Sinds maandag 12 februari is onze tv en internetverbinding (glasvezel) weggevallen.
Kabels los en herstarten heeft niet geholpen.
Ik heb meteen gebeld, woensdagochtend 14 februari is een monteur van guidion langsgekomen om te kijken.
Hij constateerde dat het probleem niet bij mij binnen lag, maar dat er geen signaal binnen kwam. Hij vertelde ook dat hij daarvoor bij iemand anders in dezelfde wijk was met hetzelfde probleem. Er was waarschijnlijk ergens een breuk in de kabel. Hij kon het niet oplossen maar het zou doorgezet worden naar de juiste afdeling.
Ik kreeg diezelfde dag een mailtje dat het doorgezet was en dat er binnen 3 werkdagen een reactie zou komen.
Ik hoorde niets en heb zelf bijna elke dag gebeld.
Donderdag 22 februari ben ik gebeld door open dutch fiber om een afspraak te maken.
Zij zijn gisteren, dinsdag 27 februari langsgeweest. De monteur wou eigenlijk alleen bij mijn kastje binnen kijken en constateerde dat het daar niet aan lag. Maar dat was 2 weken daarvoor al bekend.
Inmiddels had ik van mijn buren al begrepen dat er meer mensen in de straat met hetzelfde probleem te maken hebben. Ik heb hem daarom mee laten lopen langs een aantal buren. Er is nog iemand gekomen en zij hebben samen gemeten dat er een probleem in een kabel zit , iets van 900 meter verderop.
Ze konden het niet oplossen en nu moeten we weer afwachten.
Er staat overigens nog steeds niet in de app of website dat er een storing is in dit gebied.
Ik begrijp best dat een storing voor kan komen, maar ik zou toch wat meer gevoel voor urgentie vanuit Odido verwachten. En een terugkoppeling van de status zou ook fijn zijn. Nu bel ik er dagelijks zelf achter aan.
Ik ben overgestapt naar glasvezel omdat ik een stabiele internetverbinding wil hebben. In plaats daarvan zit ik al ruim 2 weken zonder verbinding en moet ik werken via een hotspot op mn telefoon. Dit heb ik nog nooit bij een andere provider meegemaakt. Dan gaan ze dezelfde dag een oplossing zoeken.
Wanneer wordt dit opgelost?