Al 5 dagen zonder glasvezel internet Apeldoorn

  • 26 February 2024
  • 37 reacties
  • 418 Bekeken

Ik kamp al sinds donderdag met een probleem zonder internet.

In de middag constateerde ik dat mijn internet down was en toen ik thuis was ben ik gelijk op onderzoek uitgegaan, ik zit zelf in de IT dus weet heel goed waar ik het moet zoeken. Ik kwam er snel achter dat mijn router geen extern IP adres ontving, dus wat doe je dan glasbox uit en aanzetten, daarna geen resultaat. Servicedesk gebeld, mocht ook niet baten die konden ook niet bij mijn verbinding komen.

Vrijdag eind van de ochtend kreeg ik een monteur planning en kon gelukkig die middag nog een monteur langs laten komen, die heeft de glasbox (het donkergrijze kastjes) vervangen ,maar ook dat bood geen resultaat. Daarna weer met Odido gelend, en er bleek niks gedaan te kunnen worden afhankelijk van de netbeheerder (KPN dus). Heel het weekend zonder internet en gedoe met mobiele hotspots, dat is een ramp!

Maandag ochtend maar weer gebeld, ja meneer er is vrijdag een monteur langs geweest en daarna kan het nog 3 werkdagen duren, woensdag dus uiterlijk. Het is nu maandag bijna einde van de werkdag en nog steeds geen internet! Ik overweeg serieus terug te gaan naar KPN want dan is ook het netwerkbeheer belegd bij dezelfde leverancier en maar hopen dat ze daar wat sneller werken.

Echt 5 dagen zonder internet is in 2024 echt onnodig in mijn ogen!

 

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @mvdburg 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je verhaal uit te typen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de technische dienst. Zij zijn druk aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik snap goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, toch wil ik je graag bedanken voor je geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @mvdburg 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je verhaal uit te typen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de technische dienst. Zij zijn druk aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik snap goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, toch wil ik je graag bedanken voor je geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

Welkom op onze Community! @mvdburg 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je verhaal uit te typen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de technische dienst. Zij zijn druk aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik snap goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, toch wil ik je graag bedanken voor je geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

 

Bedankt voor je antwoord, nee het is voornamelijk afwachten. Ik vind dat je als klant weinig meekrijgt wat de status is. Als je de servicedesk belt kunnen ze eigenlijk ook niks, die kunnen niet zien wat de netwerkbeheerder aan het doen is!

@Teresa van Odido  ik heb net weer gebeld met de Servicedesk, het is inmiddels woensdag en ik vrees dat iK morgen nog steeds zonder internet zit.

Kan je uitzoeken waarom dit echt zo lang moet duren?

Zelfde probleem hier … nu 1 week zonder internet. Helpdesk zijn vriendelijk maar kunnen niet meer aanbieden dan een ticket aan te maken. Verder geen updates van Odido. 

Zelfde probleem hier … nu 1 week zonder internet. Helpdesk zijn vriendelijk maar kunnen niet meer aanbieden dan een ticket aan te maken. Verder geen updates van Odido. 

Ongelovelijk ik snap niet waarom zoiets zolang moet duren als ze je willen aansluiten zijn ze er als de kippen bij  

Reputatie 5
Badge +4

Hi @mvdburg ik ben met je mee gaan kijken en ik zie dat de netwerkbeheerder nu aangestuurd is zodat ze dit voor je kunnen gaan oplossen. Doordat wij constant met de netwerkbeheerder moeten schakelen, is dit een proces wat niet gelijk dezelfde dag opgelost kan worden. Wij kunnen ook alleen de updates doorgeven die de netwerkbeheerder aan ons zelf doorgeeft. Zij zijn hier hard mee bezig voor je! Mocht het zijn dat de netwerkbeheerder bepaalde werkzaamheden bij je thuis moet uitvoeren, dan zullen zij contact met je opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. Wij zullen je zo goed mogelijk op de hoogte houden met de updates die wij zelf ontvangen! 

Hi @mvdburg ik ben met je mee gaan kijken en ik zie dat de netwerkbeheerder nu aangestuurd is zodat ze dit voor je kunnen gaan oplossen. Doordat wij constant met de netwerkbeheerder moeten schakelen, is dit een proces wat niet gelijk dezelfde dag opgelost kan worden. Wij kunnen ook alleen de updates doorgeven die de netwerkbeheerder aan ons zelf doorgeeft. Zij zijn hier hard mee bezig voor je! Mocht het zijn dat de netwerkbeheerder bepaalde werkzaamheden bij je thuis moet uitvoeren, dan zullen zij contact met je opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. Wij zullen je zo goed mogelijk op de hoogte houden met de updates die wij zelf ontvangen! 


