Skip to main content

Goedendag,

Het probleem in het kort:

Wij hebben nu al een beste poos problemen met onze uploadsnelheid (die zit rond de 0.45mb/s van de 400mb/s) en behoorlijk veel packetloss (+10%) en een hele hoge Jitter waardoor websites bezoeken, online vergaderen, online gamen en streamingdiensten bijna niet mogelijk is.

Het verhaal:

In de nacht op 13/14 december is er onderhoud gepleegd aan het T-mobile netwerk hier bij ons in de buurt en hiervan netjes een email gehad.

Na een paar dagen na het onderhoud zat ik rustig op een avond online te gamen en merkte dat er iets niet klopte want de ping was af en toe behoorlijk hoog en het viel mij op dat ik behoorlijk vertraging op de lijn had, dus op onderzoek uit gegaan de volgende dag aangezien ik zelf een ICT achtergrond heb dacht ik dan hoeft er misschien ook geen monteur te komen o.i.d.

Na eerst een speedtest en wat netwerk testen te doen kwam ik er al snel achter dat er maar heel weinig upload is en een behoorlijke packetloss daardoor de upload zit immers maar op 450 kb/s.

Dus maar eens controleren of het aan het netwerk ligt bij mij thuis, de router resetten (zyxel T-54), het glasvezel modem kastje resetten (Huawei pon kastje) en andere UTP kabels proberen na wat testen hier en daar kwam ik al snel tot de conclusie dat het niet bij ons aan de thuis installatie ligt maar het probleem waarschijnlijk in de wijkcentrale ligt. Wat waarschijnlijk is gebeurt na het onderhoud aan het netwerk.

En toen begon de ellende met bellen met de klantenservice van T-Mobile….

Gelijk gebeld uiteraard met de klantenservice en kreeg een aardige vrouw er voor en gaf mij inderdaad gelijk dat het waarschijnlijk in de wijkcentrale lag en ze zal het regelen met de juiste afdelingen ik moest wel nog even een screenshot van de speedtest toesturen, zogezegd zogedaan.

De volgende dag nog niks gehoord dus toch maar weer eens bellen over hoe en wat.

“Maar meneer er is verder geen actie ondernomen na uw telefoongesprek gisteren…..” zucht….

Oke nou er moesten weer een paar screenshots op gestuurd worden dus zo gezegd zo gedaan heb ik een lading screenshots opgestuurd met alle informatie die er is.

Na een dag weer niks gehoord hiervan dus weer naar de klantenservice bellen.

“Maar meneer er moet een monteur langs komen u kunt even bellen met Guidion om te horen”….

Guidion gebeld; Nee want een monteur komt alleen bij u langs als het probleem bij u thuis ligt wat niet het geval is en daarnaast is er geen werkorder dus kunnen wij niks doen….

Weer Tmobile gebeld; Weer het probleem uitgelegd voor de zoveelste keer nu ze zouden nog een melding sturen en dat het afwachten is maar ik kreeg voucher code voor unlimited data maar het leuke daar aan is dat onze mobiele telefoons nog bij kpn zitten en pas op 7 januari naar Tmobile gaan. Dit maakte niet uit want het werkte ook voor thuis…. Nou niet dus.

Na inmiddels nog 5 telefoontjes naar de Tmobile klantenservice dat wij dit wel graag voor kerst willen hebben opgelost zodat wij ook een film of serie kunnen kijken met kerst wordt het dus naar de muur kijken ben ik bang.

Overigens werd ik gisteren wel nog terug gebeld door de Tmobile klantenservice dat Guidion wel eerst langs moet komen om te constateren dat het inderdaad niet bij ons thuis ligt om vervolgens een werkorder te kunnen uitschrijven naar KPN/Wijkbeheerder die er overgaat zodat die in de wijkcentrale kunnen kijken.

Vanmorgen een mail gehad van Guidion voor een afspraak waar de klacht omschrijving zei:

“Klant behaald de snelheid van 400mb/s niet want die haalt maar 392 mb/s”…..

