Skip to main content

Alweer (nog steeds) geen internet...


Ik ben zeker geen mierenneuker en zal niet snel een reactie op een website plaatsen, maar dit moet ik echt even kwijt op deze community.

Odido heeft Tweak overgenomen en vandaar moest ik (soort van) noodgedwongen overstappen. Op 18 juni werd 's morgens mijn Tweak verbinding al afgesloten en zou ik 's middags gebruik kunnen maken van Odido internet. Helaas toen 8 dagen zonder internet gezeten. Er bleek een migratie niet te hebben plaatsgevonden in de wijkkast. Daarna was internet zonder problemen.

Een week later → weer geen internetsignaal binnen. Inmiddels weer om de dag moeten bellen en telkens wordt me beloofd ‘vandaag of morgen’ een reactie te ontvangen. Helaas…

Afgelopen dinsdag weer gebeld met een medewerker en die gaf aan dat de vorige storingsmelding nog open stond. Naja goed, hij heeft gezorgd dat er een monteur van Guidion vandaag op de stoep stond. Monteur heeft checks gedaan en kwam idd tot de conclusie dat er geen signaal binnen komt… Hij kan echter niet in de wijkkast. Hij zet het door naar Odido.

Weer gebeld, melding is nog niet binnen bij Odido dus toch nog even geduld…

Zojuist krijg ik een (de éérste) update per mail → binnen 3 werkdagen ontvang je van ons reactie…...

Hele huis draait tegenwoordig op internet. Ik weet alweer waar dit op uit draait. Ik hoop echt dat ik op zeer korte termijn weer een signaal binnen heb en eerlijk gezegd hoop ik ook dat Odido met een soort van compensatie komt. De eerste factuur zal toch over een paar dagen automatisch worden afgeschreven.

Excuses voor dit ‘wanhopige’ topic, de frustratie zal er wel uit te halen zijn 😉.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @roelvandew, ik weet als geen ander hoe belangrijk internet is. De e-mail die je hebt ontvangen is een standaard e-mail die je krijgt wanneer er een ticket wordt aangemaakt. Echter is de actuele verwerkingstijd voor jouw issue 1 werkdag. Voor de zekerheid heb ik ook nog persoonlijk onze technische dienst aangeschoten, dus ik ga er vanuit dat het vandaag wordt opgepakt en dat de netwerkbeheerder wordt ingeschakeld om het op te lossen! Uiteraard wordt daarnaast de abonnementskosten vergoed voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Wel zo eerlijk natuurlijk! Geef je ons hier een seintje als alles weer werkt? Dan maken we het meteen voor je in orde!

Dag Demi,

Ik krijg zojuist weer een melding voor een afspraak met Guideon. Terwijl die gisteren is geweest en niets heeft kunnen doen. Hij gaf aan dat de netwerkbeheerder langs de wijkkast zou moeten omdat hij daar niet in kan. 

Moet ik nu dan alsnog een afspraak maken?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @roelvandew, ik heb het direct nagevraagd bij de technische dienst! Zij geven aan dat Guidion inderdaad langs moet komen. Guidion gaat nu namelijk niet alleen thuis bij jou alles na, maar ook in de wijkcentrale. Zou je de afspraak willen inplannen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Dag @Demi van Odido of @Ishana van Odido,

Gisteren is er inderdaad weer een monteur geweest. Hij heeft hetzelfde gecontroleerd als de monteur afgelopen donderdag en hij kon ook niet in de wijkkast…

Kun je er voor zorgen dat er nu een monteur komt die wél in de wijkkast kan én ons probleem verhelpt?

Ik hoop het echt van harte…

 

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @roelvandew, ik heb het opnieuw doorgezet met de informatie van de monteur. Ook meteen de prioriteit verhoogd zodat het zo snel mogelijk opgepakt wordt. Ook zag ik dat je al vouchercodes had ontvangen van onze klantenservice. 

Aller aller allerbeste mensen van Odido @Demi van Odido @Ishana van Odido @Tommie van Odido .

Komop!

Zojuist is er wéér voor de 3e (!) keer een monteur van Guideon geweest die precies hetzelfde doet als de andere monteurs. Hij checkt binnenshuis of er verbinding is, NEE die is er niet! Hij kan ook niet in de wijkkast. Weer heeft hij contact met Guideon intern, maar is weer onverrichter zaken vertrokken.

Wat moet ik zelf doen om dit nou een keer te verhelpen???? Ik word er echt moedeloos van. Ik heb zojuist weer met iemand van jullie gesproken, maar kan natuurlijk ook niets doen...

Stuur aub de netwerkbeheerder aan om de patch te maken en zorg aub dat dit vandaag of morgen wordt opgelost! 

Wat als ik straks weer een afspraak moet maken met iemand van Guideon? Moet ik het dan door laten gaan of niet? Hoop echt dat jullie dit snel oppakken en m'n frustratie weghalen. Het niet betalen van de dagen waar ik geen internet heb gehad vind ik eerlijk gezegd nog te weinig compensatie, maar goed, laten we dat nog maar even buiten beschouwing laten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @roelvandew, de monteur heeft een nieuw ticket voor je ingeschoten met alle nodige informatie. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Ik ga er vanuit dat het nu op de juiste plek komt en dat het spoedig opgelost wordt!

Dag @Tommie van Odido , 

Een ‘nieuw ticket’. Voor mij betekent dat dat deze case nu pas bekend gemaakt wordt bij de netwerkbeheerder en ik weer achteraan de rij sta met lage prio. Ik heb deze week al een keer of 6 gebeld én in deze thread aangegeven dat dat moest gebeuren. 

Zoals jij er nu vanuit gaat, ging ik er vorige week al vanuit dat dit gebeurde. Kan ik er nu wel op vertrouwen dat het goed komt? En wanneer dan? Ik heb alweer geen enkel zicht op wat er nu gaat gebeuren. 

Wil JIJ ( @Tommie van Odido) het eigenaarschap van deze case AUB even op je nemen en deze in de gaten houden? 

🙏🏼

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat ze het ticket ontvangen hebben en een monteur hebben ingepland voor morgen of overmorgen @roelvandew. Hopelijk kan ik morgen wat meer zien en anders de 19e!

Klopt @Tommie van Odido , a.s. vrijdagochtend is er een monteur ingepland van VolkerWessels. Dit zou dus wel goed moeten komen hoop ik. Thnx alvast.

Reputatie 7
Badge +9

Top, houd me op de hoogte @roelvandew

Dag Tommie,

Het is opgelost.. er bleek een kabel in de wijkkast verwijderd te zijn.

Dag Tommie,

Het is opgelost.. er bleek een kabel in de wijkkast verwijderd te zijn.

 

@Tommie van Odido , zorg je dat je de compensatie in orde wordt gemaakt?

 

Reputatie 7
Badge +3

@roelvandew Super fijn om te lezen dat de diensten weer zijn hersteld! 😀

Ik heb de vergoeding gelijk voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en het bedrag zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Mocht ik je in de toekomst nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik help je graag verder! 

Reageer