@Nora van Odido  dat snap ik allemaal wel maar ik heb. al sinds vorige week donderdag geen internet meer. 

Tuurlijk snap ik dat t lastig als KPN er tussen zit als netwerk beheerder. Maar een week, en de Servicedesk zegt dan doodleuk uiterlijk woensdag helpen we u, we zijn aan het schakelen met KPN. Conclusie je kan beter klant zijn bij KPN dan wordt je gelijk rechtstreeks geholpen toch?

Ik hoop echt dat t snel is opgelost, en daarna ga ik is goed nadenken of ik dit risico nog een keer wil lopen.

 


 

 

Zojuist is de verbinding hersteld, bedankt voor de antwoorden en updates. 

Ik moest er zelf achter komen en controleren en het modem herstarten.

ik heb vanuit uw Odido  niks gehoord helemaal niks, gemiste kans

Reputatie 5
Badge +4

Hi @mvdburg Ik ben blij om te zien dat de verbinding weer hersteld is! Wij sturen altijd een e-mail naar je uit zodra wij van de netwerkbeheerder bericht krijgen dat je weer online bent. Dit hebben wij nog niet ontvangen waardoor de e-mail nog niet uitgestuurd is, je zult hier nog bericht over ontvangen. 

Nou daar gaan we weer, nu krijg ik mailtjes en herinneringen van Guidion om een afspraak te maken met een service monteur terwijl mijn verbinding gewoon hersteld is.

Kunnen jullie aangeven waarom dit gebeurd?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvdburg, dit komt omdat vanuit het openstaande ticket Guidion aangestuurd was. Ik zie dat je de aanvraag afgewezen hebt, als het goed is ontvang je nu geen berichten meer. 

Nou daar gaan we weer het internet ligt er weer uit precies het zelfde probleem als de vorige keer.

servicedesk gaat weer een monteur sturen wat waarschijnlijk net als de vorige keer niks gaat helpen, weer op een donderdag vlak voor t weekend. Vorige keer ruim een week zonder internet gezeten!
 

Als het niet snel opgelost is binnen een dag dan ga ik voor contract breuk en wil ik per direct terug naar KPN die de lijnen beheert, het blijkt dat een schakel van Odido ertussen dat het alleen maar ellende oplevert.

wat een ellende weer en thuiswerken waardeloos!

We zijn nu weer een dag verder en 3 keer gebeld, monteur afspraak zou gestuurd worden, helaas, 

Weer lekker handig allemaal, waardeloze service!

Reputatie 6
Badge +2

@mvdburg Ik vind het oprecht jammer om te lezen dat je verbinding niet juist hersteld is, sorry hiervoor! Gelukkig zie ik dat de afspraak inmiddels gepland staat voor vandaag. Laat je mij weten of het is opgelost? Dan vergoed ik de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten meteen. 

@Teresa van Odido Gistermiddag een monteur langs geweest en helaas kon deze zoals ik al verwacht had niks oplossen, precies hetzelfde als de vorige keer!

nu maar hopen dat KPN  netwerkbeheer sneller aangestuurd wordt. Ik vrees dat het weer een week zonder internet wordt :(

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet waar we op hadden gehoopt @mvdburg! De monteur heeft het ticket voor je doorgezet en ik heb zojuist de prioriteit verhoogd. Hopelijk kunnen we dit zo snel mogelijk voor je oplossen. 

Nou we zijn weer een dag verder en nog steeds geen verbinding, inmiddels heb ik de moed opgegeven ben er echt wel klaar mee mee deze belabberde service!

Weer gebeld met de servicedesk van Odido, deze gaf dus net aan dat het ticket net 3 uur geleden pas doorgegeven is aan KPN, wat ik vreemd vind aangezien hierboven al gemeld is dat het ticket al doorgezet was met verhoogde prioriteit door @Tommie van Odido. Vervolgens KPN netwerk gebeld, welke op hun website de volgende tekst hebben staan:

Neem bij een storing altijd eerst contact op met je provider. Deze kijkt dan wat er aan de hand is. Zodra je provider merkt dat de storing betrekking heeft op ons netwerk, geven zij dit aan ons door. Wij proberen dan binnen zes uur contact met je op te nemen om het probleem voor je op te lossen. Duurt het langer? Neem dan zelf contact op met onze klantenservice.

Nou dat heb ik dus gedaan, en KPN Netwerk zegt gewoon meneer er staat van Odido geen melding in ons systeem op uw adres 😱. Echt heel teleurstellend allemaal!! Thuiswerken via een hotspot is echt waardeloos, zeker als je in de IT dienstverlening zit. Als wij dit soort service leveren aan onze IT klanten dan heb ik morgen geen baan meer!

