Skip to main content

bedankje plaatsen in spotnet geeft 441 error

Toon eerste reactie

48 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 26 januari 2025

Beste,

Iig bedankt voor de hulp.
Probleem is nog altijd niet opgelost.

Odido is moeilijk bereikbaar en de zylex modem is vlgns mij niet de beste.

Elke keer als ik iets bekijk en eventueel instel staat het ding een eeuwigheid te malen om vervolgens niets anders te melden dan verbinding verloren.
Tijdje wachten, er weer in en na een paar dingen doorlopen weer malen. Ik ben bang dat het een maandagmorgen router is.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 26 januari 2025
ikkensens schreef:

Ik ben bang dat het een maandagmorgen router is.

Ja, die dingen worden wel (door een speciaal bedrijf) gerecycled.

Dan moet daar even naar gekeken worden (stabiliteit bij meerdere connecties).

(Shoutout naar een moderator ​@Tommie van Odido ?)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 26 januari 2025
rvk01 schreef:
ikkensens schreef:

Ik had vandaag contact met iemand en die bleef maar aandringen dat mijn tp-link deco los moesten die tijdens mijn ziggo abo , zeker 6 jaar nooit wen probleem waren, uiteindelijk er af gehaald en toen was de verbinding natuurlijk weg. Uiteindelijk verbinding hersteld en de chat natuurlijk weg. Dus weer geen oplossing.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 28 januari 2025
ikkensens schreef:
rvk01 schreef:
ikkensens schreef:

Ik had vandaag contact met iemand en die bleef maar aandringen dat mijn tp-link deco los moesten die tijdens mijn ziggo abo , zeker 6 jaar nooit wen probleem waren, uiteindelijk er af gehaald en toen was de verbinding natuurlijk weg. Uiteindelijk verbinding hersteld en de chat natuurlijk weg. Dus weer geen oplossing.

Dank je, ik ga dat ff proberen.

@Tommie van Odido  Kun jij mij mss helpen met het download probleem?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • 29 januari 2025

Hey ​@ikkensens, ik zie niks geks op mijn lijnmeting terugkomen. Ik heb je een ander modem opgestuurd, zou je die willen aansluiten en een bekabelde speedtest willen uitvoeren zonder de instellingen aan te passen? 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 29 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ikkensens, ik zie niks geks op mijn lijnmeting terugkomen. Ik heb je een ander modem opgestuurd, zou je die willen aansluiten en een bekabelde speedtest willen uitvoeren zonder de instellingen aan te passen? 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Beste Tommie, oke, bedankt. ik wacht het nieuwe modem even af. bedankt zover. Je hoort van me.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 31 januari 2025

Goedemiddag,
​@Tommie van Odido Hierbij de screenshots:

Even een opmerking vooraf.
Internetsnelheid is prima, alleen de verbindingen van botjes bij newsgroepen blijft moeizaam maar, de downloads komen wel geheel binnen (dan maar wat langzamer, dat vind ik niet erg)
Wat mij opviel in de router: het firmware versie nummer: V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006 bij de vorige was dat V5.70(ACEA.0)T56C_b10_1006  (gelet op b10) Daar heb ik ook nog dingen over gelezen dat bij versie b10 ook nog wat problemen zijn verholpen (correct me if i'm wrong)

Hieronder de screenshots (als laatste ook nog even van de oude router):

De nieuwe Router:

Ik heb ook nog even de testen van de oude hieronder gedaan:

Ik hoor graag de bevindingen.

Groetjes Ruud

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 1 februari 2025

beste allemaal,

Vraag mij niet waarom, maar opeens werkt alles nu goed.
Alle botjes blijven verbonden.
Vannacht waarschijnlijk stiekem een magische monteur hier binnen geweest.
Maar maakt me niet uit, ik ben tevreden.

Allemaal bedankt en ​@Tommie van Odido in het bijzonder.

Fijn weekend.

Groetjes Ruud

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 1 februari 2025

​@ikkensens Zit je met de firmware nu ook nog op b7?

Want de firmware zou normaal gesproken 's-nachts altijd geupdate moeten worden. Vandaar dat het raar is dat jij nog op b7 zat (tenzij je onlangs een complete reset gedaan hebt maar ik weet niet of de firmware dan ook terug gaat).

Als de firmware geupdate is naar b10 dan zal dat de reden zijn dat het nu beter werkt 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 1 februari 2025
rvk01 schreef:

​@ikkensens Zit je met de firmware nu ook nog op b7?

