Skip to main content

Sinds maandag 12 februari is onze tv en internetverbinding (glasvezel) weggevallen.

Kabels los en herstarten heeft niet geholpen.

Ik heb meteen gebeld, woensdagochtend 14 februari is een monteur van guidion langsgekomen om te kijken. 

Hij constateerde dat het probleem niet bij mij binnen lag, maar dat er geen signaal binnen kwam. Hij vertelde ook dat hij daarvoor bij iemand anders in dezelfde wijk was met hetzelfde probleem. Er was waarschijnlijk ergens een breuk in de kabel. Hij kon het niet oplossen maar het zou doorgezet worden naar de juiste afdeling.

Ik kreeg diezelfde dag een mailtje dat het doorgezet was en dat er binnen 3 werkdagen een reactie zou komen.

Ik hoorde niets en heb zelf bijna elke dag gebeld. 

Donderdag 22 februari ben ik gebeld door open dutch fiber om een afspraak te maken.

Zij zijn gisteren,  dinsdag 27 februari langsgeweest. De monteur wou eigenlijk alleen bij mijn kastje binnen kijken en constateerde dat het daar niet aan lag. Maar dat was 2 weken daarvoor al bekend.

Inmiddels had ik van mijn buren al begrepen dat er meer mensen in de straat met hetzelfde probleem te maken hebben. Ik heb hem daarom mee laten lopen langs een aantal buren.  Er is nog iemand gekomen en zij hebben samen gemeten dat er een probleem in een kabel zit , iets van 900 meter verderop.

Ze konden het niet oplossen en nu moeten we weer afwachten.

Er staat overigens nog steeds niet in de app of website dat er een storing is in dit gebied.

Ik begrijp best dat een storing voor kan komen,  maar ik zou toch wat meer gevoel voor urgentie vanuit Odido verwachten. En een terugkoppeling van de status zou ook fijn zijn. Nu bel ik er dagelijks zelf achter aan.

Ik ben overgestapt naar glasvezel omdat ik een stabiele internetverbinding wil hebben. In plaats daarvan zit ik al ruim 2 weken zonder verbinding en moet ik werken via een hotspot op mn telefoon. Dit heb ik nog nooit bij een andere provider meegemaakt. Dan gaan ze dezelfde dag een oplossing zoeken.

Wanneer wordt dit opgelost?

 

Hi @Reggie278, ik wil je zeker niet het gevoel geven dat we hier niet mee bezig zijn. Dit is namelijk niet het geval en we zijn hier achter de schermen druk mee bezig! In dit geval moet er veel geschakeld worden met de netwerkbeheerder. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de problemen die in het glasvezelnetwerk zelf zitten. Ik ben blij om te zien dat er nu geconstateerd is dat de oorzaak in de kabel zelf zit en dat ze nu ook weten waar deze precies zit.  De netwerkbeheerder zal dit zelf verder gaan oppakken om ervoor te zorgen dat deze kabel weer hersteld wordt, zodat iedereen weer gebruik kan gaan maken van de diensten. Wij hebben op dit moment nog geen nieuwe update van de netwerkbeheerder ontvangen, maar zodra we die krijgen zullen we jou hier zeker over informeren! 


Beste Nora,

dankjewel voor je antwoord. 

Ik hoop maar dat ze weten waar het precies zit. Die indruk kreeg ik niet helemaal. 

Maar er zijn nog minimaal 4 adressen die ook geen verbinding meer hebben. Ook zij krijgen weinig tot geen terugkoppeling. 

Het zou ook goed zijn als er wel op de website ook terug te vinden dat er een storing is.

Voor de toekomst wil ik wel meegeven dat het echt not done is dat er pas na 2 weken iemand van de glasvezelmaatschappij komt kijken terwijl er meerdere huishoudens zonder diensten zitten. Dat geeft niet het gevoel dat je als klant serieus wordt genomen. Ik hoop dat jullie hier intern wel iets aan gaan verbeteren.

