Beantwoord

ander intern ip-adres geven aan wifi netwerk

  • 6 May 2020
  • 5 reacties
  • 430 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Ik heb een vraag:

 

Ik heb thuis een Zyxel VMG8825-T50 staan en opzich ben ik daar meer dan tevreden over.

Zit alleen met het punt dat ik graag een ander intern ip-adres wil geven aan het gasten wifi om zo een stukje veiligheid in te bouwen.

Hoe kan ik dit doen en waar kan ik dit doen in de Zyxel VMG8825-T50 ?

De technische dienst/ helpdesk van t-moblie kon mij hier niet mee helpen en was dus even benieuwd of iemand hier dit weet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 May 2020, 22:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @fonkie Ik denk graag met je mee! Je kan een gastnetwerk instellen door in te loggen op de modem via http://192.168.1.1. Hiermee zijn de devices op het gastnetwerk al gescheiden van de devices op het “normale” Wifi netwerk (maar ze maken uiteraard wel allemaal verbinding met dezelfde modem). Voor zover mij bekend kan je het IP-adres van een Wifi netwerk niet veranderen. Je verbindt je apparaat met de modem via het Wifi netwerk en je apparaat krijgt dan een IP-adres toegewezen van de modem. Deze IP-adressen kan je eventueel wel vastzetten (port forwarding) maar dit zal je per apparaat moeten doen. Wat wil je precies bereiken met het gescheiden Wifi netwerk? Dan denk ik graag met je mee!

@Brian ik zou graag een Ander ip aan mijn gasten wifi willen ivm dat we ook onze eigen documenten willen veilig stellen en dat de visite er niet bij kan komen bijvoorbeeld. Met de draytek die we in het verleden hadden kon dit gewoon.

Als je in het modem het gasten netwerk activeert en daar de gasten verbinding mee laat maken kunnen zij niet in je interne netwerk komen, alleen maar verbinding naar buiten maken en zijn je eigen gegevens “veilig”.

@Doornekamp33 dank je wel. Het werkt nu zoals ik in me gedachten had en een Ander intern ip komt wel met me volgende projectje

Kijk, dat is mooi, nu dan vogelen met het volgende projectje.:wink:

Reageer