Skip to main content

Al 5 dagen geen internet. Niemand kan aangeven wanneer dit wordt opgelost.


Sinds afgelopen weekend is onze internetverbinding weggevallen. 

Kan gebeuren zou je zeggen is vast zo opgelost. 

Helaas is dit niet het geval. Maandag telefonisch contact met Klantenservice. Toen was al duidelijk dat het probleem niet in mijn meterkast ligt. 

Dag erna hele middag thuisgebleven omdat de monteur niet aan kan geven hoelaat hij van te voren komt. Uiteindelijk stapt monteur binnen, kijkt in meterkast. “ja, helaas kan ik hier niks aan doen”. En was binnen 5 minuten weer buiten. 

Sindsdien is het stil, Odido klantenservice wuift het probleem weg want ligt niet aan hun maar aan Open Dutch Fiber. 

Allemaal leuk en aardig, maar daar heb ik geen overeenkomst mee gesloten. 

Sindsdien vraag ik dagelijks (meerdere keren) om een update. Maar op de een of andere manier kan een naar mijn idee vrij simpele vraag niet worden beantwoord. 

Wanneer wordt het probleem verholpen?!

19 reacties

Sinds afgelopen weekend is onze internetverbinding weggevallen. 

Kan gebeuren zou je zeggen is vast zo opgelost. 

Helaas is dit niet het geval. Maandag telefonisch contact met Klantenservice. Toen was al duidelijk dat het probleem niet in mijn meterkast ligt. 

Dag erna hele middag thuisgebleven omdat de monteur niet aan kan geven hoelaat hij van te voren komt. Uiteindelijk stapt monteur binnen, kijkt in meterkast. “ja, helaas kan ik hier niks aan doen”. En was binnen 5 minuten weer buiten. 

Sindsdien is het stil, Odido klantenservice wuift het probleem weg want ligt niet aan hun maar aan Open Dutch Fiber. 

Allemaal leuk en aardig, maar daar heb ik geen overeenkomst mee gesloten. 

Sindsdien vraag ik dagelijks (meerdere keren) om een update. Maar op de een of andere manier kan een naar mijn idee vrij simpele vraag niet worden beantwoord. 

Wanneer wordt het probleem verholpen?!

Ik vraag mij ook af hoe het kan dat er “ineens” een probleem kan zijn in de wijkcentrale, je zou toch verwachten dat als men daar werkzaamheden uitvoert dit op een secuur manier doet. Mijn verbinding heeft het 2 jaar goed gedaan zonder enige problemen en ineens van de een op de ander dag is mijn verbinding weggevallen met de wijkcentrale...

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Coelers, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had je ook graag een ander antwoord gegeven, maar het is nog in behandeling bij onze technische dienst en de externe netwerkbeheerder. Als ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Het wordt echt zo snel mogelijk opgelost. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Inmiddels 8 dagen geen internet. En al dagenlang hoor ik niets meer van Odido. 

Ik snap dat de incentive om haast te maken klein is, als de financiële schade slechts het vergoeden van de gemiste dagen internet is.. Ik vind dat echt een belachelijke tegemoetkoming. 

Reputatie 7
Badge +14

Het is zeker vervelend als je internet eruit ligt, maar bij een consumenten internet lijn is er geen SLA. Als je echt zakelijk/inkomen afhankelijk bent van een internetverbinding, dan is een zakelijke lijn met SLA een betere keuze. Naast afspraken die je dan kan maken over de UPTIME zijn ook wellicht ook SLA's met schadevergoeding te bespreken met zo'n bedrijf. Uiteraard hangt daar een heel ander prijskaartje aan. Bij een consumentenlijn is je vergoeding de niet genoten dagen van je dienst.

Daarnaast wil Odido altijd hebben je online te krijgen via een unlimited mobiele data voucher. Die werkt op een Ben en Odido sim. Als je dat wilt kan een moderator of klantenservice je zo'n voucher geven.

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een simkaart met data opgehaald bij een odido winkel. 

Vond ik zelf eigenlijk ook al raar, dat het niet eens mogelijk is een simkaart toe te sturen.

Inmiddels een oude telefoon thuis liggen waar een hotspot op aanstaat. Maar goed, daarmee nog geen functionerend wifi netwerk. 

Ik blijf van mening dat in dit soort gevallen een 4/5g modem toegestuurd zou moeten worden. 

Het is zeker vervelend als je internet eruit ligt, maar bij een consumenten internet lijn is er geen SLA. Als je echt zakelijk/inkomen afhankelijk bent van een internetverbinding, dan is een zakelijke lijn met SLA een betere keuze. Naast afspraken die je dan kan maken over de UPTIME zijn ook wellicht ook SLA's met schadevergoeding te bespreken met zo'n bedrijf. Uiteraard hangt daar een heel ander prijskaartje aan. Bij een consumentenlijn is je vergoeding de niet genoten dagen van je dienst.