Ik hoop dat het snel opgelost is, en dat ik (en de andere mensen uit de buurt) wel op de hoogte worden gehouden.


@Reggie278 Dank je wel voor je terugkoppeling.

Ik ben het met je eens dat wij dit beter kunnen communiceren, daarom ben ik gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Ik heb gezocht op jouw postcode gebied, maar voor zo ver ik kan/mag in zien zijn er geen andere meldingen. Ik kan dit daarom niet als een algemeen probleem beschrijven in ons storingstopic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Zou je eventueel kunnen vragen of jouw buurtgenoten zelf contact willen opnemen in dit topic? Dan kan ik de juiste adressen erbij pakken. 

Dan nu het belangrijkste nieuws, namelijk de update. Uit onderzoek is gebleken dat er waarschijnlijk graafschade is ontstaan, de netwerkbeheerder verwacht dat dit uiterlijk 5 maart is opgelost. 

Misschien is dit al aangeboden, maar ik wilde het toch nogmaals voorstellen. Indien je gebruik maakt van een Odido of BEN simkaart kan ik je een Unlimited Voucher sturen. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online, laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken?

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta klaar om verder te helpen! 

 


Beste Teresa,

dankjewel voor je reactie. Het is niet zo snel opgelost als ik zou willen, maar dan heb ik iig een indicatie.

Ik zal het doorgeven aan de buren waarvan ik weet dat ze storing hebben. 

Ik heb al een code gehad. Mocht ik nog nodig hebben dan laat ik het weten.

 


Hi @Nora van Odido ,

Het volgende is absoluut niet onaardig bedoeld! Het zijn oprechte vragen:
Je schrijft “we zijn hier achter de schermen druk mee bezig!”, waar betaan die werkzaamheden uit?
(Ik heb begrepen dat Odido niet veel meer kan doen dan een ticket aanmaken bij de netwerkbeheerder)
Dat “schakelen met de netwerkbeheerder” snap ik niet zo goed: Ik lees en ervaar dat Odido doorgaans wacht op een reactie van de netwerkbeheerder, en,  Odido raad klanten aan om zelf de netwerkbeheerder te bellen.

Met vriendelijke groet,
Paul
P.s. In mijn geval onderhoud ik zelf sinds augustus 2023 de contacten met ODF, niet ideaal wellicht maar wel zo effectief.


Hai @Nora van Odido,

Ik ben zo'n klant van Odido in dezelfde straat als @Reggie278. Op 12 februari in de middag heb ik de storing gemeld. Op Woensdag 14 februari is er een monteur geweest die constateerde dat er geen licht op de lijn zat. Hij heeft toen dezelfde dat een melding gemaakt dat de netwerkbeheerder er naar moest gaan kijken. Ik ben vanaf dat moment iedere dag gaan bellen omdat ik merkte door Odido niet op de hoogte te worden gehouden. Vanuit mijn perspectief gebeurde er helemaal niets.

Afgelopen vrijdag heb ik vernomen, nadat ik uiteraard weer heb moeten bellen, dat er graafschade aan de kabel is ontstaan en dat de verwachting is dat dat dinsdag 5 maart wordt gerepareerd. Daar hoop ik nu maar op. Drie weken zonder diensten, televisie, internet en telefoon, is echt geen pretje. Je collega's van de helpdesk hebben ons wel willen voorzien van een voucher voor ongelimiteerd internet maar aangezien wij beiden een Vodafone contract hebben bleek dat niet te werken. Er werd ons aangeraden dan maar een prepaid simkaartje te gaan kopen en die dan te stoppen in een oude telefoon of zo... Dan moet je die natuurlijk wel hebben…. TIP: Zorg dat je als Odido een modem met SIM, op korte termijn, kan aanbieden aan een klant. Dat is wel zo netjes!