Want de firmware zou normaal gesproken 's-nachts altijd geupdate moeten worden. Vandaar dat het raar is dat jij nog op b7 zat (tenzij je onlangs een complete reset gedaan hebt maar ik weet niet of de firmware dan ook terug gaat).

Als de firmware geupdate is naar b10 dan zal dat de reden zijn dat het nu beter werkt 

Beste rvko1,

De firmware is idd naar b10 gegaan.
Ik hoop dat alles goed blijft werken.

bedankt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 4 februari 2025

mmmm, Alles weer als van ouds. slecht downloaden. Ik weet niet wat er toch aan mankeerd. Ik geef het het op 😣

Zowel bij server 5 eurousenet als Eweka. Dus bij de usenet profider ligt het niet, apparatuur van odido moet ook in orde zijn
.
Dit is wat je noemt vastlopen đŸ€”

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 4 februari 2025

Heb je een ander (schoon) systeem waar je het op uit kunt testen. Ik zie daar Driver Booster (van IOBit) en nog wat troep op het bureaublad staan. Dat soort programma’s kunnen je systeem behoorlijk in de war gegooid hebben (registry entries, system files etc).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb het idd met een andere, schone pc getest. kreeg hetzelfde resultaat helaas

Ik vind het zo raar dat dit begonnen is nadat ik overgestapt ben naar Odido.
Bij Ziggo had ik dit gedonder niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat het bij Odido zo zeer ligt maar geeft wel te denken

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 8 februari 2025

Even een test gedaan,

Downloaden zonder VPN: verbindingen vallen uit.

Downloaden met VPN: verbindingen blijven behouden.

Blijkbaar wordt er toch ergens het standaard ip-adres geblokkeerd.

Heeft iemand hier een antwoord op?

Groetjes Ruud

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 10 februari 2025

​@ikkensens Download je met de standaard client in spotnet? Heb je al een ander programma geprobeerd? Zoals sabnzb.

Ik heb hier even de laatste versie van spotnet geprobeerd maar hier download ie gewoon goed van eweka (met 50 lijntjes).

Hoe zie je dat de verbindingen ‘uitvallen’ ? Ik kan in spotnet niet zo goed zien wat de status is van de connecties.

Staat er wat over in de logs? Kan ik in spotnet ook niet vinden. (bij sabnzb is logging veel duidelijker, daar kun je onder status ook 100MB, 1GB en 10GB testbestanden downloaden)

Heb je al “Buggy server” in de instellingen van spotnet geprobeerd aan te vingen? (was bij mij niet nodig maar kan geen kwaad om eens te proberen, geen idee wat het doet)

Welke poort gebruik je voor eweka? Gewoon de standaard 119?

bv. in sabnzb:

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 11 februari 2025
rvk01 schreef:

​@ikkensens Download je met de standaard client in spotnet? Heb je al een ander programma geprobeerd? Zoals sabnzb.

Ik heb hier even de laatste versie van spotnet geprobeerd maar hier download ie gewoon goed van eweka (met 50 lijntjes).

Hoe zie je dat de verbindingen ‘uitvallen’ ? Ik kan in spotnet niet zo goed zien wat de status is van de connecties.

Staat er wat over in de logs? Kan ik in spotnet ook niet vinden. (bij sabnzb is logging veel duidelijker, daar kun je onder status ook 100MB, 1GB en 10GB testbestanden downloaden)

Heb je al “Buggy server” in de instellingen van spotnet geprobeerd aan te vingen? (was bij mij niet nodig maar kan geen kwaad om eens te proberen, geen idee wat het doet)

Welke poort gebruik je voor eweka? Gewoon de standaard 119?

bv. in sabnzb:

beste rvk01,

Bedankt voor je antwoord.

Het downloaden doe ik normaal gesproken via Newsbin, daar kun je zien hoeveel verbindingen er open staan en wat de status daarvan is. Nu er problemen zijn heb ik ook Newsleecher erbij gepakt om te kijken hoe het daarmee gaat. Ook Sabnzb heb ik erbij gepakt en heeft eer ook veel moeite mee om alles goed en snel binnen te krijgen. Uiteindelijk krijg ik het meeste wel binnen maar het gaat allemaal wat moeizaam. hetzelfde is met spotnet. Het komt binnen maar vaak komt ook de melding "Mislukt” naar voren.

