Skip to main content

Ben 2 weken klant bij Odido. 

Vorige week Maandag was er de landelijke storing. Lag hij er 1 dag uit. 

Vorige week woensdag einde dag ging hij er weer uit. Sindsdien ligt hij er uit. 

Donderdag komt er een monteur langs die zegt dat hij niks kan doen omdat het een probleem in de centrale is. Er is een “ticket” doorgezet. 

Vrijdag komt het internet op voor 5 minuten en gaat er terug uit. Opnieuw wordt er een ticket aangemaakt. Feedback nieuwe T-Mobile TV

Vandaag vertelt Odido me om KPN netwerk te bellen omdat zij het ticket moeten uitvoeren. KPN Netwerk gebeld, en die zeggen me dat er geen ticket is. Daarna Odido gebeld, waarbij de medewerker het opnieuw doorzet naar de “backend”. 

Ik ben ten einde raad. De medewerkers zijn allemaal vriendelijk, maar we komen niet verder dan het doorzetten naar de backend. Van de “back-end” hoor ik niks. Geen communicatie over wat wel of niet in de achtergrond gebeurd. 

Is dit normaal voor Odido? Ik zit nu vast aan een jaar contract, maar kan zo niet van huis uit werken. Het weekje gratis mobiel internet zou mooi zijn mocht de verbinding goed zijn. 

@Teresa van Odido Kan er iemand helpen? 


Ja ik ben er wel een beetje klaar mee als dit niet heel snel opgelost wordt ga ik terug naar KPN.


Hi @christophrooms, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst hier net mee bezig zijn geweest voor je! Zij geven aan dat je nu weer online moet zijn, en ook ik zie in mijn meting dat alles weer zou moeten werken! Wil je me laten weten of bij jou ook alles weer werkt zoals het zou moeten? 


Hi @christophrooms, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst hier net mee bezig zijn geweest voor je! Zij geven aan dat je nu weer online moet zijn, en ook ik zie in mijn meting dat alles weer zou moeten werken! Wil je me laten weten of bij jou ook alles weer werkt zoals het zou moeten? 

Het heeft even geduurd maar blij dat ze het hebben kunnen oplossen! Het werkt inderdaad weer. Dank je voor jouw hulp


@christophrooms Super fijn om te lezen dat alles weer naar behoren werkt! 😀 

Ik heb gelijk de compensatie voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, laat het dan gelijk weten. Mijn collega’s en ik staan altijd klaar om je verder te helpen! 


@Teresa van Odido Ik zit terug met hetzelfde probleem. Ik heb een beetje het gevoel dat het hetzelfde probleem is laatste keer en zit wederom in het midden van Guideon, KPN en Odido. 

Laatste keer is het na jullie tussenkomst gewoon opgelost aan jullie kant. Is het mogelijk om me te helpen om dit gecontroleerd te krijgen? Dank.


Hi @christophrooms, ik zie dat hier inderdaad een nieuw ticket voor je is doorgezet. De laatste update die ik hier heb staan is dat de monteur van KPN heeft aangegeven dat aan hun kant alles goed staat en deze heeft dit weer doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst zodat zij verder kunnen zoeken naar de oorzaak. Zij zullen hier na het weekend mee verder gaan voor je. Ik hoop dat we de oorzaak snel kunnen achterhalen en het nu definitief voor je op kunnen lossen. Zodra er meer bekend is, laat ik je dit gelijk weten! 


@Nora van Odido @Teresa van Odido 

 

12 dagen later en het probleem is nog steeds niet opgelost. Vorige Maandag is  Guidion nog es langs geweest en vandaag KPN wederom langsgeweest. 

Wederom hetzelfde spelletje. Guidion zegt dat KPN het moet oplossen en KPN zegt dat Odido het moet oplossen. 

Ik ben ten einde raad. Kunnen jullie me AUB helpen? Kunnen jullie AUB met Guidion en KPN praten? 

Wat zijn de opties om mijn contract kosteloos te verbreken als jullie er echt niet uitgeraken? 

 

 

 


Hallo @christophrooms Ik ga je topic extra onder de aandacht brengen van de moderators. Geen garantie maar doe mijn best.

 


Morgen komt Guidion langs. Weet niet of dat het gaat oplossen, we zien wel.

Ik weet wel dat KPN zelfde zegt als laatste keer. Het probleem zit bij iemand die op zelfde unit in de Odido centrale zit aangesloten als ik. 

2 maanden geleden is dit opgelost zonder een monteur langs te sturen. Kunnen jullie zien hoe het 2 maand geleden is opgelost?


Hey @christophrooms, we hebben Guidion aangestuurd om een XGS-PON te plaatsen in plaats van een GPON, dit moet het oplossen!

2 maanden geleden heeft de onderaannemer het opgelost. Die tickets kan ik niet bekijken voor meer details.


Het probleem is opgelost met de installatie van een XGS-PON. Dank voor de hulp!


Blij om te horen dat het opgelost is @christophrooms, ik wens je nog een prettige dag! 


Reageer