Sinds een week of 2, heb ik iedere avond tussen pak hem beet 7 en 11 uur onwijs traag internet. Met piek problemen tussen 20:00-22:00. Zowel over wifi als bekabeld. Modem herstarten heb ik al geprobeerd. De ping op mijn glasvezel ligt zo boven de 300ms in deze uren. Om de haverklap kan ik niet eens verbinding maken. Het lijkt me niet logisch dat dit zo is, al helemaal niet over glasvezel. Buiten deze uren is de ping altijd onder de 10 ms. Echter gaat het mij dus om de avonduren. Even lekker op de bank na werk een serie kijken of beetje browsen op je mobiel of laptop zit er niet comfortabel in zo. Ben continue aan het wachten om alles te laden. Het is eigenlijk onbruikbaar zo, het glasvezel internet van Odido, in de avond.
@Nora van Odido@Teresa van Odido@Tommie van Odido@Jacob zouden jullie kunnen helpen
Bladzijde 1 / 1
Hi @bramsk0, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je een aantal stappen willen uitvoeren zodat ik het met zoveel mogelijk informatie kan doorzetten naar onze techneuten? Alvast bedankt.
Ik zie dat je een Archer aangesloten hebt, mag ik je vragen deze los te koppelen en de verbinding te testen? Graag ontvang ik een bekabelde speedtest in de avonduren wanneer je dit ervaart.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Daarnaast ben ik benieuwd naar twee pingtesten in de avonduren.
Open CMD en typ de volgende commands: Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8
Graag een screenshot sturen van de pingresults.
Beste @Tommie van Odido zie hier onder; ik heb alleen bekabeld een apple tv 4k, die kan ook speedtesten. zie 2 fotos van dat scherm. ik heb ook speedtests op mijn Mac gedraaid. 1 pingde zo lang dat speedtest aangaf geen verbinding te hebben.
zie ook de pings die ik via terminal heb uitgevoerd. de -n 50 Command kende de terminal niet. bedenk me nu dat je er waarschijnlijk 50 wilde maar met 20 is het volgens mij al vrij duidelijk het beeld en de screenshots van speedtests. hoor graag
Apple TV tests
Mac tests en pings
dit is een 1gb glasvezel verbinding. slechte verbindingen begonnen vandaag rond 21:00 uur
hoor graag
Het lijkt in ieder geval redelijk als probleem in deze post. Ik wacht nog reacties en stappen vanuit Odido af maar ben nu al bang
Thanks voor alle testen @bramsk0 ik mis alleen een aantal stappen uit het document nog, zou je die nog kunnen sturen? Ondertussen heb ik een monteur voor je aangestuurd om de verbinding thuis te bekijken. Je ontvangt hier zo een bericht over om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!
Beste @Tommie van Odido kan ik die ipconfig en task manager screenshots privé sturen? Guideon is ingepland. Maar wat komen zij doen? Kosteloos neem ik aan. Ze komen alleen overdag maar de storingen zijn telkens in de avond..?
Hoi @bramsk0, dit kun je zeker privé naar Tommie sturen. Je kunt hiervoor Wetransfer gebruiken. Daarnaast is de afspraak met Guidion gegarandeerd kosteloos. Zij zullen alles op locatie nagaan om het één en ander uit te sluiten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je super fijne feestdagen! Groetjes, Ishana
Er is iemand van Guideon geweest en die gaf aan dat er iets vervangen moet worden. Weten jullie mij te vertellen wanneer dit gebeurd? Hij durfde het niet te zeggen omdat dat niet bij Guideon lag zei hij
@Tommie van Odido
@Ishana van Odido
Hey @bramsk0, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de monteur gevraagd heeft om een nieuw ONT op te sturen. Ik heb dit ticket voor je doorgezet naar onze Back Office. Zij zullen het ticket oppakken en een nieuw ONT opsturen. Guidion moet hiervoor nog wel langskomen om het ONT op te sturen. Je ontvangt dan een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur!
Hoi @Tommie van Odido
bedankt in ieder geval voor het meekijken, ondertussen heb ik wel al weet ik het hoe lang in de avond (oftewel wanneer je doordeweeks thuis bent en ongestoord wilt internetten) geen tot nauwelijks bruikbaar internet.
ik heb nu ook geen idee hoe lang dit nog gaat duren?
Het voelt voor mij een beetje als contractbreuk van Odido, namelijk de service waar ik voor betaal wordt niet geleverd…
Ik heb voor dit probleem ook al aan de lijn gehangen met Odido via tel en zou teruggebeld worden, dit was 21 dec, dit is uiteraard/helaas nooit gebeurd. Ik hoopte dat dit wellicht de zaak zou kunnen bespoedigen naast dit forum.
hoe kunnen we nu verder?
@Ishana van Odido ook
ik lees ook hier weer hetzelfde
Begint er niet goed uit te zien? Onderin die post ook meerdere links; iedereen ervaart hetzelfde probleem?
vanaf wanneer is de contractbreuk bij de kant van Odido lang genoeg om kosteloos het contract te verbreken?
Hoi @bramsk0, ik begrijp jouw sentiment hier volledig in en zou graag aan je wens gehoor willen geven, maar plaats een kleine nuance bij kosteloze opzegging en de procedure daarin: wanneer een storing 30 dagen of langer achtereen duurt zonder tussenkomst van herstel (hoe tijdelijk dat herstel ook is), kunnen we overgaan tot kosteloze opzegging. Is hier bij jou inmiddels sprake van?
Beste @Jason van Odido het speelt al sinds begin december, dus ja. Maar ik zou liever gewoon een oplossing op zeer korte termijn zien
@bramsk0 Ik ben direct voor je gaan kijken of er al een terugkoppeling bekend is. Mijn collega van de technische dienst heeft opgemerkt dat je een eigen modem (Archer Wifi Router) gebruikt en dat er geen apparatuur bekabeld is aangesloten. Zijn advies is om de game apparatuur sowieso direct aan te sluiten om het modem.
Mocht het probleem zich blijven voordoen dan ontvang ik graag een bekabelde speedtest. Ik ga dan direct op zoek naar een werkende oplossing!
hoi @Teresa van Odido , we vallen nu ben ik bang helaas in herhaling? Deze speedtesten welke ik hierboven heb gepost zijn allemaal zonder de Archer ertussen. bedraad en draadloos. die Archer maakt niks uit.
dus het probleem blijft zich voordoen, doet dit al sinds begin december
bovendien, wie had het over game apparatuur? het gaat hier om al het internet verkeer
@bramsk0 Ik heb de voorgaande metingen erbij gepakt en daar is ook op te zien dat de Archer is aangesloten, Ik denk dat hier de verwarring is ontstaan. Ik ga dit opnieuw voor je doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst en zal hier nadrukkelijk bij vertellen dat de speedtest zonder de Archer is gemaakt. Ik raad je wel aan om gedurende het onderzoek alleen onze apparatuur aan te sluiten. Zo kunnen wij het beste nagaan waar het probleem vandaan komt.
Betreft de game apparatuur, dit is een advies. Mocht je hier gebruik van maken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.