Skip to main content

Hallo,

Sinds gisteren ben ik overgestapt van KPN naar Tmobile (1Gbps).

Alles werkt naar behoren, echter bij het downloaden via usenet behaal ik slechts 30MB/sec (Maximaal bij KPN 70-80 MB/sec).

Via Speedtest haal ik wel mijn volledige snelheid:

Ik heb andere usenet download programma’s geprobeerd, maar allemaal rond de 30MB/sec.

Weet hier iemand een oplossing voor of knijpt Tmobile de verbinding van usenet?

Hoi @wwwhhh , welkom bij de community. 

Jouw usenet programma geeft aan 30mb/'s en je speedtest zegt 931 mbps...die zijn niet gelijk aan elkaar. Even simplen, je usenet download met 300 mbps. (Eén 3e van je lijn maximum). Meestal zit de beperking bij de usenet provider. Die verkopen pakketten. Met een bepaalde bandbreedte. Let dus goed of die in Mbyte of Mbite worden aangeboden.  Daar zit een verschil van 8 x in!

Hi Eric,

Dank voor je bericht! Dat begrijp ik, daarom heb ik er ook bij gezet dat ik bij KPN 70-80MB/sec haalde en dit is ook de snelheid wat ik verwacht te halen.

ik ben niet van usenet provider veranderd. Eergisteren bij KPN haalde ik bij exact dezelfde usenet provider wel 70-80MB/sec. En nu bij tmobile slechts 30MB/sec.

Mod edit:

Hoi @wwwhhh , welkom bij de community. 

Jouw usenet programma geeft aan 30mb/'s en je speedtest zegt 931 mbps...die zijn niet gelijk aan elkaar. Even simplen, je usenet download met 300 mbps. (Eén 3e van je lijn maximum). Meestal zit de beperking bij de usenet provider. Die verkopen pakketten. Met een bepaalde bandbreedte. Let dus goed of die in Mbyte of Mbite worden aangeboden.  Daar zit een verschil van 8 x in!

Het is al opgelost, ik heb de port ge-forward en haal hiermee volle snelheid.

Mooi. Welke poort heb je dan naar je computer of Nas geforward hiervoor?

Ik heb poort 563 naar de computer geforward

Reageer