Ik heb een vraag, maar eerst zal ik even uitleggen waar ik tegenaan loop.
ik heb sinds kort een Nas gekocht. Helemaal blij dat ik nu al mijn films op 1 centrale plaats kan opslaan... Maar in het instellen wil nog niet zo vlotten. Nu ben ik er achter gekomen dat de router-HG659 van T-Mobile maar 2 aansluitingen heeft die het internet op kunnen, Poort 1 en 2, poort 3 en 4 schijnen voor de tv te zijn (hier heb ik geen abonnement voor). Nu heb ik het volgende aan apparaten die ik graag wil verbinden met elkaar. Een Desktop PC (Poort 1), een tv voor Netflix (Poort 2), een media player Western Digital (poort 3) en een Nas Sitecom 253 (Poort 4)
Ik heb het volgende geprobeerd:
- de pc en de Nas op poort 1 en 2 aangesloten: uitkomst nas te benaderen via internet, helaas niet te vinden op de pc. Wat doe ik fout ???
- media-player op poort 2 Nas op poort 3 alle 2 nergens op de vinden en maken geen contact met elkaar. + de tv had geen verbinding met Netflix…
Zo heb ik met FTP en port forwarding zitten stoeien, maar dit is nieuw voor mij. Op de pc heb ik VPN en met de streaming opties geprobeerd maar dit is onbekend terrein voor mij. En heel veel gelezen op Forums zoals hier. Maar nog niet echt een oplossing gezien die voor mij duidelijk is.
Langzamerhand begin ik te denken dat ik een andere router nodig heb ? Eigenlijk eentje zoals de HG659 maar dan met 4 of 5 werkende poorten voor op het internet + een vaste telefoon aansluiting en Wifi voor mijn Ps3, tablet en telefoon. Een switch voel ik niet zo heel veel voor want dan heb je ook weer meteen een extra apparaat erbij, iets dat het voor mij niet logischer maakt.
Wie O wie zou mij willen en kunnen helpen in het adviseren welke router te nemen en hoe de instellingen te maken om het netwerk op te zetten zoals ik het graag wil ?
Waar ik de Pc: (poort 1), Tv: (poort 2), Media player: (poort 3), Nas: (Poort 4), Vaste telefoonlijn, + de wifi apparaten kan aansluiten
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Met vriendelijke groet.
Raymond