Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds 3 september zitten wij al zonder internet. De communicatie hierover vanuit jullie is ontzettend slecht. Ik moet elke keer opnieuw bellen voor de s.v.z. Vervolgens wordt er mij meerdere keren beloofd dat ik door jullie wordt teruggebeld over het vervolg zodat ik niet telkens erachter aan moet en opnieuw het hele verhaal moet doen. Dit wordt dan niet gedaan. Ook zou ik een mail krijgen over iets met delta (geen idee wat dit is) maar ook deze heb ik niet ontvangen. 

4 september is de eerste monteur geweest. Hij gaf aan dat op de route naar de kast buitenshuis waar het signaal op stond was gegraven, grote kans dat er een kabel was geraakt zei hij. Hij zou de graafploeg aansturen maar ik heb nooit gehoord of dit is gebeurd of niet. Het signaal is daarna op een andere kast in een andere straat gezet. In het verleden heeft dit (signaal op andere kast zetten) heel veel gedonder gegeven waarbij we 2 maanden geen internet hadden. Het voelt nu als een herhaling van zetten uit het verleden.

Ik heb al meerdere keren gevraagd om duidelijkheid of er gecontroleerd is of er niet een kabel is geraakt en of dat niet het probleem is (wat de 1e monteur aangaf). Jullie maken notities van deze vraag maar ik krijg er nooit een antwoord op. 

Mijn geduld raakt nu wel een beetje op en ik ervaar dat bellen hierover geen zin heeft: ik krijg elke keer een ander aan de telefoon, ik moet het verhaal elke keer opnieuw doen, sta soms lang in de wacht en wordt dan vergeten, afspraken worden niet nagekomen, wordt soms van het kastje naar de muur gestuurd (odido wijst naar KPN en andersom). Vandaar dat ik het nu via deze route probeer.

 

Ik hoop dat iemand bovenstaande serieus neemt en pro-actief gaat oppakken. 

 

Met vriendelijke groet

Hoi ben ik weer, 

 

De afspraak met de monteur staat 17 november gepland. Ik hoop dat het dan eindelijk kan worden opgelost.

Ik kreeg vandaag een mail en app-bericht van internet on demand dat het internet weer zou werken en dat ik de 4g router moet terugsturen. De 4 router is ook al buiten werking gezet. We zitten nu dus weer zonder internet.

 

Ik ben al langer dan een 1.5 uur telefonisch bezig met de klantenservice (geen overdrijving). Daar ging een boel mis. Ik had collega 1 aan de telefoon, zij ging overleggen met collega’s van een ander team om het tijdelijke internet te verlengen met een maand zonder kosten. Zij zou me in de wacht zetten en bij me terugkomen. Na een kwartier in de wacht kreeg ik opeens collega nummer 2 aan de lijn die van niks wist. Er was geen overleg geweest tussen collega 1 en 2. 

Collega 2 zou ook overleggen met andere mensen, mij in de wacht zetten en daarop terugkomen. Zij klikte mij per ongeluk weg. (Ze heeft me later wel netjes teruggebeld). Ik had ondertussen opnieuw gebeld en kreeg collega nummer 3 aan de lijn. Hij heeft me doorverbonden met de technische dienst Marcel. Marcel heeft er veel moeite in gestopt (dat was fijn!) en overlegd met collega’s. Hij gaf aan dat een collega van hem mij binnen 5 minuten zou terugbellen en dat hij het meteen zou kunnen oplossen (dat wil zeggen 4g router meteen verlengen en weer werkend krijgen zodat we weer internet hebben). Die collega heeft mij nog niet gebeld.

 

Al met al was bovenstaande vrij frusterend. De tijd die erin zit + 10 keer herhalen wat je postcode en dergelijke is + de wachtmuziek die erg irritant is en vaak toch wordt afgespeeld + weer het verhaal opnieuw herhalen + het feit dat er weer iets is misgegaan (een mail dat het internet zou werken terwijl er net een afspraak met de monteur is gemaakt en de 4g router die niet meer werkt). 

Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?

 

 


Hoi ben ik weer, 

 

De afspraak met de monteur staat 17 november gepland. Ik hoop dat het dan eindelijk kan worden opgelost.

Ik kreeg vandaag een mail en app-bericht van internet on demand dat het internet weer zou werken en dat ik de 4g router moet terugsturen. De 4 router is ook al buiten werking gezet. We zitten nu dus weer zonder internet.

 

Ik ben al langer dan een 1.5 uur telefonisch bezig met de klantenservice (geen overdrijving). Daar ging een boel mis. Ik had collega 1 aan de telefoon, zij ging overleggen met collega’s van een ander team om het tijdelijke internet te verlengen met een maand zonder kosten. Zij zou me in de wacht zetten en bij me terugkomen. Na een kwartier in de wacht kreeg ik opeens collega nummer 2 aan de lijn die van niks wist. Er was geen overleg geweest tussen collega 1 en 2. 

Collega 2 zou ook overleggen met andere mensen, mij in de wacht zetten en daarop terugkomen. Zij klikte mij per ongeluk weg. (Ze heeft me later wel netjes teruggebeld). Ik had ondertussen opnieuw gebeld en kreeg collega nummer 3 aan de lijn. Hij heeft me doorverbonden met de technische dienst Marcel. Marcel heeft er veel moeite in gestopt (dat was fijn!) en overlegd met collega’s. Hij gaf aan dat een collega van hem mij binnen 5 minuten zou terugbellen en dat hij het meteen zou kunnen oplossen (dat wil zeggen 4g router meteen verlengen en weer werkend krijgen zodat we weer internet hebben). Die collega heeft mij nog niet gebeld.

 

Al met al was bovenstaande vrij frusterend. De tijd die erin zit + 10 keer herhalen wat je postcode en dergelijke is + de wachtmuziek die erg irritant is en vaak toch wordt afgespeeld + weer het verhaal opnieuw herhalen + het feit dat er weer iets is misgegaan (een mail dat het internet zou werken terwijl er net een afspraak met de monteur is gemaakt en de 4g router die niet meer werkt). 

Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?

 

 

*19 november komt de monteur langs


@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido  Kan ik z.s.m. een reactie tegemoet zien? Ik wacht al een hele dag en ik heb niet zo veel zin om weer 2 uur aan de telefoon te hangen. 

 


Hey ​@Nathalia1, ik zie dat het 4G modem inmiddels verlengd is tot eind november. Werkt hij ook weer? 


Hey ​@Nathalia1, ik zie dat het 4G modem inmiddels verlengd is tot eind november. Werkt hij ook weer? 

Nee hij brand nog rood. 


De simkaart is wel actief ​@Nathalia1, heb je hem al gereboot en de simkaart opnieuw erin gestopt? 


De simkaart is wel actief ​@Nathalia1, heb je hem al gereboot en de simkaart opnieuw erin gestopt? 

Heb ik net gedaan, nu werkt die weer! Bedankt!


Hoi,

 

Het internet werkt nog steeds niet. 18 december komt er weer een monteur van KPN.

De 4g router was uit mijn hoofd verlengd tot 12 december. Willen jullie ervoor zorgen dat dit nog een keer (ruim) verlengd wordt? En daarbij ook checken of het echt goed is gegaan zodat we niet weer opeens zonder internet zitten en daar opnieuw over contact moeten opnemen?

 

Alvast bedankt!


@Nathalia1 Tuurlijk! Ik heb dit meteen voor je gecontroleerd en zie inderdaad dat het 4G-modem is verlengd tot 19-12-24. Geen zorgen! Dit zal automatisch worden verlengd indien nodig. 

Laat je het weten als ik in de tussentijd nog ergens mee kan helpen? Ik sta voor je klaar!


@Teresa van Odido,

Bedankt voor de reactie. Daar hoef ik dan dus niks voor te doen? Want de vorige keer kreeg ik opeens een mail dat het internet zou werken en is meteen de 4g router buiten werking gezet. Het verlengen ging toen dus niet automatisch en hoe het de vorige keer ging wil ik nu voorkomen.

Ik ben ook benieuwd wat de monteur woensdag komt doen. Ik heb van een ander monteur begrepen dat er wat gedoe was over koper/glasvezel. Wat is de laatste informatie?


Hoi ​@Nathalia1, dit klopt helemaal! Je hoeft niks hiervoor te doen. Daarnaast is dit een afspraak met de externe netwerkbeheerder. Zij zullen dit op locatie oplossen! Groetjes, Ishana


Hoi,

 

Goed nieuws, het internet doet het eindelijk weer!

Met wie kan ik contact opnemen voor de vergoeding (of wie neemt contact met mij op). Eerder werd telefonisch gezegd dat er bij uitzonderingen zoals deze (gezien de duur en het proces) een passende vergoeding kan worden gegeven, (dus niet alleen de wettelijke vergoeding). 


Je hebt een vervangende internet verbinding gehad met een 4g modem. Dus wettelijke vergoeding is eigenlijk niet nodig. Maar ik denk dat Odido zowel de vergoeding gaat toekennen en je het 4g modem als extra compensatie gaat toekennen. Wacht even een moderator af, ze zijn beperkt aan het werk de komende 2 weken.


Hoi ​@Nathalia1, fijn om te horen! Ik heb meteen een gepaste vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je alvast hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana


Reageer