Ik heb kosten moeten maken om te zorgen dat internet werd opgewaardeerd op de telefoon van mijn vrouw zodat zij, heel soms, toch een klein beetje televisie kon kijken. En de brandstofkosten die ik heb moeten maken omdat ik ten gevolge van deze storing niet thuis kon werken zal ik bij jullie gaan indienen.

Drie weken storing, zonder de garantie dat dit dinsdag zal worden opgelost, zonder enige service, is echt niet normaal en niet van deze tijd te noemen. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en wil dat ook nooit meer meemaken. Ik hoop dat Odido iets van deze feedback gaat gebruiken om de service beter aan te laten sluiten bij de behoeften van de klant.

Met vriendelijke groet,

Marc

P.S. Ik had via Odido vernomen dat er zeven storingen in de wijk waren. Een wijk die pas sinds november is aangesloten aan glasvezel. Wel vreemd dat je dat zelf niet kon vinden. Ik neem aan dat helpdeskmedewerkers een soortgelijke autorisatie hebben. Het is ook vreemd te noemen dat Odido de storingen zelf niet in kaart heeft en ziet dat modems op eenzelfde moment offline zijn gegaan. Een beschadiging aan een hoofdkabel lijkt dan toch wel voor de hand te liggen en voldoende reden om de storing te escaleren. Dat dit zolang heeft moeten duren en dat de klant jullie moeten attenderen op deze simultane storingen zegt mij dat jullie nog veel te verbeteren hebben.


@Marc H Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om te reageren in dit topic en je gevoel te uiten. 

Samen met jou hoop ik met heel mijn hart dat dit morgen zal zijn opgelost, dit is de datum die wij vanuit het netwerkbeheer hebben doorgekregen. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat zij zich aan hun woord zullen houden. 

Ik ben het eens met je feedback en hoop dat we dit in de toekomst kunnen implementeren. Ik ga dit in ieder geval intern doorgeven! 


Hai @Nora van Odido,

Ik kan je nu melden dat onze hoop vandaag niet heeft geholpen. Nog steeds geen verbinding. Wederom geen bericht van Odido. Wederom weer zelf gebeld en vernomen dat men wacht tot de netwerkbeheerder contact heeft gelegd met Odido… Dit is precies mijn frustratie. Afwachten gaat niet helpen. Ik mag toch verwachten dat Odido er alles aan doet om ons zo snel mogelijk weer aan een verbinding te helpen? We zijn nu de DRIE weken gepasseerd!


Hi @Marc H, het lijkt erop dat er graafschade geconstateerd is. De vermoedelijke oplosdatum stond op gisteren 5 maart. Echter zie ik na gister geen nieuwe update staan. Ik hoop in de loop van de week meer informatie voor je te hebben. Mijn excuses voor de wachttijden.


@Tommie van Odido of @Nora van Odido,

Maandag is het 4 weken dat ik voor het laatst diensten heb mogen afnemen. Maandag is de laatste kans dat jullie een oplossing gaan verzinnen of de boel repareren. Mijn geduld is op. Deze wanprestatie is onacceptabel.

De vele excuses die me continue aangeboden worden helpen niet. Het zijn loze woorden waar ik niets aan heb. 

Met vriendelijke groet,

Marc

 


Hoi @Marc H, ik weet dat je hier niet op zit te wachten maar sorry dat het al zolang duurt, dit is absoluut niet hoe ik het voor ogen heb! Heel graag had ik je een zinnige update gegeven, alleen heeft de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber nog weinig laten weten. Daarom ga ik nogmaals navraag voor je opstarten om zo extra druk te plaatsen op een snelle oplossing. 

Ik hoop voor je dat er alsnog snel een doorbraak komt!


Beste mensen van Odido, 

@Nora van Odido @Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Dit is natuurlijk geen service.

Dit gaat om jullie klanten die al 4 weken zonder enig product zitten. 

Het is belachelijk dat je als klant er zo achteraan moet zitten als er totaal geen product meer geleverd wordt.

Het is leuk dat jullie elke keer wijzen naar open dutch fiber, maar wij hebben een contract met jullie. Er moet gewoon voor een goede verbinding of voor adequate updates gezorgd worden.Elke medewerker die je spreekt zegt iets anders.

Het lijkt of jullie alleen maar je schouders ophalen en wijzen dat het vooral niet jullie schuld is. Elk gevoel voor urgentie ontbreekt. En het blijkt ook onmogelijk om iets van een tijdlijn te geven, dus ik heb na bijna een maand nog geen enkel idee wanneer dit opgelost gaat worden. En of het wel opgelost kan worden.

Dit geklooi was niet wat ik voor ogen had toen ik over ging stappen op glasvezel. Ik dacht een stabiele verbinding te krijgen.

Ik verwacht deze week een concrete oplossing, en uiteraard een vergoeding van de kosten / niet geleverde diensten.

 

 


Ik reageer hier ook even als klant in dit postcodegebied. Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik de afgelopen weken nog wel internet had en dus niet door de graafschade geraakt. Tot gisteren. Meerdere teams van Open Dutch Fiber in de wijk. Team 1 kon mij niets vertellen want “wij trekken alleen door naar de meterkast”. Team 2, 50 meter verderop, had het over een voedingskabel die gerepareerd moest worden en dat “met een paar uurtjes alles het weer moest doen”. Tot zover de communicatie binnen Open Dutch Fiber. En einde dag, je raadt het al, ook hier nog steeds geen signaal.

@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Dan nu mijn vragen; gezien het feit dat er duidelijk meerdere klanten de dupe zijn, is er al voldoende aanleiding om een algemene storingsmelding op de site te plaatsen? Is wel zo netjes toch?

Is er al kijk op de grootte van de problematiek? Is dit een kwestie van dagen of weken? Dan weet ik of ik kan thuiswerken of dat ik richting kantoor moet.

Theresa had het over, indien je gebruik maakt van een Odido of BEN simkaart ze een Unlimited Voucher kan sturen. Graag. Moet ik hier nog iets extra voor doen?

Alvast bedankt!

Groeten uit Purmerend,

Hildebrand


@Reggie278 @Hildebrand Ik begrijp jullie heel goed en ik houd jullie graag op de hoogte. Echter kan ik dat alleen in dit topic doen. 

Ik heb het gelijk nagevraagd, maar op dit moment is er nog geen update bekend over wanneer dit zal zijn opgelost. Ik heb dit topic nu opgeslagen in mijn persoonlijke agenda en zal een oogje in het zeil houden en een update plaatsen, zodra ik meer weet. 

Mocht je mij in de tussentijd nodig hebben, tag mij dan gelijk. Op die manier kan ik sneller met jullie schakelen. Mocht ik zelf niet aanwezig zijn dan helpen mijn collega’s natuurlijk gelijk verder! 

 

 


Dag @Teresa van Odido ,

Het lijstje van Odido medewerkers wordt hier steeds langer valt mij op.

Even een kleine update mijnerzijds. Ik ben zaterdag naar een Odido winkel gegaan en die konden mij gelukkig iets verder helpen. Met een Mifi (wel aangekocht maar krijg mijn geld terug na inleveren) en een SIM-card met onbeperkt data (wel abo maar wordt ontbonden zodra de verbinding het weer doet) kunnen wij weer eens “normaal” televisie kijken. Zij konden dus wel iets meer dan alleen maar lege excuses maken.

Gek dat de Odido winkel dat wel voor ons kan doen en jullie ons alleen maar in de steek laten.

Nog even dit:
Gisteren had ik Odido helpdesk weer aan de lijn. De medewerker verzekerde mij dat hij mij vandaag om 18:00 uur zou terugbellen nadat hij Open Dutch Fiber had gebeld. Wat denk je? Niet teruggebeld.. En dat is zeker niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Kennelijk zijn afspraken niet iets om je aan te houden.

