Skip to main content

Android box geblokt?


Misschien rare vraag. Wordt je androidbox actief geblokt?. Bij de t54 geen last van kan nu nog niet eens met wifi verbinden. Oke kabel er in ook niet. Vreemd. Kennis van mij precies het zelfde met dezelfde modem. Met een niet zo fraaie oplossing toch werkend gekregen maar dit zou niet moeten. Ook kan ik niet inloggen op het modem geeft elke keer aan verkeerd ww of  vergrendeld heb al een reset geprobeerd Ook is de upload niet wat het zou moeten wezen. DL is rond de 1900 Mb. Up slechts 1400 Mb max. Waar dit bij mijn vorige ong. 920 Mbit symetrisch was Odido

Uitgelichte reactie

28 april 2024

Hoi @rookin99, zover ik weet hebben wij geen blokkade op de Androidbox. Interessant dat je dit probleem alleen met de T-56 hebt. Als je het graag wil kan ik je ook weer een T-54 opsturen, alleen heeft deze geen 2.5 Gbit/s poort, enkel 1 Gbit/s poorten. Hierdoor zou je alleen over de Wifi of met eigen apparatuur hogere snelheden kunnen halen.

Ik durf ook niet te verklaren waarom het inloggen niet lukt. Immers zou een fabrieksreset hiervoor de oplossing moeten zijn. Ik kan zelf het modemwachtwoord niet aanpassen, maar als je het graag wil kan ik hier een verzoek voor indienen. Ik vraag het na omdat het je wellicht al in de tussentijd is gelukt om zelf instellingen aan te passen.

Voor de snelheidsproblemen raad ik je aan om een bekabelde speedtest in dit topic te posten. Zo kunnen wij gericht het snelheidsprobleem aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Zo kunnen wij de snelheidsbeperking bij de wortels voor je aanpakken! 🙂

21 reacties

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 28 april 2024

Hoi @rookin99, zover ik weet hebben wij geen blokkade op de Androidbox. Interessant dat je dit probleem alleen met de T-56 hebt. Als je het graag wil kan ik je ook weer een T-54 opsturen, alleen heeft deze geen 2.5 Gbit/s poort, enkel 1 Gbit/s poorten. Hierdoor zou je alleen over de Wifi of met eigen apparatuur hogere snelheden kunnen halen.

Ik durf ook niet te verklaren waarom het inloggen niet lukt. Immers zou een fabrieksreset hiervoor de oplossing moeten zijn. Ik kan zelf het modemwachtwoord niet aanpassen, maar als je het graag wil kan ik hier een verzoek voor indienen. Ik vraag het na omdat het je wellicht al in de tussentijd is gelukt om zelf instellingen aan te passen.

Voor de snelheidsproblemen raad ik je aan om een bekabelde speedtest in dit topic te posten. Zo kunnen wij gericht het snelheidsprobleem aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Zo kunnen wij de snelheidsbeperking bij de wortels voor je aanpakken! 🙂


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 april 2024

Ja kan inmiddels in het modem. Upload os echter "traag"

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 30 april 2024

@rookin99 Super dat het is gelukt om in te loggen in het modem! Is het nu ook gelukt om de Androidbox te verbinden?

Graag verneem ik ook of de screenshot die je hebt gestuurd van een bekabelde speedtest is. Zo niet, zou je dit dan alsnog willen doen en deze met mij delen in dit topic? Dan kijk ik gelijk met je mee! 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 30 april 2024

Hallo @rookin99 

Heb je toevallig ook een andere internetkabel tussen box en router geprobeerd of als er een switch tussen zit die eens weghalen?

Netwerkinstellingen resetten kan misschien ook helpen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 april 2024

Natuurlijk bekabeld. Meerdere kabels zelfs nieuwe cat 8 lang, kort niks. Hij herkent ze gewoon niet als hij in de box is in geplugt. Rare is kennis van mij heeft precies hetzelfde. Kan ook draadloos geen verbinding maken. Zegt maakt verbinding en vervolgens blijft het hij laden. Maar een connectie maken ho maar. Heb meerdere keren een fakbrieks reset gedaan. De switch zou niks uit moeten maken deze heeft een throughput van 60Gb. De snelheid tussen NAS en netwerkshares is volledige  2.5 Gb dus op lan gebied is er geen probleem anders dan het niet kunnen verbinden van mijn box. Maar ook direct op de t-56 blijft upload laag. Dit is een connectie naar buiten dus moet het probleem in of achter de router liggen 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 april 2024

Ook is nu mij. Wifi naar de verdoemenis. Ging van 700Mb naar 300 naar nu 12 en 6😭 meg een jitter van 30 tot 45. Ook ligt weer de 5Ghz er steeds uit. Zelfde als met de T54

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14740 reacties
  • 30 april 2024

Hey @rookin99, kan je mij iets meer informatie geven over je androidbox?  

