Slechte (of geen) oplossing van de problemen
We hebben nu voor de 4e maal grote problemen met Odido, waar we in mei een contract mee aan zijn gegaan.
De vorige drie keren ging het vooral om de tv, waar we geen ontvangst op hadden. Duurde vaak een aantal dagen, maar werd wel steeds opgelost. De laatste monteur heeft toen de aantekening laten maken dat als er nog een keer problemen zouden zijn met de tv-box, dat er meteen een nieuwe gestuurd zou worden.
Nu hebben we al meer dan een week geen internet in huis en dus ook geen tv via de tv-box. Al vier keer gebeld. Al 2 x de melding gekregen dat de problemen opgelost zijn en dat is niet waar. Steeds weer gebeld, steeds weer alles los van de stroom gehaald, nog steeds geen resultaat. Vanmiddag bij telefonische hulp werd er zelfs beweerd dat we wel internet zouden hebben. Maar het is niet zo. We zijn wel verbonden, maar zonder internet!
Nu willen ze inderdaad zoals eerder al afgesproken een nieuw tv-kastje sturen. Op mijn vraag of er dan meteen een monteur zou kunnen komen, werd ontkennend geantwoord. We moeten eerst de komst van het tv-kastje afwachten, pas als het dan niet werkt, dan wordt er een verzoek om een monteur te zenden in behandeling genomen. Met de hoogste prioriteit! Die hoogste prioriteit voor de afhandeling van de huidige klacht, geldt al sinds vorige week dinsdag en we kregen daar vandaag als antwoord op dat alles weer werkte. Niet dus! Als na 6 dagen reageren hoogste prioriteit is, ben ik benieuwd hoe er met andere meldingen omgegaan wordt.
Nu moeten we dus eerst de bezorging van het kastje afwachten en wij weten nu al dat dat niet zal werken, want we hebben geen internet in huis. Zoals we al heel vaak gezegd hebben. Dan zal er misschien een monteur komen, na weer een fikse wachttijd. Dan zal er weer de hoogste prioriteit aan gegeven worden ...
Kortom, we zijn het helemaal beu.
Datum van ervaring: 11 november 2024
Na mijn klacht van 11 november op Trustpilot, dat we al ruim een week zonder internet zaten. Dat we al voor de 4e maal grote problemen hebben, is sinds we op 15 mei Odido als provider gestart zijn, kreeg ik de volgende reactie:
Hoi Karen, dank je wel dat je de moeite hebt genomen om je review te schrijven en je gevoel te uiten. Ik vind het oprecht niet leuk om jouw ervaring te lezen. Sorry hiervoor! Ik wil dat dit wordt opgelost en ik ga mijn uiterste best doen om daarvoor te zorgen! Namens het webcareteam kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen! Groetjes, Teresa van Odido
12-11-2024
Fijn dat er een antwoord komt van iemand van Odido. Graag kom ik in contact. Er is echter een probleem. Ik kan wel op Odido inloggen, maar niet op de Odido community. Kennelijk gelden hiervoor niet dezelfde wachtwoorden? Ik heb 2 x gevraagd om een mail om een nieuw wachtwoord aan te maken, maar ontvang helaas geen mail hiervoor.
Daardoor kan ik niet inloggen op de Odido community. Verder zit ik niet op Facebook of X. Hoe nu verder????
Ik wil in deze openbare setting mijn gegevens niet delen, maar ik denk dat het intern al wel te achterhalen is wat mijn mailadres is. U mag me zeker mailen. Alleen blijft dit @home mailadres niet lang meer bruikbaar, omdat ik op 15 mei van internetprovider ben veranderd en na een half jaar dit mailadres opgeheven wordt. Ik heb al geprobeerd dit mailadres bij Odido te veranderen, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt ...... Is ook niet handig nu u me probeert te herkennen a.h.v. het bij Odido bekende emaildres.12-11-2024 Ik heb nogmaals contact gehad met de helpdesk. Want wat we verwachtten is inderdaad gebeurd. De nieuwe tv-box maakt ook geen verbinding met internet. Dat kan ook niet, want we hebben geen internet.