Nou we zijn weer een dag verder, en natuurlijk heb ik gebeld met de servicedesk. Ja meneer het ticket is gister doorgezet naar KPN netwerken.

ik bellen met KPN netwerken, meneer op uw adres aansluiting is de laatste melding van 2022 wij kunnen niks voor u doen!

Ik weer bellen naar Odido, om vervolgens afgeblaft te worden door een medewerker die niet eens naar je luistert en je niet uit laat praten! Om vervolgens tegen mij uit te vallen dat ik niet door hem heen mag praten! Zo klaar met deze belabberde service.

ook dit forum is niet heel behulpzaam want er zit soms 1-2 dagen tussen voordat er überhaupt gereageerd wordt en de info die geroepen wordt klopt niet en vervolgens ben je weer een dag verder.

Ik heb de hoop opgegeven dat t snel gefixt wordt!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvdburg, dat is vreemd want als ik het hier bekijk zie ik dat KPN NetwerkNL vandaag in de wijkcentrale zou komen kijken. Nu zie ik dat het op de 19e al is uitgevoerd. Als ik een lijnmeting uitvoer krijg ik geen apparaten te zien. Heb je het modem op dit moment aangesloten of niet? Ik gok dat er dan wellicht nog een monteur langs moet komen om de thuissituatie te bekijken.

Hey @mvdburg, dat is vreemd want als ik het hier bekijk zie ik dat KPN NetwerkNL vandaag in de wijkcentrale zou komen kijken. Nu zie ik dat het op de 19e al is uitgevoerd. Als ik een lijnmeting uitvoer krijg ik geen apparaten te zien. Heb je het modem op dit moment aangesloten of niet? Ik gok dat er dan wellicht nog een monteur langs moet komen om de thuissituatie te bekijken.

@Tommie van Odido Ja het modem is aangesloten en geeft een rood internet lampje

Er is afgelopen zondag al een monteur langs geweest en die kon niks betekenen, de glasbox geeft 2 groene lampjes en het modem ook allemaal groen behalve het internet lampje die is rood!

Het ziet er naar uit dat er door het netwerk geen extern IP wordt uitgedeeld (DHCP) aan het modem, dus iets wat KPN Netwerken op moet lossen, een lijnmeting heeft pas zin als het modem connectiviteit heeft met het netwerk in mijn ogen. 

Ik ben zelf technisch IT Consultant en weet heel goed waar ik het over heb. Ik snap dat dit vreemd is maar ondertussen zit ik binnen 1 maand tijd al voor de tweede keer een hele week zonder internet, onacceptabel! Als ik zo met onze klanten om zou gaan dan zou ik morgen geen werk meer hebben!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Check, dan moeten we onze Back Office nog afwachten, zij hebben nog geen reactie gegeven op het ticket en denk ik dat er nog een monteur moet langskomen @mvdburg

Nou we zijn weer een dag verder en volgens de servicedesk zou vandaag om 9.00u KPN Netwerk iets gaan doen, niks gehoord van KPN niks gehoord van Odido en nog steeds geen Internet.

Ik ga t nogmaals zeggen wat een in en in slechte service, waardeloos!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mvdburg, ik zie dat je inmiddels gebeld bent door onze technische dienst met meer informatie over het onderzoek. Ik vind het jammer dat we het nog niet voor je hebben kunnen oplossen, ik hoop heel erg dat er snel alsnog een doorbraak komt en je snel weer helemaal online bent!

Nou breekt mijn klomp!

Ik heb net zelf KPN Netwerk gebeld en wat blijkt nadat de KPN dame zo vriendelijk was om Odido Servicedesk te bellen, dat er vanaf de backoffice van Odido nog helemaal niks is doorgezet naar KPN.

Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat Odido mij dingen laten doen en modem herstarten, serienummer van de glasbox converter oplepelen, als KPN Netwerk nog niks gedaan heeft en nog niet eens een ticket doorgeschoten heeft omdat de backoffice van Odido zijn werk niet goed doet????

Inmiddels zit ik al ruim een week zonder internet sinds donderdag 14 maart in de middag. Niet te spreken over de downtime van 29 feb tot 7 maart.

Terwijl er tegen mij gezegd wordt dat er een KPN monteur is aangestuurd, waar komt deze info vandaan en wie zuigt dit uit z'n duim? Shame on you!

Ik wil dat mijn contract per direct opzegbaar wordt en wil zeker niet m’n contract laten uitdienen tot Juni wanneer deze afloopt, jullie blijven zeer in gebreke, en niet zon klein beetje ook! Ik wil z.s.m. over naar een andere glasvezel provider en ga al onze mobiele abonnementen ook weghalen bij Odido!

Wat gaan jullie hieraan doen om dit te bewerkstelligen?????

Reageer