Je wifi wordt behoorlijk bezet gehouden door je Tuya Smart Inc. devices. Ik gok slimme ledlampen? Zijn nemen de 2,4 GHz frequentie goed over en hierdoor kun je een verstoring zien op je hele wifi netwerk. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 april 2024

Ja dat kan, maar het werkte wel gewoon op de t54 en mijn kennis heeft precies het zelfde en geen smart devices. De android box is gewoon dat, een setup box met wifi ac. Wat moet ik daar verder over zeggen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 april 2024

Sowieso raar, denk gooi de lampen in het guest netwerk maar hier houdt hij helemaal geen verbinding. Nou ja niet met internet. Treurig ding. Als het tegenwoordig geen 8 a 9 apparaten aankan. Dit is toch niet te veel gevraagd met alle telefoons tablets laptops tv's mediaplayers.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14740 reacties
  • 2 mei 2024

Graag ontvang ik ook nog het merk en specificatie's van je android box @rookin99.

Per frequentie heb je een limiet van 32 cliënts, echter als er ook maar 1 cliënt aan het storen is, kan dit effect hebben op je gehele wifi netwerk. Vaak komt dit doordat de dekking niet goed is en apparaten te ver weg staan. Ik raad je dan aan om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 4 mei 2024

Het is een mecool km7. Leuke theorie maar dan moet het ook met mijn meer dan 10 jaar oude Archer gebeuren en deze is nu eenmaal trager. Feit is dat zelfs als je de banden opslitst de 5Ghz niet verbind en de verbinding weigert.

Ook met kabel. Hetzelfde op mijn tel valt regelmatig weg. Als ik 1 ssid doe valt dit niet op omdat hij de 2.4 dan ongemerkt pakt en je dan een "volledige" verbinding hebt Er zijn wat hidden ssid maar deze zitten allemaal op een ander kanaal. Er zit iets in dat ding wat niet klopt. Streamen wil alleen van wifi naar wifi( getest met de tv). Switches zijn wel gewoon te benaderen van wifi naar LAN. Net als remote management software naar pc kinderen geen probleem en ipmi, server dns en nas ook allen geen probleem wofi- lan en lan-wifi. De lampen zijn 99,9 % gewoon functioneel. Bonus is ze horen niet met wpa3 te kunnen werken maar doen dit wel. Dit was dan weer niet het feval met de t54 en moest ik de 2.4 op wpa2 zetten anders wouden deze niet verbinden. En dan nog  het guest netwerk welke helemaal geen verbinding naar buiten toestaat. En nee niet terwijl ik de banden heb opgesplitst. Dit kan niet.

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 oktober 2024

Precies het zelfde hier op 2 mecool km7 boxen. Bij Ziggo werkte het perfect.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 22 oktober 2024

Ok probeer een switch er tussen. Ik had ergens gelezen met een ander merk dat deze op hogere kanalen niet werkte en het ssid niet zag . Dit was de oplossing met een t54. Gewoon kanaal 36 gebruiken. Maar met de t56 werkt niks. Wpa3 veranderd naar wpa 2 lager kanaal hij vertikt het gewoon verbinding te maken


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 oktober 2024

Is dit probleem alleen bij mecool 

of hebben anderen merken Android boxen dit ook.?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 24 oktober 2024

Ik heb het tot nu toe alleen met de mecool i.c.m de t56 ervaren. Maar de t54 heeft alleen 1 Gb poorten. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 24 oktober 2024

Hallo @19Willem50 

Ik heb hier nu een Amiko en heb nog een paar kastjes van andere merken zoals Maxytec en Cobra. Allemaal verbonden probleemloos met de WiFi van de T56.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2024

Mecool aanschrijven en het probleem aangeven. Misschien kunnen zij dmv firmware update herstellen of een custom firmware proberen.of een nieuwe box kopen.

​​

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 15 februari 2025

Ik heb een recentere firmware ontvangen van Mecool. Ik ga deze morgen denk ik er op flashen. En anders een firmware die ik op xda forum heb gevonden. Maar probeer eerst de originele


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 13 maart 2025

@19Willem50 na lang getouwtrek had ik vandaag eindelijk een medewerker die met een tip kwam welke ik nog niet geprobeerd had. De WPA3 hadden ze naar WPA2 GEZET dit had ook ik al geprobeerd. Maar nu hadden ze ook de wifi 6 uitgezet en dit had ik nog niet geprobeerd met mijn mecool km7. Dus dankje Andriaan van odido voor de hulp en ook van de collega waar je aan hebt gevraagd!!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025

Bedankt voor de info, ik ga het zeker uitproberen. Werkt de lan aansluiting nu ook??

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 13 maart 2025

Nee. Maar de wifi is toch sneller. Dus het is goed zo. Het werkt dus ik ben tevreden.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen