Al meer dan 2 weken geen internet en service ho maar!

  • 6 April 2024
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds vrijdag vrijdag 22 maart hebben wij ineens geen internet meer. We bellen vervolgens met de klantenservice en moeten aangeven wat we op de ONT en de modem zien. Op de ONT zagen we alleen power en pon branden, datalampje is uit. Op de modem zien we geen internetbolletje, of een rode. Dit weten we inmiddels niet meer. De klantenservice geeft na tests en een herstart aan het niet op te kunnen lossen en schakelt Guidion in.
 

Een overzicht van de gebeurtenissen:

 

  • op zondag 24 maart komt er een Odido-monteur langs. Deze geeft aan dat de Nokia ONT (deze zit tussen de glasvezelaansluiting en de Zyxel-modem) defect is en dat hij een nieuwe voor ons bestelt, deze komt dan de volgende dag met de post aan en kunnen we zelf verwisselen;
  • op maandag 25 maart komt er geen nieuwe ONT;
  • op dinsdag 26 maart bellen wij met de klantenservice om te vragen naar de stand van zaken. Er wordt aangegeven dat we een afspraak kunnen inplannen voor de komst van een monteur en dit doen we dus ook;
  • op woensdag 27 maart komt er - dachten we - een monteur van Odido bij ons langs, met de ONT. Dit blijkt niet het geval: het is een monteur namens de netwerkbeheerder met de opdracht van Odido om de glasvezelverbinding/-aansluiting te controleren. Hij constateert niets (maar we weten ook niet of hij überhaupt de glasvezelverbinding heeft gecontroleerd en zo ja wat daarvan de uitkomst is), vraagt aan ons wat de Odido-monteur van zondag had aangegeven waarop wij dus zijn conclusie vertellen dat er een nieuwe ONT nodig is. Hij geeft vervolgens aan dat hij dit ook vermoedt en dus ‘voor niks langs te zijn gekomen’ en vertrekt.
  • we bellen na het vertrek met de monteur, dus op 27 maart, met Odido. We krijgen te horen dat de netwerkbeheerder nog terugkoppeling moet geven en dat wij daarop moeten wachten.
  • op vrijdag 28 maart bellen we wederom met de klantenservice: de terugkoppeling van de netwerkbeheerder is er nog steeds niet en op dat moment geven we aan dat we het zat beginnen te worden. Kan er niet gewoon een nieuwe ONT opgestuurd worden? Waarom is het zo moeilijk? Ons werd beloofd dat de nieuwe ONT opgestuurd zou gaan worden.
  • in de dagen tot aan donderdag 4 april hebben we op de ONT zitten wachten. Diverse keren contact gehad met de klantenservice omdat het kastje niet kwam op de dagen dat het elke keer werd beloofd. Kortom we zijn dus meerdere malen verkeerd geïnformeerd, maar a la. 
  • op donderdag 4 april verwisselen we de ONT voor de nieuwe. Het powerlampje brandt, het pon-lampje knippert groen en het datalampje is geel. Het datalampje knippert heel af en toe vrij snel. Ook stellen we een rood internetbolletje vast op de modem. Nog steeds geen internet dus.
  • we bellen donderdag 4 april weer met de klantenservice. We krijgen te horen dat we niks zelf hadden mogen plaatsen: nieuwe informatie voor ons. De medewerker belooft een monteur langs te zullen sturen. We krijgen binnen 24 uur een sms of mail om een afspraak te plannen.
  • we bellen vrijdag 5 april met de klantenservice omdat we nog niks hebben gehad. Een medewerker geeft vervolgens aan dat er helemaal geen opdracht voor Guidion is uitgezet, dus vandaar dat we niks kregen. Deze medewerker belooft ons vervolgens om 2 monteurs langs te sturen: 1 van/namens Odido en 1 van de netwerkbeheerder. Ook gaf de medewerker aan dat de monteurs op zaterdag 6 april (vandaag dus) tussen 12 en 4 langs zouden komen. 
  • we bellen vandaag weer met de klantenservice ter controle en krijgen doodleuk te horen dat er niks is ingepland. We krijgen ook te horen dat Odido - blijkbaar - nog steeds op de terugkoppeling van de netwerkbeheerder wacht.

Odido: we zijn het zat. Er worden continu beloftes gedaan die niet worden nagekomen. Dat er een storing kan optreden snappen we en is niet erg, maar de manier waarop er met ons is omgegaan is niet oke. En het geeft ons ook niet het vertrouwen dat het - als het zo doorgaat - op korte termijn wél opgelost gaat worden.

 

Wie kan ons helpen?!  

