neemt zoveel in beslag?

(Laatst ook al eenzelfde topic tegengekomen waarbij het probleem lag in de virus/firewall software)

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025
rvk01 schreef:

Hi,

Dat is zal Windows Defender zijn geweest. Het is niet de nieuwste laptop. 

overigens valt mij op dat als ik glasvezelontvanger opnieuw opstart of aansluit dat ik dan even een snellere verbinding heb. Dat zakt later dan weer weg

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20832 reacties
  • 6 april 2025

Hallo ​@matthieso 

Heb je de mogelijk om met een andere laptop te testen of test eens in veilige modus.

Bepaalde software kan de snelheid ook drukken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen