Skip to main content

Hi allen,

Al 8 dagen heb ik nauwelijks verbinding thuis. Ik bel al 8 dagen met Odido, maar helaas zonder resultaat. Iedere keer voert de Technische dienst op afstand een standaard lijnmeting uit en geeft aan dat de lijn is hersteld. En dat ik internet heb. Dat klopt dus niet. Ik geef al 8 dagen dat het hoogstwaarschijnlijks aan mijn (oude) T50 modem ligt. Die lampjes van mijn modem knipperen nauwelijks. Meerdere keren harde reset gedaan, maar tevergeefs. Ik heb daarom meerdere malen om een monteur gevraagd, zodat die op locatie het probleem kan analyseren. En dus niet op afstand wat de afgelopen 8 dagen is gebeurd. Wat ik overigens niet begrijp is dat er bij de backoffice geen lampje gaat branden na het aantal keer herstellen van de lijn en dat ik als klant telkens aangeef dat het probleem niet is opgelost. Helaas was ik genoodzaakt om ook een klacht in te dienen, maar ook daarop ontvang ik geen respons. Ik heb nog ADSL, omdat glasvezel nog niet is aangelegd in mijn wijk. Anders was ik uiteraard overgestapt. Wie o wie kan mij helpen? Ik hoop ook dat iemand van Odido meeleest. Dit duurt namelijk heel lang. Alvast bedankt!

Hallo @AM84 

Is het modem aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten? Deel er eventueel een foto van.


Bedoel je dit punt?


Of dit punt?


 


Dit heb ik dus al 8 dagen. Modem werkt niet goed. Geen verbinding met tv en Wifi. Op mobiele apparaten staat dan Verbonden zonder Internet. Maar toch beweert de Technische dienst (backoffice) op afstand dat het internet prima werkt. De lijnen worden zoals reeds vermeld al dagen op afstand hersteld, maar luisteren naar de klant komt niet binnen. 


Dit soort berichten krijg ik bijna dagelijks binnen.  Dit bericht is van ong. 2 uurtjes geleden. Het lijkt alsof de backoffice telkens case by case werkt en niet de rode draden oppakken en dan adequaat handelen. 


Kan iemand van Odido mij nog helpen?

Alvast bedankt!


@Waqqas

 

Heb jij toevallig een oplossing voor mijn probleem met het internet?


Of dit punt?

@AM84 kun je het modem eens op dit punt aansluiten dmv een telefoonkabel van ongeveer 1 meter lang? Je bent dan direct aangesloten op het KPN ISRA punt.

Nu heb je een bridge tap (aftakking naar een andere aansluitpunt) en dit kan voor problemen zorgen met de verbinding.


@Waqqas 

Bedankt voor je snelle reactie. 

Helaas is dat niet mogelijk. De meterkast is niet in mijn woning. Staat verderop in de gang. 

Maar ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn internet. Sinds 9 dagen wel.

Kan er geen monteur komen om te kijken wat er aan de hand is? Wellicht is er een kabeltje los of verkeerd geplaatst op de lijn in de wijkcentrale. Of het kan ook aan mijn modem liggen? Ik weet dat niet.

Ik bel al dagen met de klantenservice en vraag om een monteur, maar er wordt geen gehoor aangegeven.  Het enige wat gedaan wordt is een standaard lijnmeting op afstand. En dan krijg ik telkens een mail (zie vorig bericht) dat het probleem is opgelost. Dat is helaas niet het geval.

Ik ervaar namelijk echt veel problemen. 


@Tommie van Odido

Zou je aub ook willen meedenken met mijn probleem?  Alvast bedankt!

@Waqqas 

Ik wil je absoluut niet passeren, maar ik probeer hulp van alle kanten te vragen. Jouw moeite wordt uiteraard enorm gewaardeerd. Bedankt voor je begrip.


Reageer