Als ik geen VPN gebruik zie ik na zo’n 15 a 20 seconden lijntje wegvallen waar dan de melding “te veel verbindingen
. error 481” Dit is onzin want bij Eweka heb ik er 50 en bij 5eurousenet 20. Ook als ik er maar 5 open heb staan komen deze meldingen.

Ik gebruik trouwens de 563 SSL poort. Alle andere heb ik ook al geprobeerd. bv de 119, 80 enz..

Verrassend genoeg als ik een VPN verbinding maak via bv VPN Nederland dan komen deze problemen niet naar voren.

Ik hoop dat het wat duidelijk is.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 11 februari 2025
ikkensens schreef:

Als ik geen VPN gebruik zie ik na zo’n 15 a 20 seconden lijntje wegvallen waar dan de melding “te veel verbindingen
. error 481” Dit is onzin want bij Eweka heb ik er 50 en bij 5eurousenet 20. Ook als ik er maar 5 open heb staan komen deze meldingen.

Op zich is dat niet zo raar want als er een verbinding wegvalt (om wat voor reden dan ook) zal er direct weer een nieuwe verbinding opgezet worden. De server denkt echter dat die andere verbindingen er nog zijn waardoor je die melding zal krijgen. Het probleem is dus dat wegvallen van zo’n verbinding. Ik vind het raar dat zich dat niet laat zien in andere downloads of speedtesten. Want dan heb je een aanwijsbaar iets.

ikkensens schreef:

Verrassend genoeg als ik een VPN verbinding maak via bv VPN Nederland dan komen deze problemen niet naar voren.

Het kan zijn dat een VPN dit ‘verbloemt’. Een verbinding naar VPN staat n.l. los van de verbinding van VPN naar usenet provider. En op moment dat jouw (een een van die) verbinding(en) naar VPN verbroken wordt, blijft de verbinding van VPN<->usenet nog even bestaan. Jouw computer hersteld dan de verbinding met VPN waardoor de lijn weer goed is. De usenet provider ziet dit niet. Ik denk in ieder geval dat er zo iets gebeurd.

Een normale ping had je volgens mij al gedaan met 0% loss. Ik zat al te zoeken naar iets waarmee je een stresstest kunt doen. Het enige dat zo even 123 kan vinden is https://packetlosstest.com/ Je zou de eerste twee schuifjes vol naar rechts kunnen zetten en dan proberen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 11 februari 2025
rvk01 schreef:
ikkensens schreef:

Op zich is dat niet zo raar want als er een verbinding wegvalt (om wat voor reden dan ook) zal er direct weer een nieuwe verbinding opgezet worden. De server denkt echter dat die andere verbindingen er nog zijn waardoor je die melding zal krijgen. Het probleem is dus dat wegvallen van zo’n verbinding. Ik vind het raar dat zich dat niet laat zien in andere downloads of speedtesten. Want dan heb je een aanwijsbaar iets.

ikkensens schreef:

Het kan zijn dat een VPN dit ‘verbloemt’. Een verbinding naar VPN staat n.l. los van de verbinding van VPN naar usenet provider. En op moment dat jouw (een een van die) verbinding(en) naar VPN verbroken wordt, blijft de verbinding van VPN<->usenet nog even bestaan. Jouw computer hersteld dan de verbinding met VPN waardoor de lijn weer goed is. De usenet provider ziet dit niet. Ik denk in ieder geval dat er zo iets gebeurd.

Een normale ping had je volgens mij al gedaan met 0% loss. Ik zat al te zoeken naar iets waarmee je een stresstest kunt doen. Het enige dat zo even 123 kan vinden is https://packetlosstest.com/ Je zou de eerste twee schuifjes vol naar rechts kunnen zetten en dan proberen.

Beste rvk01,

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb het ff geprobeerd. De uitkomst ziet er gewoon goed uit denk ik.

Ik heb 15 en 44 seconden gedaan.
Ik weet niet wat er verder misgaat maar denk dat ik het maar laat voor wat het is.
Kom er verder niet uit en uiteindelijk komen de downloads via de vpn binnen.

iig bedankt voor de hulp. Mocht het alsnog volledig misgaan of om welke reden dan ook opgelost zijn dan kom ik nog wel even in de lucht.

Dank je wel zo ver en fijne dag.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 11 februari 2025

Hee, ik zie daar toch wat lost packages staan. Weliswaar maar 0,1% en 0,3% maar toch.

