Goedendag,
Het probleem in het kort:
Wij hebben nu al een beste poos problemen met onze uploadsnelheid (die zit rond de 0.45mb/s van de 400mb/s) en behoorlijk veel packetloss (+10%) en een hele hoge Jitter waardoor websites bezoeken, online vergaderen, online gamen en streamingdiensten bijna niet mogelijk is.
Het verhaal:
In de nacht op 13/14 december is er onderhoud gepleegd aan het T-mobile netwerk hier bij ons in de buurt en hiervan netjes een email gehad.
Na een paar dagen na het onderhoud zat ik rustig op een avond online te gamen en merkte dat er iets niet klopte want de ping was af en toe behoorlijk hoog en het viel mij op dat ik behoorlijk vertraging op de lijn had, dus op onderzoek uit gegaan de volgende dag aangezien ik zelf een ICT achtergrond heb dacht ik dan hoeft er misschien ook geen monteur te komen o.i.d.
Na eerst een speedtest en wat netwerk testen te doen kwam ik er al snel achter dat er maar heel weinig upload is en een behoorlijke packetloss daardoor de upload zit immers maar op 450 kb/s.
Dus maar eens controleren of het aan het netwerk ligt bij mij thuis, de router resetten (zyxel T-54), het glasvezel modem kastje resetten (Huawei pon kastje) en andere UTP kabels proberen na wat testen hier en daar kwam ik al snel tot de conclusie dat het niet bij ons aan de thuis installatie ligt maar het probleem waarschijnlijk in de wijkcentrale ligt. Wat waarschijnlijk is gebeurt na het onderhoud aan het netwerk.
En toen begon de ellende met bellen met de klantenservice van T-Mobile….
Gelijk gebeld uiteraard met de klantenservice en kreeg een aardige vrouw er voor en gaf mij inderdaad gelijk dat het waarschijnlijk in de wijkcentrale lag en ze zal het regelen met de juiste afdelingen ik moest wel nog even een screenshot van de speedtest toesturen, zogezegd zogedaan.
De volgende dag nog niks gehoord dus toch maar weer eens bellen over hoe en wat.
“Maar meneer er is verder geen actie ondernomen na uw telefoongesprek gisteren…..” zucht….
Oke nou er moesten weer een paar screenshots op gestuurd worden dus zo gezegd zo gedaan heb ik een lading screenshots opgestuurd met alle informatie die er is.
Na een dag weer niks gehoord hiervan dus weer naar de klantenservice bellen.
“Maar meneer er moet een monteur langs komen u kunt even bellen met Guidion om te horen”….
Guidion gebeld; Nee want een monteur komt alleen bij u langs als het probleem bij u thuis ligt wat niet het geval is en daarnaast is er geen werkorder dus kunnen wij niks doen….
Weer Tmobile gebeld; Weer het probleem uitgelegd voor de zoveelste keer nu ze zouden nog een melding sturen en dat het afwachten is maar ik kreeg voucher code voor unlimited data maar het leuke daar aan is dat onze mobiele telefoons nog bij kpn zitten en pas op 7 januari naar Tmobile gaan. Dit maakte niet uit want het werkte ook voor thuis…. Nou niet dus.
Na inmiddels nog 5 telefoontjes naar de Tmobile klantenservice dat wij dit wel graag voor kerst willen hebben opgelost zodat wij ook een film of serie kunnen kijken met kerst wordt het dus naar de muur kijken ben ik bang.
Overigens werd ik gisteren wel nog terug gebeld door de Tmobile klantenservice dat Guidion wel eerst langs moet komen om te constateren dat het inderdaad niet bij ons thuis ligt om vervolgens een werkorder te kunnen uitschrijven naar KPN/Wijkbeheerder die er overgaat zodat die in de wijkcentrale kunnen kijken.
Vanmorgen een mail gehad van Guidion voor een afspraak waar de klacht omschrijving zei:
“Klant behaald de snelheid van 400mb/s niet want die haalt maar 392 mb/s”…..
Godsamme ja de download is prima met 392 mb/s maar een het gaat om de UPLOAD dus dat maar aangepast bij het kopje klopt het probleem (Nee dus). Kan er geen afspraak ingepland worden en moest ik maar aangeven wanneer ik beschikbaar ben van ma t/m zat en welke tijden en worden we wel gebeld…..
Dus zojuist weer met Guidion gebeld maar die kunnen nu niks doen want de afspraak zit bij een andere afdeling waar ik geen contact mee mag hebben.
Zelden z’n slechte Tmobile klantenservice gezien. Wij zitten nog maar 6 maanden bij Tmobile en nu al z’n bak ellende. Daarvoor jaren bij KPN glasvezel gezeten en nog nooit problemen gehad of überhaupt de klantenservice hoeven bellen en begint toch wel redelijk spijt te krijgen dat wij zijn overgestapt.
Wanneer kan ik nou weer gewoon gebruik maken van mijn internet waar ik elke maand netjes voor betaal?
Zo een heel verhaal *Mand
Met vriendelijke groet,
Martijn