Teresa van Odido 26 dagen geleden

Welkom op onze Community! @jvrbn 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten! Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. In het ticket zie ik een notitie staan van de technische dienst  waar in zij aangeven te wachten op de netwerkbeheerder. Uiteraard ga ik hier graag voor je achteraan. Echter kan ik nu niet zoveel gezien het weekend is. Ik heb daarom gelijk dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda en kom hier morgen over bij je op terug! Ik verwacht zo tegen het einde van de ochtend. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik sta klaar om verder te helpen, alvast bedankt voor je geduld! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @jvrbn 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten! Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. In het ticket zie ik een notitie staan van de technische dienst  waar in zij aangeven te wachten op de netwerkbeheerder. Uiteraard ga ik hier graag voor je achteraan. Echter kan ik nu niet zoveel gezien het weekend is. Ik heb daarom gelijk dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda en kom hier morgen over bij je op terug! Ik verwacht zo tegen het einde van de ochtend. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik sta klaar om verder te helpen, alvast bedankt voor je geduld! 

Reputatie 6
Badge +2

@jvrbn Zoals beloofd ben ik er vandaag gelijk voor je achteraan gegaan!

Echter geven mijn collega’s van de technische dienst aan nog steeds te wachten op de netwerkbeheerder. Op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer zij klaar zijn met de herstelwerkzaamheden. 

Ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, maar weet in ieder geval dat wij er boven op zitten. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Beste Teresa,

 

Dank voor uw reacties, echter klopt het gewoon niet wat er hier is gebeurd en door (de technische dienst van) Odido wordt gezegd.

 

Omdat de technische dienst van Odido (en u ook) blijkbaar een afwachtende houding aanneemt ten opzichte  van de (terugkoppeling van de) netwerkbeheerder ben ik zelf maar met Allinq gaan bellen. Nog binnen het uur stond hier dezelfde monteur (als van 27 maart jl.) op de stoep en hij is inmiddels net weg.
 

Wat blijkt? De oude ONT is stukgegaan (vette pech) en de nieuw ontvangen ONT is nooit geactiveerd/aangemeld. Jullie technische dienst had het serienummer van de ONT door moeten geven aan in mijn geval Delta Fiber. Dat is niet gebeurd en als dit niet gebeurt dan kun je wel een nieuwe ONT opsturen, maar zal die nooit gaan werken. De netwerkbeheerder heeft dit nu zelf met Delta Fiber geregeld (een telefoongesprek van enkele minuten) dus het is nu opgelost.

 

Dan nog even over de terugkoppeling die de netwerkbeheerder nog zou moeten doen aan de technische dienst: deze is op dezelfde dag, dus 27 maart jl., nog gedaan inclusief rapportage met foto’s waaruit blijkt dat er niks mis is met de glasvezelverbinding, waarna Allinq de boel heeft gesloten. Dus de technische dienst kletst maar wat.

 

Ik ontvang graag een creditfactuur voor de periode 22 maart tot en met vandaag (8 april 2024) dat ik geen diensten heb gehad conform https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/geld-terug-bij-storing-internet-televisie-telefoon en tevens een redelijke compensatie voor de tijd en energie die ik kwijt ben aan het vele bellen + reizen naar mijn werk op de dagen die ik anders thuis had kunnen werken. Voor jullie informatie praten we dan over dik 3 uur per dag en 260 kilometer voor een retour. 
 

Tot slot hierbij de mededeling dat ik ervan uitga dat de internetverbinding gedurende de resterende contractperiode onverstoord blijft werken, bij gebreke waarvan Odido wederom in verzuim is, ik het contract zal ontbinden + vervangende schadevergoeding zal vorderen voor de eventueel extra abonnementskosten die ik bij een andere provider kwijt ben. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben erg blij om te horen dat het inmiddels opgelost is @jvrbn!

De vergoeding van 22 maart tot en met 8 april kan ik voor je vergoeden, echter kan ik tijd en reiskosten niet voor je vergoeden. Wel kan ik één van je wifipunten gratis maken of je een zenderpakket aanbieden van drie maanden (exclusief Viaplay en het premium pakket).  

Beste Tommie,

 

Dank voor je bericht. Telefonisch hebben we een symbolische 25 euro gecrediteerd gekregen vanwege de diverse keren dat we feitelijk onjuist zijn geïnformeerd (voorbeeld: toezegging komst monteurs, teruggebeld worden door klachtbehandelaar etc). Daarnaast hebben we een compensatie gekregen voor de periode dat we niet van de diensten gebruik hebben kunnen maken. 
 

We maken daarnaast graag van jouw aanbod gebruik om één van de wifi-punten niet meer te factureren, voor ons onder de noemer het ongemak dat we van dit alles hebben gehad (reiskosten, tijd en energie aan bellen). Hiermee sluiten we het dan af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jvrbn, bedankt voor de terugkoppeling. Blij om te horen dat er een compensatie geregeld is! Ik heb één van de wifipunten gratis gemaakt voor je. Hopelijk kan ik je daarmee nog iets meer tevreden stellen. Ik wens je nog een prettige middag.

Reageer