Daarnaast wil Odido altijd hebben je online te krijgen via een unlimited mobiele data voucher. Die werkt op een Ben en Odido sim. Als je dat wilt kan een moderator of klantenservice je zo'n voucher geven.

Dat er geen SLA is prima, echter een vorm van service zou wel fijn zijn, zoals updates sturen i.p.v. niets laten horen totdat de klant weer aan de telefoon hangt om te vragen naar een update. Daarnaast geeft het mij als klant ook geen vertrouwen om bij elke medewerker een ander verhaal te horen…. De vergoeding leuk en aardig, maar als consument willen we niets anders dan een werkende verbinding….
 

Reputatie 1

Na telefonisch contact kon er helaas weer niets toegezegd worden. 

Iemand ervaring met de ontbindingsprocedure? Ernstig aan het overwegen deze op te gaan starten. 

Mijn vertrouwen in Odido is wel echt verdwenen.

Na telefonisch contact kon er helaas weer niets toegezegd worden. 

Iemand ervaring met de ontbindingsprocedure? Ernstig aan het overwegen deze op te gaan starten. 

Mijn vertrouwen in Odido is wel echt verdwenen.

Ik heb je een linkje gestuurd (zie DM)

Reputatie 1

Nog steeds geen internet. Nog steeds geen datum met verwachte oplossing. 

Het is echt te triest voor worden.

Ook ik zit nog steeds zonder, volgens de medewerker moet ik nog 6 werkdagen geduld hebben omdat er pas afgelopen maandag een ticket is ingeschoten. Dit is echt absurd inmiddels gaan we week 2 in bijna de volle 14 dagen zonder iets van connectiviteit. Hotspot werkt niet in een huis waar je meerdere apparaten hebt op verschillende verdiepingen……

Als er een Odido medewerker dit leest dan hierbij nogmaals het verzoek om het probleem zsm op te lossen…..

Nog steeds geen internet. Nog steeds geen datum met verwachte oplossing. 

Het is echt te triest voor worden.

Ja inderdaad, de klantenservice kan niets doen, al bel je ze dagelijks. Ik vind het echt triest dat Odido z’n klanten op deze manier behandeld….

Reputatie 1

Nog steeds geen internet. Nog steeds geen datum met verwachte oplossing. 

Het is echt te triest voor worden.

Ja inderdaad, de klantenservice kan niets doen, al bel je ze dagelijks. Ik vind het echt triest dat Odido z’n klanten op deze manier behandeld….

Om te huilen, hier wordt ook gewoon niet gereageerd door een service medewerker. 
Gisteren al wat zitten googlen om te kijken of ik vergelijkbare zaken bij andere providers heb kunnen vinden. Maar nee hoor, nergens is het zo kansloos als bij Odido. 

@Odido Bij deze nogmaals de bevestiging. 

Vandaag zou het internet zijn hersteld. Mocht dit morgen om 12:00 uur nog niet het geval zijn wil ik het contract ontbinden. 

 

Dit gaat echt alle perken te buiten. 

Het slaat ook nergens op, ik mag mijn contract niet eerder opzeggen. Dus kan ik ook niet eerder overstappen omdat Odido de lijn vasthoudt tot opzeg datum. 

Reputatie 1

Jij hebt nog maar 2 weken toch? Ik zou het desnoods afkopen. 

Ik zou er wat geld voor overhebben om weg te gaan bij deze pauperclub. 

Helaas niet maar 2 weken maar bijna 2 jaar, en toevallig omdat ik heb aangegeven te willen overstappen deze maand zijn alle problemen 2 weken geleden begonnen…

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

Sinds gisteravond heb ik weer een normale verbinding. 

Het 4g modem is dus niet meer nodig. 
 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Coelers, super fijn om te horen! Ik heb het direct doorgezet en een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @mrMikeT, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij hebben weer de externe netwerkbeheerder ingeschakeld. Er wordt echt zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag!  Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido 

inmiddels zijn we 2,5 week verder en is mijn overstap naar een ander provider al vanaf morgen,

ben er echt niet over te spreken over de service van Odido jullie beloven met een update binnen 1 werkdag te komen en  vervolgens moet ik gaan bellen om te vragen naar een update. Dan wordt er doodleuk verteld dat er pas vanaf 15 julli een ticket is aangemaakt en het nog eens 6 dagen kan duren vanwege drukte en problemen met jullie glas verbinding, wat heb ik daaraan als abbonee?

 

De abonnementskosten voor deze maand zouden naar mijn inziens volledig moeten worden gecompenseerd. gezien wij sinds 5 juli zonder een vaste verbinding zitten tot aan nu.

vanaf a.s. woensdag (24-7) stap ik dus over naar een ander partij, de tickets of wat jullie ook hebben doorgezet mogen jullie wat mij betreft sluiten. Die ene dag zonder een werkende thuisverbinding overleef ik ook wel na 2,5 week!

Voor mij geen odido meer ik zal het ook in mijn kringen afraden!

 

 

Reageer