Godsamme ja de download is prima met 392 mb/s maar een het gaat om de UPLOAD dus dat maar aangepast bij het kopje klopt het probleem (Nee dus). Kan er geen afspraak ingepland worden en moest ik maar aangeven wanneer ik beschikbaar ben van ma t/m zat en welke tijden en worden we wel gebeld…..

Dus zojuist weer met Guidion gebeld maar die kunnen nu niks doen want de afspraak zit bij een andere afdeling waar ik geen contact mee mag hebben.

Zelden z’n slechte Tmobile klantenservice gezien. Wij zitten nog maar 6 maanden bij Tmobile en nu al z’n bak ellende. Daarvoor jaren bij KPN glasvezel gezeten en nog nooit problemen gehad of überhaupt de klantenservice hoeven bellen en begint toch wel redelijk spijt te krijgen dat wij zijn overgestapt.

Wanneer kan ik nou weer gewoon gebruik maken van mijn internet waar ik elke maand netjes voor betaal?

Zo een heel verhaal *Mand

Met vriendelijke groet,

Martijn

Hoi @mvdwal, bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet, ik ben niet blij hoe het zo rommelig verloopt! De communicatie vanuit ons kan hier absoluut adequater zijn en is de melding naar Guidion inderdaad vrij knullig. Nu is het belangrijkste natuurlijk dat we snel het probleem oplossen.

Het lastige vind ikzelf dat bij situaties waarbij de uploadsnelheid laag dat naar mijn ervaring vaak genoeg de netwerkbeheerder de oplossing biedt maar ook vaak genoeg de monteurs van Guidion. Voor vrijwel alle andere problemen die je met Internet en TV kan ervaren heb ik wel een duidelijk idee wat de meest logische oplossingen zijn, alleen blijkt het bij uploadproblemen vaak een kwestie van geluk te zijn welke vervanging van apparatuur of wijziging in de instellingen de gewenste oplossing geeft.

Daarom durf ik minder resoluut dan doorgaans te zeggen dat ik veel hoop heb in de komst van de monteur van Guidion, alleen denk ik toch dat de kans erg reëel is dat Guidion het voor je op kan lossen.

Het liefst had ik wel gezien dat ze een stuk eerder zouden langskomen. Als ik je nog uit de brandt kan helpen door extra data op een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben te geven dan hoor ik dat graag. Hiermee zou je eventueel een hotspot kunnen creëren waarmee je jouw playstation of andere apparaten toch een stuk hogere uploadsnelheid kan geven. Wat betreft de ping is kan het wel wat onbetrouwbaarder zijn, maar wie weet is het bereik in jouw omgeving goed genoeg om hier alsnog mooie resultaten mee te halen.

Hoe dan ook zullen we absoluut niet stoppen totdat dit opgelost is!

Hoi @mvdwal, bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet, ik ben niet blij hoe het zo rommelig verloopt! De communicatie vanuit ons kan hier absoluut adequater zijn en is de melding naar Guidion inderdaad vrij knullig. Nu is het belangrijkste natuurlijk dat we snel het probleem oplossen.

Het lastige vind ikzelf dat bij situaties waarbij de uploadsnelheid laag dat naar mijn ervaring vaak genoeg de netwerkbeheerder de oplossing biedt maar ook vaak genoeg de monteurs van Guidion. Voor vrijwel alle andere problemen die je met Internet en TV kan ervaren heb ik wel een duidelijk idee wat de meest logische oplossingen zijn, alleen blijkt het bij uploadproblemen vaak een kwestie van geluk te zijn welke vervanging van apparatuur of wijziging in de instellingen de gewenste oplossing geeft.

Daarom durf ik minder resoluut dan doorgaans te zeggen dat ik veel hoop heb in de komst van de monteur van Guidion, alleen denk ik toch dat de kans erg reëel is dat Guidion het voor je op kan lossen.

