Beantwoord
Abonnement verlengen mèt postcodekorting kan alleen met opzeggen huidige abonnement?
Ik wil mijn abonnement veranderen en ben bereid om daarvoor een jaarcontract aan te gaan. Dat kan maar zo zegt de telefonische helpmedewerker, dan krijg ik geen postcodekorting op mijn adres.
Ik kan die korting wel krijgen maar dan moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en meteen weer een nieuw abonnement nemen. Ik krijg dan een nieuw modem (heb ik ivm problemen onlangs ook al gehad). Er komt een monteur langs (overbodig) en ik moet €67- aansluitingskosten betalen. Voor dat alles betaal ik dan slechts €2,50 meer per maand om van 50Mb/s naar 100Mb/s te gaan.
Nu vraag ik me af kan ik zonder opzeggen, zonder nieuw modem, zonder monteursafspraak en zonder installatiekosten en aansuitingskosten bij aangaan van een nieuw abonnement ook €2,50 meer betalen voor en snelheidsverhoging naar 100Mb/s?
Ik kan die korting wel krijgen maar dan moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en meteen weer een nieuw abonnement nemen. Ik krijg dan een nieuw modem (heb ik ivm problemen onlangs ook al gehad). Er komt een monteur langs (overbodig) en ik moet €67- aansluitingskosten betalen. Voor dat alles betaal ik dan slechts €2,50 meer per maand om van 50Mb/s naar 100Mb/s te gaan.
Nu vraag ik me af kan ik zonder opzeggen, zonder nieuw modem, zonder monteursafspraak en zonder installatiekosten en aansuitingskosten bij aangaan van een nieuw abonnement ook €2,50 meer betalen voor en snelheidsverhoging naar 100Mb/s?
Beste antwoord door Sander
Hey lemonkid!
Een terechte vraag. Op dit moment ontvang jij geen postcodekorting, maar het is wel mogelijk als je nu een nieuw abonnement zou afsluiten. Als je wilt verlengen is die korting weer niet mogelijk. Raar, je zit toch nog steeds op dezelfde postcode? Dit zal ik uitleggen.
Die postcodekorting is nog niet zo heel lang beschikbaar voor ons. Wij zijn namelijk zo'n twee/drie jaar geleden begonnen met ons eigen netwerk. Hier zijn we erg blij mee en trots op, want zo hebben we vele meer in eigen hand. Deze trots vertalen wij naar de klant in een postcodekorting. Dit netwerk breidt zich langzaam maar zeker uit.
Het kan echter zo zijn dat je abonnement is ingegaan toen ons netwerk nog niet beschikbaar was op jouw postcode. Tijdens de looptijd van je abonnement is jouw regio echter beschikbaar geworden voor ons eigen netwerk. Yes! Nu zit je echter nog op dat andere netwerk. De kabels zijn allemaal hetzelfde, dus je zou zeggen, gewoon even een schakelaar omzetten. Jammer genoeg werkt het zo niet. Om je om te zetten, moeten we eerst je huidige abonnement afbreken (compleet met retoursturen van alle hardware) om vervolgens een nieuw abonnement te kunnen doorvoeren. De nieuwe aanvraag blijft 'hangen' zolang er nog een actief abonnement op jouw adres staat. Zo ontstaat er al snel een periode van vier tot zes weken zonder diensten. :(
Kortom, tenzij je een dikke maand op vakantie gaat en geen internet mist in die periode, zou ik het je afraden om 'over' te gaan. Ik hoop dat het hiermee duidelijker is geworden rondom die postcodekorting.
Bekijk origineelEen terechte vraag. Op dit moment ontvang jij geen postcodekorting, maar het is wel mogelijk als je nu een nieuw abonnement zou afsluiten. Als je wilt verlengen is die korting weer niet mogelijk. Raar, je zit toch nog steeds op dezelfde postcode? Dit zal ik uitleggen.
Die postcodekorting is nog niet zo heel lang beschikbaar voor ons. Wij zijn namelijk zo'n twee/drie jaar geleden begonnen met ons eigen netwerk. Hier zijn we erg blij mee en trots op, want zo hebben we vele meer in eigen hand. Deze trots vertalen wij naar de klant in een postcodekorting. Dit netwerk breidt zich langzaam maar zeker uit.
Het kan echter zo zijn dat je abonnement is ingegaan toen ons netwerk nog niet beschikbaar was op jouw postcode. Tijdens de looptijd van je abonnement is jouw regio echter beschikbaar geworden voor ons eigen netwerk. Yes! Nu zit je echter nog op dat andere netwerk. De kabels zijn allemaal hetzelfde, dus je zou zeggen, gewoon even een schakelaar omzetten. Jammer genoeg werkt het zo niet. Om je om te zetten, moeten we eerst je huidige abonnement afbreken (compleet met retoursturen van alle hardware) om vervolgens een nieuw abonnement te kunnen doorvoeren. De nieuwe aanvraag blijft 'hangen' zolang er nog een actief abonnement op jouw adres staat. Zo ontstaat er al snel een periode van vier tot zes weken zonder diensten. :(
Kortom, tenzij je een dikke maand op vakantie gaat en geen internet mist in die periode, zou ik het je afraden om 'over' te gaan. Ik hoop dat het hiermee duidelijker is geworden rondom die postcodekorting.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.