 


Gisterochtend was Guidion hier om alles na te lopen. Conclusie: probleem ligt buitenshuis en moet door de buitendienst opgepakt worden.

Vanmorgen met Odido helpdesk gekeken of het correct was doorgezet. Dit bleek niet het geval, gelukkig kon de helpdeskmedewerker het direct doorzetten met de verwachting dat het vandaag in de wijkcentrale opgelost zou worden.

Helaas, we hebben nog wat geduld nodig. Wel een dikke duim voor de helpdeskmedewerker die ik vanmorgen sprak, helder en doeltreffend.


Gisterenmiddag gehoord dat Open Dutch Fiber verwacht de boel morgen te repareren. Dat konden ze vanwege een in de weg staande auto afgelopen woensdag niet doen. Ik wist dat zoals gezegd gisterenavond. Dit ter info.


En blijkbaar klopt het, want sinds ongeveer 13:00 weer werkende diensten.

Fijn weekend allemaal!


Inderdaad! Gelukkig is de boel (eindelijk) gerepareerd. Morgen staat er een ritje naar Odido (winkel) gepland en een belletje om de gemaakte kosten te declareren en abogeld van de afgelopen 4,5 week terug te laten betalen.

Heel veel dank aan de Odido winkel verkoper. Hij zag het probleem heel goed en heeft er alles aan gedaan om het probleem dragelijk te maken. HULDE!


Wij hebben hier nog steeds last van internetstoring. Bij ons is het nog niet verholpen. 

De monteur was vanmiddag geweest. De werkwijze was hetzelfde. Ook een werkbon uitgeschreven. Maar vreemd dat het bij een deel van de straat is opgelost en bij een ander deel nog niet. Je zou toch denken dat er gelijk kan worden nagekeken of er nog meer meldingen zijn in dezelfde straat en dat gelijk oppakken. 

Wij hadden hier sinds drie dagen last van. Ik hoop dat dit maandag kan worden opgelost. 


@Sha2 

Dat is vervelend! Ik weet als geen ander hoe het is om geen internet, tv, en telefoon te hebben voor langere tijd. Je zegt dat dit speelt sinds 3 dagen? Dan lijkt het misschien niet gerelateerd te zijn aan de grote storing? Daar hebben we bijna 5 weken mee gezeten. Het enige wat je kan doen is er achteraan blijven zitten en informeren in de buurt of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Ik hoop dat de storing bij jou snel opgelost zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Marc


@Marc H Super fijn om te lezen dat de verbinding eindelijk is hersteld, dank je wel voor je geduld! 

Ik had het graag sneller opgelost gezien, maar ik inderdaad hulde aan mijn collega van de Odido Shop die jou zo goed heeft geholpen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om de compensatie voor je in orde te maken. Echter zie ik dat dit al een lopende zaak is. Zodra er uitsluitsel is, zul je hier bericht over terug ontvangen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets kan doen? 

@Hildebrand Fijn dat het is opgelost! Ik heb de vergoeding gelijk voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

@Sha2 Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn om te lezen dat er al een monteur is langs geweest. Ik ben gelijk gaan kijken en zie gelukkig dat alle bevindingen zijn teruggekoppeld aan onze technische dienst. Zij zullen schakelen met de netwerkbeheerder om dit voor je op te lossen.  

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen?


Het is nu meer dan een week geleden en we hebben nog steeds geen internet thuis. 


Hi @Sha2, ik zie dat we gisteren een update hebben ontvangen. Open Dutch Fiber heeft geprobeerd contact met je te krijgen maar zonder succes. Ik vermoed daarom dat je contact gegevens mogelijk zijn gewijzigd. Klopt dat? Zou je mij via een privébericht de juiste gegevens (06-nummer en e-mailadres) willen sturen? Dan informeer ik de technische dienst weer. Dankjewel!


Ik heb je een bericht gestuurd, maar ik ben nog steeds niet gebeld. 


Reageer