Goedenmiddag,
Recent ben ik nieuwe klant geworden bij Odido voor internet thuis. Ik heb deze bewuste keuze gemaakt vanwege de snelle glasvezel verbinding en de gunstige kosten welke daaraan verbonden zijn. Helaas loop ik tegen een probleem op, dat is namelijk bedraad internet.
Logischerwijs dient de glasvezel aansluiting in de meterkast te worden geplaats (dit moet nog worden uitgevoerd), maar de router dus ook. Ik heb een oude woning dus er is geen telefoonaansluiting in de meterkast om een utp kabel te trekken naar de woonkamer. Odido zegt dat het gaat om een ‘cosmetische’ ingreep en de kosten van 800 euro zijn voor de klant.
Kort samengevat ben ik overgestapt voor sneller internet, wat ik niet kan halen omdat alleen een draadloze verbinding mogelijk is, tenzij ik uit eigen zak 800 euro moet betalen.
Ik geef aan dat er alleen een gat geboord hoeft te worden in mijn trapkast naar de grond, zodat via de kruipruimte een kabel getrokken kan worden naar de meterkast.
Dit moet ik overleggen met de netwerkbeheerder of die mij een gunst wil/kan verlenen (die geeft aan dit niet te willen/kunnen doen). Ik moet dus extra kosten maken om de snelheid voor internet te kunnen behalen, waar ik maandelijks voor ga betalen?
Is dit normaal? is er een alternatief? is er überhaupt een oplossing? Telefonisch valt de medewerker stil om en treedt vervolgens in herhaling.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Groet,
Patrick