Degene wie we aan de telefoon hadden zal onze melding donderdag doorgeven en dan zal er weer een meting gaan plaatsvinden. De melding kan pas donderdag doorgegeven worden, omdat deze medewerkster morgen niet werkt. Kennelijk kan dit niet aan een andere collega doorgezet worden? Als dit donderdag pas wordt doorgezet, dan zitten we al dicht tegen het weekend aan en zal het straks meer dan 2 weken duren voordat de problemen mogelijk worden opgelost. En er volgt weer een meting, voor de zoveelste keer. Maar als er dan weer geconstateerd wordt dat er volgens de meting wel internet is en wij geen internet hebben, blijft het probleem bestaan. Op de vraag of er nu dan eindelijk een monteur gestuurd kon worden, werd geantwoord dat dit niet kon, omdat ze eerst moeten weten wát er aan de hand is. Op onze suggestie een nieuw modem op te sturen, omdat als er volgens Odido wel internet is, maar wij er niet mee verbonden kan worden, werd niet ingegaan. Eerst moet er weer een meting plaatsvinden. Pas na donderdag en hoogste prioriteit betekent bij Odido volgens de medewerkster na 3 werkdagen. Niet echt spoed lijkt me .....
Pfff ......
Hopelijk lukt het u om met me in contact te komen. Of ik kan inloggen via de Odido community, als ik de mail ontvang waarmee ik mijn wachtwoord kan veranderen.
13-11-2024
Zojuist 's avonds laat, kreeg ik een mail va Odido dat de problemen zouden zijn opgelost. Maar we hebben nog steeds geen internet en daardoor ook nog steeds geen tv. Om moedeloos van te worden. Morgen weer bellen dus. Alsof ik niets anders te doen heb .… Maar als ik niet bel, zouden ze bij Odido zomaar kunnen denken dat de problemen nu opgelost waren.
Stuur nu een nieuw modem, of nog liever, laat een monteur komen die een nieuw modem meeneemt en installeert.
14-11-2024
Meteen om 08 u. gebeld met de helpdesk. Van tevoren had ik al het modem en het kastje van KPN waar het signaal op binnen komt van de stroom gehaald. Ik vermoedde al dat dat aan me gevraagd zou worden. En waar ik al bang voor was gebeurde weer. Ik moest alle vragen weer doorlopen, gelukkig werd er wel gezien dat die 2 kastjes al van de stroom af geweest zouden zijn. Ik had dit keer een meneer aan de telefoon die er wel verstand van leek te hebben, maar ook hem lukte het niet om verbinding met internet te krijgen. Weer ruim een half uur verder. En weer kwam ik te laat op een afspraak, het lijkt wel of mijn werkweek alleen uit Odido bedienen bestaat!
Ik had zelf geen behoefte om te bellen, maar als ik het niet zou doen, zou er bij Odido mogelijk gedacht worden dat de problemen verholpen waren. Ik had immers een mail gehad met daarin het bericht dat de problemen opgelost waren.
De hulpvaardige meneer van de helpdesk heeft wel mijn emailadres verandert, zo heeft het contact toch nog tot iets geleid!
17-11-2024
De meneer op donderdag 14-11-2024 aan de telefoon vertelde dat de melding dat we internetproblemen hadden nog steeds uitstond en dat er volgende week actie op ondernomen zou worden …….
Laten we het hopen. We zitten nu al 2 weken zonder internet. Dus ook zonder tv. Wel heb ik vouchers gekregen om mijn telefoon als hotspot te gebruiken. Maar dat gaat me bepaald niet makkelijk af om daarmee tv te kijken. Wisselen van zenders is erg lastig en mijn telefoon moet ik steeds thuislaten, als mijn man thuis tv wil kijken. Of ik wordt gestoord in iets wat ik met mijn telefoon aan het doen ben, omdat er weer gekoppeld of van zender veranderd moet worden.
Na veel moeite is het me zojuist eindelijk gelukt om een account bij Odido te activeren. Ik zit niet op Facebook of X, dus dit is de suggestie die toen gedaan werd.
Hopelijk zijn jullie ervan overtuigd dat ik degene ben die ik ben. Ik heb weinig zin om hier allerlei privé gegevens neer te schrijven.