Android box geblokt?

  • 26 April 2024
  • 11 reacties
  • 93 Bekeken

Misschien rare vraag. Wordt je androidbox actief geblokt?. Bij de t54 geen last van kan nu nog niet eens met wifi verbinden. Oke kabel er in ook niet. Vreemd. Kennis van mij precies het zelfde met dezelfde modem. Met een niet zo fraaie oplossing toch werkend gekregen maar dit zou niet moeten. Ook kan ik niet inloggen op het modem geeft elke keer aan verkeerd ww of  vergrendeld heb al een reset geprobeerd Ook is de upload niet wat het zou moeten wezen. DL is rond de 1900 Mb. Up slechts 1400 Mb max. Waar dit bij mijn vorige ong. 920 Mbit symetrisch was Odido

Cal van Odido 8 dagen geleden

Hoi @rookin99, zover ik weet hebben wij geen blokkade op de Androidbox. Interessant dat je dit probleem alleen met de T-56 hebt. Als je het graag wil kan ik je ook weer een T-54 opsturen, alleen heeft deze geen 2.5 Gbit/s poort, enkel 1 Gbit/s poorten. Hierdoor zou je alleen over de Wifi of met eigen apparatuur hogere snelheden kunnen halen.

Ik durf ook niet te verklaren waarom het inloggen niet lukt. Immers zou een fabrieksreset hiervoor de oplossing moeten zijn. Ik kan zelf het modemwachtwoord niet aanpassen, maar als je het graag wil kan ik hier een verzoek voor indienen. Ik vraag het na omdat het je wellicht al in de tussentijd is gelukt om zelf instellingen aan te passen.

Voor de snelheidsproblemen raad ik je aan om een bekabelde speedtest in dit topic te posten. Zo kunnen wij gericht het snelheidsprobleem aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Zo kunnen wij de snelheidsbeperking bij de wortels voor je aanpakken! 🙂

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rookin99, zover ik weet hebben wij geen blokkade op de Androidbox. Interessant dat je dit probleem alleen met de T-56 hebt. Als je het graag wil kan ik je ook weer een T-54 opsturen, alleen heeft deze geen 2.5 Gbit/s poort, enkel 1 Gbit/s poorten. Hierdoor zou je alleen over de Wifi of met eigen apparatuur hogere snelheden kunnen halen.

Ik durf ook niet te verklaren waarom het inloggen niet lukt. Immers zou een fabrieksreset hiervoor de oplossing moeten zijn. Ik kan zelf het modemwachtwoord niet aanpassen, maar als je het graag wil kan ik hier een verzoek voor indienen. Ik vraag het na omdat het je wellicht al in de tussentijd is gelukt om zelf instellingen aan te passen.

Voor de snelheidsproblemen raad ik je aan om een bekabelde speedtest in dit topic te posten. Zo kunnen wij gericht het snelheidsprobleem aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Zo kunnen wij de snelheidsbeperking bij de wortels voor je aanpakken! 🙂

Ja kan inmiddels in het modem. Upload os echter "traag"

 

Reputatie 6
Badge +2

@rookin99 Super dat het is gelukt om in te loggen in het modem! Is het nu ook gelukt om de Androidbox te verbinden?

Graag verneem ik ook of de screenshot die je hebt gestuurd van een bekabelde speedtest is. Zo niet, zou je dit dan alsnog willen doen en deze met mij delen in dit topic? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rookin99 

Heb je toevallig ook een andere internetkabel tussen box en router geprobeerd of als er een switch tussen zit die eens weghalen?

Netwerkinstellingen resetten kan misschien ook helpen.

Natuurlijk bekabeld. Meerdere kabels zelfs nieuwe cat 8 lang, kort niks. Hij herkent ze gewoon niet als hij in de box is in geplugt. Rare is kennis van mij heeft precies hetzelfde. Kan ook draadloos geen verbinding maken. Zegt maakt verbinding en vervolgens blijft het hij laden. Maar een connectie maken ho maar. Heb meerdere keren een fakbrieks reset gedaan. De switch zou niks uit moeten maken deze heeft een throughput van 60Gb. De snelheid tussen NAS en netwerkshares is volledige  2.5 Gb dus op lan gebied is er geen probleem anders dan het niet kunnen verbinden van mijn box. Maar ook direct op de t-56 blijft upload laag. Dit is een connectie naar buiten dus moet het probleem in of achter de router liggen 

Ook is nu mij. Wifi naar de verdoemenis. Ging van 700Mb naar 300 naar nu 12 en 6😭 meg een jitter van 30 tot 45. Ook ligt weer de 5Ghz er steeds uit. Zelfde als met de T54

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rookin99, kan je mij iets meer informatie geven over je androidbox?  

Je wifi wordt behoorlijk bezet gehouden door je Tuya Smart Inc. devices. Ik gok slimme ledlampen? Zijn nemen de 2,4 GHz frequentie goed over en hierdoor kun je een verstoring zien op je hele wifi netwerk. 

Ja dat kan, maar het werkte wel gewoon op de t54 en mijn kennis heeft precies het zelfde en geen smart devices. De android box is gewoon dat, een setup box met wifi ac. Wat moet ik daar verder over zeggen?

Sowieso raar, denk gooi de lampen in het guest netwerk maar hier houdt hij helemaal geen verbinding. Nou ja niet met internet. Treurig ding. Als het tegenwoordig geen 8 a 9 apparaten aankan. Dit is toch niet te veel gevraagd met alle telefoons tablets laptops tv's mediaplayers.

Reputatie 7
Badge +9

Graag ontvang ik ook nog het merk en specificatie's van je android box @rookin99.

Per frequentie heb je een limiet van 32 cliënts, echter als er ook maar 1 cliënt aan het storen is, kan dit effect hebben op je gehele wifi netwerk. Vaak komt dit doordat de dekking niet goed is en apparaten te ver weg staan. Ik raad je dan aan om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis. 

Het is een mecool km7. Leuke theorie maar dan moet het ook met mijn meer dan 10 jaar oude Archer gebeuren en deze is nu eenmaal trager. Feit is dat zelfs als je de banden opslitst de 5Ghz niet verbind en de verbinding weigert.

Ook met kabel. Hetzelfde op mijn tel valt regelmatig weg. Als ik 1 ssid doe valt dit niet op omdat hij de 2.4 dan ongemerkt pakt en je dan een "volledige" verbinding hebt Er zijn wat hidden ssid maar deze zitten allemaal op een ander kanaal. Er zit iets in dat ding wat niet klopt. Streamen wil alleen van wifi naar wifi( getest met de tv). Switches zijn wel gewoon te benaderen van wifi naar LAN. Net als remote management software naar pc kinderen geen probleem en ipmi, server dns en nas ook allen geen probleem wofi- lan en lan-wifi. De lampen zijn 99,9 % gewoon functioneel. Bonus is ze horen niet met wpa3 te kunnen werken maar doen dit wel. Dit was dan weer niet het feval met de t54 en moest ik de 2.4 op wpa2 zetten anders wouden deze niet verbinden. En dan nog  het guest netwerk welke helemaal geen verbinding naar buiten toestaat. En nee niet terwijl ik de banden heb opgesplitst. Dit kan niet.

 

Reageer