Het liefst had ik wel gezien dat ze een stuk eerder zouden langskomen. Als ik je nog uit de brandt kan helpen door extra data op een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben te geven dan hoor ik dat graag. Hiermee zou je eventueel een hotspot kunnen creëren waarmee je jouw playstation of andere apparaten toch een stuk hogere uploadsnelheid kan geven. Wat betreft de ping is kan het wel wat onbetrouwbaarder zijn, maar wie weet is het bereik in jouw omgeving goed genoeg om hier alsnog mooie resultaten mee te halen.

Hoe dan ook zullen we absoluut niet stoppen totdat dit opgelost is!

Hallo Cal,

Bedankt voor je bericht terug wij hebben inmiddels een monteursafspraak met Guidion maar die kunnen pas 13-01-2023 komen… dat is ook best tragisch allemaal.

Zojuist maar weer met de Tmobile klantenservice en een hele aardige jongen aan de lijn gehad die nu gelijk actie ondernam en een case heeft uitgezet naar de Techinsche dienst van Tmobile zelf en dat wij nu even moeten wachten(max 5 werkdagen) tot bericht daarvan voordat wij gingen bellen met Guidion.

Ook bedankt voor je aanbod van de extra data maar zoals al aangeven in eerste bericht heb ik dat ook al gehad van de klantenservice alleen zitten wij bij KPN mobile nog tot Januari 2023 dus dat gaat helaas niet werken….

@mvdwal het probleem ligt in de wijkcentrale daar wordt onzorgvuldig omgegaan met kabels en apparatuur. Waarschijnlijk is je patchkabel op een belabberde manier aangesloten dus als de monteur langs komt vragen om langs te gaan in de wijkcentrale en daar de patchkabel te laten vervangen 

Goedemiddag,

Wat een ellende hebben we momenteel bij T-mobile… 

Sinds 7 december (week van de onderhoud) halen we een beroerde snelheid.

Verschillende keren contact gehad met de klantenservice maar zitten ondertussen zonder internet.

Ondertussen is bij ons dan wel al het volgende gebeurt:

• Guidion Monteur op 14 december (niet op komen dagen)
  • Guidion Monteur toch een weg gevonden op 19 december.
    • Alles vervangen bij ons thuis (De zyxel en de converter) helaas zonder resultaat.
  • Na bellen is er een afspraak gemaakt met KPN om de glaskabel te controleren die kwamen vrij snel (de 22e) Hun hebben alles doorgemeten maar aan de bekabeling lag het niet.
  • Nu moet weer Guidion langskomen om weet ik veel wat ze nog willen proberen. (eerst volgende afspraak was pas mogelijk om 10 januari. 

Tussentijd regelmatig contact gehad met T-mobile dat je op een lijst wordt gezet (zodat je eerder aan de beurt komt als er iemand uitvalt) Vervolgens Guidion gesproken dat ze die data die t-mobile belooft never haalt.

Vandaag weer gebeld… (vind nog eens 2 weken wachten beetje absurd) en enige dat ze kunnen zeggen is ja je moet eerst afspraak bevestigen voordat je op die noodlijst komt… 

Iemand een idee? of tips? 

We hebben al een voucher gekregen voor onbeperkt data, maar dit is haast niet te doen.
Vooral als je op meerdere apparaten een film wilt kijken. 

Hoi @supremeone, bedankt voor het meedenken! Echter, als de patchkabel slecht aangesloten zou zijn dan zou mvdwal ook last moeten hebben van een lage downloadsnelheid en het gaat hier specifiek om de uploadsnelheid waardoor het onwaarschijnlijk is dat de patchkabel slecht is aangesloten.

Hi @yteuwsen, top dat je om hulp vraagt en sorry dat dit al zo lang voorduurt, dat stoot mij tegen het zere been! Ik zag dat je hier al een eigen topic voor geschreven hebt, namelijk: drama internet. Daarom wil ik je graag vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te beperken zodat de oplossing snel en adequaat is. Ook ik reageer binnenkort in jouw topic, hier ga ik voor je induiken!