Ik heb hier ook verschillende tests gedaan (tot 60 seconden waarbij package grootte iets terug geschroefd moest worden) maar ik krijg het hier niet voor elkaar om package loss te krijgen. 0,0%.

Gelukkig komt het via VPN wel binnen
 maar volgens mij dan wel iets trager dan zou moeten want de verbindingen moeten wel door VPN hersteld worden. Nu zal VPN sowieso wat vertraging geven
 maar het lijkt mij toch niet helemaal lekker.

Hoe het maar in de gaten of het niet erger wordt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 11 februari 2025
rvk01 schreef:

Hee, ik zie daar toch wat lost packages staan. Weliswaar maar 0,1% en 0,3% maar toch.

Ik heb hier ook verschillende tests gedaan (tot 60 seconden waarbij package grootte iets terug geschroefd moest worden) maar ik krijg het hier niet voor elkaar om package loss te krijgen. 0,0%.

Gelukkig komt het via VPN wel binnen
 maar volgens mij dan wel iets trager dan zou moeten want de verbindingen moeten wel door VPN hersteld worden. Nu zal VPN sowieso wat vertraging geven
 maar het lijkt mij toch niet helemaal lekker.

Hoe het maar in de gaten of het niet erger wordt.

Dat het wat vertraagd klopt idd. Maar gezien we niet echt tot een oplossing kunnen komen zie ik het wel even aan. Het leven eindigt gelukkig niet als downloads wat moeizamer binnen komen.

In ieder geval enorm bedankt voor de steun.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 13 maart 2025

Beste Betrokkenen,

Hierbij een update over het voorgaande.

Na veel ont- en aankoppelen en testen van alle aangesloten apparatuur ben ik tot de volgende conclusie en oplossing gekomen.

Er zijn bij mij een aantal ethernet aansluitingen op de Zyxel router in gebruik.
1 voor het Lan netwerk, 1 voor Kantar (een kastje voor kijkers onderzoek), 1 voor de televisie van Odido en 1 voor mijn NAS.
Om te testen of er een storing wordt veroorzaakt door 1 van deze aangesloten componenten heb ik deze allemaal (op het Lan na natuurlijk) losgekoppeld en getest.
Daar kwam in de eerste instantie niets uit. Dit testen heb ik een aantal keer herhaald maar ik bereikte er niets mee.

Daarna rigoureus alles los, router opnieuw opstarten wachten en testen
..
Geen download probleem. Alles werkte naar behoren.
Uiteindelijk alles stap voor stap aangesloten met een opstart bij elk nieuw aangesloten deel (NAS, KANTAR, TV)
Tot uiteindelijk het KANTAR-kastje er voor zorgde dat het downloaden weer moeilijk ging.
Ik heb contact met hen opgenomen en na wat spitten door hen kwamen ze tot de conclusie dat de Zyxel router en hun apparatuur geen vriendjes waren en dat daar wel wat problemen mee bekend waren.
Hun optie was om de TP-link Deco m4, die ik toch al had, als router in te stellen en dan de Zyxel te laten vervallen. Zij stuurden een switch op om mijn NAS en dergelijke weer te kunnen koppelen.

En ja hoor, alles werkt volledig naar behoren.

Deze info is vast wel weer eens handig voor iemand als ik in deze situatie.

In ieder geval een ieder bedankt voor het helpen. En misschien tot de volgende keer :)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1047 reacties
  • 14 maart 2025
ikkensens schreef:

Tot uiteindelijk het KANTAR-kastje er voor zorgde dat het downloaden weer moeilijk ging.
Ik heb contact met hen opgenomen en na wat spitten door hen kwamen ze tot de conclusie dat de Zyxel router en hun apparatuur geen vriendjes waren en dat daar wel wat problemen mee bekend waren.

Hilarisch đŸ€Ł

Fijn dat het opgelost is.

(Geeft overigens wel te denken wat zo’n kastje allemaal terugstuurt naar hun servers đŸ€”)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 14 maart 2025
rvk01 schreef:
ikkensens schreef:

Hilarisch đŸ€Ł

Fijn dat het opgelost is.

(Geeft overigens wel te denken wat zo’n kastje allemaal terugstuurt naar hun servers đŸ€”)

Wat het kastje uitleest en verstuurt is mijn internet en tv gedrag dus ik geef mij bloot đŸ˜„

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen