Ik kamp al sinds donderdag met een probleem zonder internet.
In de middag constateerde ik dat mijn internet down was en toen ik thuis was ben ik gelijk op onderzoek uitgegaan, ik zit zelf in de IT dus weet heel goed waar ik het moet zoeken. Ik kwam er snel achter dat mijn router geen extern IP adres ontving, dus wat doe je dan glasbox uit en aanzetten, daarna geen resultaat. Servicedesk gebeld, mocht ook niet baten die konden ook niet bij mijn verbinding komen.
Vrijdag eind van de ochtend kreeg ik een monteur planning en kon gelukkig die middag nog een monteur langs laten komen, die heeft de glasbox (het donkergrijze kastjes) vervangen ,maar ook dat bood geen resultaat. Daarna weer met Odido gelend, en er bleek niks gedaan te kunnen worden afhankelijk van de netbeheerder (KPN dus). Heel het weekend zonder internet en gedoe met mobiele hotspots, dat is een ramp!
Maandag ochtend maar weer gebeld, ja meneer er is vrijdag een monteur langs geweest en daarna kan het nog 3 werkdagen duren, woensdag dus uiterlijk. Het is nu maandag bijna einde van de werkdag en nog steeds geen internet! Ik overweeg serieus terug te gaan naar KPN want dan is ook het netwerkbeheer belegd bij dezelfde leverancier en maar hopen dat ze daar wat sneller werken.
Echt 5 dagen zonder internet is in 2024 echt onnodig in mijn ogen!