Update 29-12-2022:

Vandaag weer gebeld met de klantenserive van Tmobile omdat wij nog niks hadden gehoord van Techinsche Dienst. Blijkt dat wij niet met td mogen spreken of mails van ontvangen?! en dat Tmobile niks kan doen dan wachten op de monteur op 13-01-2023…. wat te zot voor worden is nog dik 2 weken wachten met internet waar je niks mee kan want upload is toch wel erg belangerijk om wat te kunnen op het net. Het lijkt mij dat de td op afstand in de wijkcentrale kan kijken en eventueel poorten kan openen en of ons in een andere pool kan zetten…. Wel gaf tmobile aan om met Guidion nog een keer te bellen of het eerder kan.

Dus wij Guidion nog een keer bellen die konden niks doen want ze hebben het druk. Ik vroeg of er niet een monteur 1 deze dagen in buurt die even een kijkje kan nemen in de wijkcentrale eventueel wat patchkabels omzetten want we weten dat het niet bij ons thuis aan het netwerk ligt maar buiten af is wat ik al meedere keren heb aangeven. 

Dit was niet mogelijk maar wij stonden ook niet meer op de handmatige lijst dus daar had ie ons opgezet en toen kwam het mooiste nog, Ik bedankt hem eigenlijk voor niks en dat het een bende is en toen werd Meneer van de guidion klantenservice ook nog wat boos omdat ie perse erkenning wou hebben voor wat ie had gedaan….. absurd en wat een bagger service dus maar de opgehangen..

Ik hoop dat jullie nog wat voor ons kunnen betekenen want om nu nog dik 2 weken te wachten tot dat er iemand langs komt om te constateren dat het niet bij ons ligt is gewoon absurd.

Update 29-12-2022:

Ik bedankt hem eigenlijk voor niks en dat het een bende  absurd en wat een bagger service dus maar de opgehangen..

Waarom weer je frustratie op die medewerker loslaten. Als Guidion je niet eerder kan helpen is dat niet omdat deze medewerker zijn werk niet deed toch? Je hoeft geen bos bloemen te sturen, het is gewoon zijn werk, maar om dan hem zo te bejegenen is niet OK..

@Cal nou bij mij was het ook dat ik een hoge downloadsnelheid had en een zeer lage uploadsnelheid. Nadat de patchkabel vervangen was ging mijn uploadsnelheid omhoog. Dus helemaal uitsluiten zou ik niet doen. 

Hi @mvdwal, ik had heel erg gehoopt dat Guidion eerder langs kon komen dan de dertiende! Omdat ik er alles aan wil doen dat de afspraak toch naar voren getrokken kan worden, heb ik aan één van mijn collega's van een andere afdeling gevraagd of hij de afspraak verder naar voren kan halen. Ik durf niet te zeggen of dit gaat lukken, maar ik ga doen wat ik kan. Excuses voor deze situatie. Ik laat het je direct weten als ik een terugkoppeling heb gekregen. 

Hi @supremeone, merci voor de aanvulling - altijd goed om scherp te hebben! 😊

Hi @mvdwal, mijn collega is voor jou nog in overleg met Guidion! Ik hoor straks of het is gelukt. Fingers crossed! 

Hi @mvdwal, ik heb super goed nieuws! 😁 Mijn collega heeft laten weten dat Guidion straks komt tussen 16:00 en 18:00 uur. Ik hoop dat dit voor jou ook goed uitkomt. Houd je ons hier op de hoogte na de afspraak? 

Hi @mvdwal, ik heb super goed nieuws! 😁 Mijn collega heeft laten weten dat Guidion straks komt tussen 16:00 en 18:00 uur. Ik hoop dat dit voor jou ook goed uitkomt. Houd je ons hier op de hoogte na de afspraak? 

Hallo Lisa, Ik wou je ten eerste bedanken dat vandaag de Guidion monteur kon komen 😉.

Een uurtje na ons telefoon gesprek is de Guidion monteur inmiddels geweest het was een kort bezoek hij kon niet veel doen want het probleem ligt inderdaad niet bij ons maar in de wijkcentrale daarnaast was ik ook zeker niet de enige met dit probleem (wel Download maar geen Upload) In Leeuwarden.  

Hij in de afgelopen dagen al 30 tot 40 meldingen met het zelfde probleem hier alleen in Leeuwarden al en moet er iemand naar de wijkcentrale toe en gaf hij aan dat ik bericht krijg wanneer het opgelost zou moeten zijn maar wanneer durfte hij niet te zeggen.

Dus afwachten en hopen dat het snel wordt opgelost.

Dank voor deze update @mvdwal! Ik zie inderdaad dat de monteur het rapport heeft doorgezet. We houden je zeker op de hoogte, ik duim dan ook met je mee dat de oplossing er snel is. Als je de uitkomst hier uiteindelijk wilt delen, zou dat super zijn!

UPDATE:

Vanmorgen nog een speedtest gedaan en de upload was nog steeds 0.20 mb/s.

En vanmorgen werd ik gebeld door KPN Glasvezel services (Jonker?) of ik woensdag thuis was want dan kon er een monteur langs komen eerst kijken bij ons thuis en daarna naar de wijkcentrale, daarnaast begreep ik van hun dat ik niet de enige was en er in leeuwarden veel meer waren met het zelfde probleem/klacht.

Nu deed ik net nog eens een speedtest en tot mijn verbazing had ik weer upload van 400mb/s…..

Moet ik de KPN Glasvezel nog langs laten komen of zou ik die maar afbellen morgen?

En nu ben ik ook nieuwschierig wat er gedaan is dat het nu na een maand weer opeens werkt.

Hi @mvdwal, heel erg bedankt voor deze update! Super fijn om te lezen dat je weer de juiste uploadsnelheid behaalt, daar word ik heel blij van. Mijn advies is om toch de afspraak door te laten gaan. Zo weten we zeker dat je weer 100% probleemvrij bent. Ik zie achter de schermen geen update terug van een aanpassing die onlangs is verricht, dus de reden van dit resultaat die moet ik je jammer genoeg schuldig blijven. De keuze is natuurlijk helemaal aan jou, maar ik zou voor de dubbelcheck gaan. Zo kan de monteur jou morgen helemaal geruststellen dat het volledig is opgelost. 

Hi @mvdwal, heel erg bedankt voor deze update! Super fijn om te lezen dat je weer de juiste uploadsnelheid behaalt, daar word ik heel blij van. Mijn advies is om toch de afspraak door te laten gaan. Zo weten we zeker dat je weer 100% probleemvrij bent. Ik zie achter de schermen geen update terug van een aanpassing die onlangs is verricht, dus de reden van dit resultaat die moet ik je jammer genoeg schuldig blijven. De keuze is natuurlijk helemaal aan jou, maar ik zou voor de dubbelcheck gaan. Zo kan de monteur jou morgen helemaal geruststellen dat het volledig is opgelost. 

De monteur van KPN was gisteren geweest heeft verder niet zoveel gedaan behalve een speedtest bekijken op de pc omdat het inderdaad al was opgelost, hij wist verder ook niet wat het probleem was geweest. Het is gelukkig na een maand opgelost en met de klantenservice was al een compensatie geregeld. Daarnaast wou ik je graag bedanken voor je hulp ;)

Hi @mvdwal, heel erg bedankt voor deze update - super! 🎈 Hartstikke fijn dat je de afspraak toch heb laten staan voor deze dubbelcheck. Perfect dat de vergoeding al met jou is geregeld. Heel graag gedaan en klop gerust weer aan als je ergens hulp bij kunt gebruiken. 

Reageer